آخرین آپدیت سئو برای نمایه سازی تلفن همراه (mobile-first indexing)

ما (گوگل) برای اولین بار چندین سال پیش کار روی نمایه سازی موبایل اول را شروع کردیم. از آن زمان، ما به نمایه سازی اکثر صفحات وب با Googlebot-Smartphone روی آورده ایم. برنامه موجود ما این بود که تا مارس سال جاری نمایه سازی موبایل اول را تکمیل کنیم.

در همین حال، پس از تجزیه و تحلیل سایت‌هایی که هنوز ایندکس نشده‌اند، ابتدا به این نتیجه رسیده‌ایم که برخی از این سایت‌ها به دلیل چالش‌های مختلف و غیرمنتظره‌ای که با آن مواجه هستند، هنوز آماده جابجایی نیستند. به دلیل این مشکلات، ما تصمیم گرفتیم تا جدول زمانی را برای آخرین مراحل نمایه سازی موبایل اول باز بگذاریم.

سئو چیست؟ (توضیحات کامل و ساده)

قدم بعدی گوگل

در Google Search Console، دو راه برای بررسی ایندکس کردن موبایل اول وجود دارد: وضعیت در صفحه تنظیمات و در ابزار بازرسی URL نشان داده می شود. برای وب‌سایت‌هایی که Google قبلاً به نمایه‌سازی موبایل اول منتقل کرده است، هیچ تغییری لازم نیست. ما به خزیدن و فهرست کردن وب سایت شما با Googlebot تلفن همراه ادامه می دهیم.

توصیه می‌کنیم که وب‌سایت‌هایی که Google هنوز به نمایه‌سازی اولین تلفن همراه منتقل نکرده‌اند، از راهنمای بهترین شیوه‌های نمایه‌سازی موبایل اول پیروی کنند، همچنین با در نظر گرفتن اطلاعات آخرین پست وبلاگ ما. ما به تدریج کار می کنیم تا آن سایت های باقی مانده را منتقل کنیم. اگر وب‌سایتی در «کنسول جستجو» تأیید نشده باشد، نمی‌توانیم آن را از تغییر معلق به نمایه‌سازی اول تلفن همراه مطلع کنیم.

اگر وب‌سایت شما نسخه‌های تلفن همراه و دسک‌تاپ متفاوتی دارد، ممکن است زمانی که سایت شما را به فهرست‌سازی اولین موبایل تغییر دهیم، تغییراتی را مشاهده کنید. اگر وب سایت شما دارای محتوای یکسان در تلفن همراه و دسکتاپ باشد، معمولاً تغییراتی را در نحوه نمایش سایت خود در جستجو مشاهده نخواهید کرد. به طور کلی، این یک تغییر فنی در رابطه با نحوه خزیدن و نمایه سازی محتوای یک وب سایت توسط گوگل است. اگر وب سایت شما در نمایه سازی موبایل اول نیست و مشکلاتی را که سایت شما دارد حل کرده اید، نیازی به اقدام بیشتر ندارید. با گذشت زمان، همانطور که می‌بینیم سایت‌ها برای نمایه‌سازی اول موبایل آماده می‌شوند، دوباره شروع به تغییر این موارد خواهیم کرد.

چالش ها

ما متوجه شدیم که برخی از سایت‌ها با چالش‌های غیرمنتظره دشواری روبرو هستند و می‌خواهیم جدول زمانی آنها را رعایت کنیم. ما در حال حاضر تاریخ نهایی مشخصی برای حرکت به سمت نمایه سازی موبایل اول نداریم و می خواهیم در مورد گام های بزرگتر باقی مانده در این مسیر فکر کنیم.

آموزش کسب درآمد از وبسایت

آپدیت سئو گوگل

8 روش دیجیتال مارکتینگ چیست؟

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 2 =