الگوریتمهای گوگل سیستم پیچیدهای هستند که برای بازیابی دادهها از فهرست جستجوی خود و ارائه فوری بهترین نتایج ممکن برای یک پرس و جو استفاده میشود. موتور جستجو از ترکیبی از الگوریتمها و فاکتورهای رتبهبندی متعدد برای ارائه رتبهبندی صفحات وب بر اساس ارتباط در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) استفاده میکند.
در سال های اولیه، گوگل فقط تعداد انگشت شماری به روز رسانی در الگوریتم های خود انجام داد. اکنون گوگل هر سال هزاران تغییر ایجاد می کند. اکثر این به روز رسانی ها آنقدر جزئی هستند که کاملاً مورد توجه قرار نمی گیرند. با این حال، گاهی اوقات، موتور جستجو به روز رسانی های الگوریتمی بزرگی را ارائه می دهد که به طور قابل توجهی بر SERP ها تأثیر می گذارد مانند:

برای اینکه بفهمیم الگوریتم گوگل چیست، بیایید ابتدا به طور کلی الگوریتمها را بررسی کنیم. تعریف استاندارد این است: مجموعه ای از قوانین برای حل یک مسئله در تعداد محدودی از مراحل.
در زبان کامپیوترها، یک الگوریتم زمینه را برای کامپیوتر برای انجام یک کار بسیار خاص فراهم می کند. برای مثال، کامپیوتر ممکن است طوری برنامه ریزی شود که به طور تصادفی عددی بین 1 تا 100 به دست آورد. بنابراین، چیزی درست و دقیقی حاصل میشود
راه دیگر نگاه کردن به الگوریتم این است که آن را به عنوان یک معادله ریاضی در نظر بگیریم. ممکن است از شما خواسته شود که با 4 ثانیه از 100 تا 80 برعکس بشمارید. سپس میگویید: ” 100، 96، 92، 88، 84، 80 . ” روی کاغذ، ممکن است انتظار داشته باشید که در یک ستون نشان دهید که چگونه با تفریق عدد 4 به هر پاسخی دست یافته اید. اگرچه این یک نگاه ساده به یک الگوریتم است، اما به درک نسخه های پیچیده تر کمک می کند
الگوریتم های گوگل چیست؟
به زبان ساده باید گفت: الگوریتم های گوگل مجموعه قوانینی هستند که گوگل از آنها برای رتبه بندی وب سایت ها در نتایج جستجو استفاده می کند. سیستم پیچیده گوگل داده ها را از صفحات بازیابی می کند و به دنبال درک آنچه جستجوگران به دنبال آن هستند و رتبه بندی صفحات بر اساس ارتباط و کیفیت است.
الگوریتم های گوگل از همان تعریف اولیه و قانون الگوریتمی پیروی می کنند که توضیح دادیم. به آخرین باری که چیزی را در گوگل جستجو کردید فکر کنید. چه «ویدیوهای زیبای گربه» یا «فروشگاههای کفش در پنسیلوانیا» را تایپ کرده باشید، موتور جستجو میلیونها نتیجه را برای انتخاب شما برگرداند.
در زیر فهرست کاملی از الگوریتم Google که در طول سالها منتشر شدهاند، و همچنین پیوندهایی به منابع برای متخصصان سئو که میخواهند هر یک از این تغییرات را درک کنند، گردآوری کردهایم :
- الگوریتم گوگل پاندا
- الگوریتم ونیز
- الگوریتم مرغ مگس خوار
- الگوریتم گوگل پنگوئن
- الگوریتم mobilegeddon
- الگوریتم کبوتر
- الگوریتم Page Layout
- الگوریتم رنک برین
- الگوریتم PayDay Loan
- الگوریتم رقص گوگل
- الگوریتم Page Authority
- الگوریتم کافئین
- الگوریتم تازگی مطالب freshness
- الگوریتم جعبه شنی sand box
- الگوریتم Mobile First Index
- الگوریتم MUM
سئو چیست؟ (آموزش کامل به زبان ساده)
الگوریتم گوگل روی سئو چه تاثیری دارد؟
همانطور که قبلا ذکر شد، الگوریتم گوگل تا حدی از کلمات کلیدی برای تعیین رتبه بندی صفحات استفاده می کند. بهترین راه برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی خاص، انجام سئو است. سئو در اصل راهی است برای اینکه به گوگل بگوییم یک وب سایت یا صفحه وب در مورد یک موضوع خاص است.
سالها پیش، برای بسیاری از سایتها عادی بود که محتوای خود را «کلمه کلیدی» کنند . در اصل ، آنها فرض کردند که الگوریتم گوگل فکر می کند که هر چه تعداد کلمات کلیدی بیشتری نوشته شود، صفحه باید اهمیت بیشتری داشته باشد.
هنگامی که گوگل متوجه این موضوع شد، الگوریتم خود را تغییر داد تا سایت هایی را که صفحات خود را با کلمات کلیدی پر می کنند و همچنین بسیاری از روش های سئوی کلاه سیاه دیگر را جریمه کند. به همین دلیل، باید از هر گونه تاکتیکی که با هدف پیشی گرفتن از موتورهای جستجو انجام می شود، اجتناب کنید. اگرچه ممکن است فورا متوجه نشوند، اما گوگل در نهایت آنچه را که میخواهید انجام دهید را انتخاب میکند و رتبهبندی شما آسیب خواهد دید.

آینده الگوریتم گوگل چیست؟
گوگل به ندرت نشانه ای از تغییرات در الگوریتم های خود ارائه می دهد، مگر اینکه این تغییرات عمده باشند. تغییرات کوچکتر در داخل ایجاد می شوند و معمولاً جز به صورت موج های کوچکتر احساس نمی شوند. بسیار مهم است که از اطلاعیههای الگوریتم گوگل مطلع شوید، اما به همان اندازه مهم است که الگوریتمها را زیاد فکر نکنید یا سعی نکنید آنها را «بازی» بگیرید.
در عوض، ضروری است که به سادگی قدرت الگوریتم گوگل را بشناسید و سعی کنید بهترین وب سایت ممکن را تولید کنید. در نتیجه، بازدیدکنندگان از آنچه می بینند خرسند خواهند شد، که همیشه یک سیگنال رتبه بندی مثبت است.
اگر برای بهینه سازی سایت خود برای الگوریتم Google به کمک نیاز دارید، با ما تماس بگیرید! تیم اوشن سئو متشکل از کارشناسان سئو هستند که به شما کمک می کنند تا استراتژی ای را برای رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو و جذب ترافیک بیشتر سایت در نظر بگیرید.
آخرین آپدیت سئو برای نمایه سازی تلفن همراه (mobile-first indexing)
0 دیدگاه