این پست تاریخچه کامل الگوریتم صفحهآرایی صفحه Page Layout گوگل، چگونگی تکامل آن و معنای امروزی آن را پوشش میدهد.
هنگام به روز رسانی الگوریتم گوگل، سوراخ های خرگوش زیادی وجود دارد که باید در آنها بیفتید.
یکی از موارد مورد علاقه من (پس از معمای حل نشده فرد) شامل به روز رسانی الگوریتم گوگل در سال 2012 در صفحه آرایی و حرکت بالای صفحه است.
مانند رسوایی لینک سازی JCPenney، هنوز افراد زیادی در مورد این به روز رسانی الگوریتم گوگل صحبت می کنند – فقط باید بدانید که از چه کسی بپرسید. اما شما مجبور نیستید به بایگانی بپردازید، ما در اینجا شما را تحت پوشش قرار می دهیم.
این پست همه چیزهایی را که باید در مورد الگوریتم صفحهآرایی Google بدانید، چگونگی تکامل آن در طول سالها و معنای آن برای شما در حال حاضر به شما میگوید.
الگوریتم چیدمان صفحه گوگل چه بود؟
ورود یک تجربه کاربری با کیفیت بالا و سئوی پیچیدهتر روی صفحه ممکن بود در پی بهروزرسانی پاندا در سال 2011 زودهنگام به نظر برسد، اما گوگل آن را در 19 ژانویه 2012 رسمی کرد: الگوریتم صفحهآرایی اینجا بود.
الگوریتم صفحهآرایی وبسایتهایی را با تبلیغات ثابت بیش از حد در بالای صفحه بهروزرسانی میکند. این تبلیغات کاربران را مجبور میکند تا صفحه را به پایین اسکرول کنند تا محتوا را ببینند.
گوگل گفت این الگوریتم کمتر از 1 درصد از وب سایت ها را تحت تأثیر قرار می دهد. اما، 1 درصد از آن سایتهایی که تحت تأثیر قرار گرفتند مجبور شدند تجربه کاربری بهتری طراحی کنند.
این بهروزرسانی شامل پنجرههای بازشو یا تبلیغات همپوشانی نمیشود.
وب سایت های تحت تاثیر الگوریتم صفحه بندی
با چهار بهروزرسانی در الگوریتم صفحهآرایی، ممکن است تغییر قابل توجهی به نظر برسد، اما کمتر از 1 درصد از سایتها تحت تأثیر هر یک از بهروزرسانیها قرار گرفتند.
این تغییرات تنها افرادی را تحت تاثیر قرار میدهد که تبلیغات زیادی داشتند، تا جایی که تجربه کاربری ضعیف بود، و ممکن است برای سایتشان مفید باشد که در طراحی وب خود تجدید نظر کنند.
به عنوان یک صاحب وب سایت، می توانم ببینم که برخی از افراد ممکن است از کجا ناراحت شده باشند. وقتی صفحه شما باشد، با تبلیغاتتان، فکر می کنید باید بتوانید آن را هر طور که می خواهید سازماندهی کنید و جریمه نشوید.
علاوه بر این، قرار دادن تبلیغات باعث می شود که بسیاری از ما سایت های خود را سودآور نگه داریم. بسیاری از نقاط تبلیغاتی برجسته درآمد بیشتری را به همراه خواهند داشت… اما، به چه قیمتی؟
برخی از اعضای انجمن WebmasterWorld تاثیری را مشاهده کردند:
یکی از اعضای انجمن اظهار داشت که با اولین به روز رسانی الگوریتم در 7 فوریه 2012 مواجه شدند و شاهد کاهش 40 درصدی در ترافیک بودند. آنها این تصویر را به اشتراک گذاشتند:

یکی دیگر از اعضا گفت که دو سال طول کشید تا از اولین به روز رسانی الگوریتم بازیابی شوند.
حقیقت این است که مردم اگر احساس کنند با تبلیغات مورد سرزنش قرار می گیرند، نمی خواهند از یک سایت بازدید کنند. آنها ناامید می شوند و به دنبال هر چیزی می گردند – چه ایده های جشن تولد یا توصیه های متخصص گلف – در جای دیگری.
شرکتها در عوض تبلیغات را در پایین صفحه در یک سایت محبوب قرار میدهند (یا فقط برای چند نقطه در بالا مبارزه میکنند) سپس آنها را به عنوان یکی از تبلیغات بنری در یک سایت کم بازدید قرار میدهند.
این تغییر به نفع صاحبان سایت، تبلیغات و بینندگان بود.
بازیابی الگوریتم طرح بندی صفحه
چه چیزی در مورد به روز رسانی الگوریتم گوگل وجود دارد که همه استراتژی های سئو را که با تفکر ساخته شده، امتحان شده و واقعی است، به بیرون از پنجره ارسال می کند؟
گرفتار شدن در هیستری انبوه طراحی مجدد وب سایت، بازنویسی محتوا آسان است، اما ماه ها بعد دچار جریمه می شوید. همه به خاطر یک به روز رسانی الگوریتم گوگل؟
در حالی که فقط 1 درصد تحت تأثیر قرار گرفتند، اگر شما در آن 1 درصد بودید چه می شد؟ بیایید نگاهی به بازیابی بهروزرسانی الگوریتم گوگل از طرحبندی صفحه به درستی بیندازیم.
اول از همه، قسمت بالای صفحه بستگی به وضوح صفحه نمایش مخاطبان شما دارد.
به عنوان مثال، یک کاربر در تلفن خود فضای متفاوتی را در بالای صفحه می بیند تا زمانی که از لپ تاپ خود نگاه می کنید.
بنابراین، قبل از حذف هر گونه تبلیغات فوق العاده، از افزونه Screen Resolution Tester Chrome استفاده کنید. (Fold Tester ابزار رایگان دیگری است که می توانید از آن برای آزمایش بصری چیدمان خود بر روی دسکتاپ استفاده کنید.)
همچنین میتوانید پست وبلاگ Google Code را که عمیقاً در تستهای صفحهنمایش بالا فرو میرود، مرور کنید.
گوگل همچنین تصویری را برای نمایش آنچه گوگل در قسمت بالا به دنبال آن است ارائه می دهد:

اگر به دلیل تبلیغات زیاد در بالای صفحه با جریمه مواجه می شوید، باید منتظر بمانید تا ربات گوگل وب سایت شما را دوباره بررسی کند. خبر خوب این است که گوگل بهروزرسانیها را در زمان واقعی انجام میدهد، دیگر لازم نیست منتظر بمانید تا بهروزرسانی الگوریتم بعدی اتفاق بیفتد.
تاثیر نهایی الگوریتم صفحه آرایی
مواجهه با تغییر الگوریتم گوگل مانند بهروزرسانی طرحبندی صفحه، میتواند مانند افتادن در ورطه تغییرات دائمی طراحی وب باشد. در حالی که من اولین کسی خواهم بود که اعتراف می کنم که این به روز رسانی ممکن است خشن به نظر برسد، پیام گوگل واضح بود: آنها برای تجربه کاربر ارزش قائل هستند.
حذف تبلیغات در بالای صفحه نباید شامل کاهش درآمد شما باشد. و اگر من به دنبال هدف این بهروزرسانی الگوریتم باشم، به نظر میرسد که گوگل پایه و اساس یک شاخص فقط برای موبایل را گذاشته است.
Google به ما دستور داد تا تبلیغات را در تمام وضوح صفحه نمایش، از جمله تلفن همراه، به طور کامل بررسی کنیم. با وضوح صفحه نمایش کوچکتر در تلفن همراه و تعداد زیادی تبلیغات، کاربران باید 5 تا 6 برابر بیشتر از دسکتاپ به پایین اسکرول کنند. بدون تبلیغات فوق العاده، کاربران تجربه بهتری در دسکتاپ و موبایل دریافت می کنند.
حقیقت موضوع این است: به روزرسانی الگوریتم چیدمان صفحه Google برای کاربر ساخته شده است ، نه مدیر وب. این در طولانی مدت پرداخت می شود تا در مورد تبلیغ کنندگان خود انتخاب کنید.
تغییر الگوریتم طرحبندی پست، بهترین سایتهایی که بر تعادل بین تبلیغات و محتوا تمرکز میکنند، برنده میشوند.
به خصوص اکنون می دانیم که مرز باریکی بین سودآور نگه داشتن سایت و درگیر نگه داشتن کاربران وجود دارد. این الگوریتم ممکن است سالها پیش وارد عمل شده باشد، اما درسهایی که به ما آموخت – و مشکلاتی که رفع میکند – هنوز مرتبط هستند.
0 دیدگاه