google-caffeine

الگوریتم کافئین

در حالی که الگوریتم کافئین تاثیر مستقیم کمی بر رتبه بندی داشت، زمینه را برای تغییرات گسترده در جستجو و سئو فراهم کرد. در 10 آگوست 2009، Google کافئین را اعلام کرد – که یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌ها در تاریخ موتور جستجو خواهد بود.

به‌روزرسانی کافئین آنقدر عظیم بود که گوگل ماه‌ها چیزی را که «پیش‌نمایش توسعه‌دهنده» می‌نامید، ارائه کرد. به این معنا که در خطر بسیار زیادی وجود داشت که گوگل در واقع به متخصصان سئو و توسعه دهندگان دسترسی زودهنگام به آن را داد تا بتوانیم هر مشکلی را که پیدا کردیم گزارش کنیم.

و در 8 ژوئن 2010، سرانجام عرضه شد.

الگوریتم کافئین
الگوریتم کافئین

چرا گوگل کافئین را راه اندازی کرد؟

کافئین یک به روز رسانی الگوریتم نبود. در واقع، این به هیچ وجه تلاشی از سوی گوگل برای تأثیرگذاری بر رتبه بندی نبود.

نه، کافئین بازسازی کامل سیستم نمایه سازی آنها بود. برای درک دلیل این امر، کافی است به وب در حال تغییر نگاه کنید.

اینترنت در سال 1998، زمانی که سیستم نمایه سازی اولیه گوگل طراحی شد، نسبت به سال 2009 کمی متفاوت بود.

هنگامی که این شاخص در ابتدا ساخته شد، 2.4 میلیون وب سایت و 188 میلیون نفر در سراسر جهان در اینترنت بودند.

تا سال 2009، 100 برابر بیشتر وب سایت ها با 238 میلیون نفر وجود داشت و تقریباً 1.8 میلیارد نفر در تلاش بودند تا به آنها دسترسی پیدا کنند که هیچ پایانی برای رشد هیچ کدام از آنها دیده نمی شد.

به این تغییرات قابل توجه در انواع رسانه هایی که نیاز به نمایه سازی دارند اضافه کنید – با افزایش سرسام آور استفاده از ویدئو، تصاویر، نقشه ها و سایر داده های اضافه شده به ترکیب.

شاخص قدیمی فقط آن را کاهش نمی دهد. می توانید مانند کمدهای آشپزخانه خود به آن فکر کنید. به صورت روزانه می توانید چیزهایی را بیرون بیاورید و چیزهایی را در آن قرار دهید و همه چیز به خوبی کار می کند.

اما چه اتفاقی می‌افتد وقتی شریک زندگی شما با شما نقل مکان می‌کند و شما یک زن و شوهر دارید (یا 100 فرزند که در این استعاره برای گوگل وجود دارد). و بیایید به آن هجوم به خانه انواع جدید غذاها را نیز اضافه کنیم. شاید زمان آن رسیده باشد که نه تنها محصولات را مرتب کنید، بلکه قفسه ها را کاملاً بازسازی کنید.

این کاری است که گوگل با کافئین انجام داد 🙂

گوگل کافئین
google Caffeine

سئو چیست؟

به‌روزرسانی کافئین گوگل دقیقاً چه بود؟

کافئین یک سیستم نمایه سازی وب جدید بود. این سیستم جدید به گوگل اجازه می‌دهد تا داده‌ها را بسیار کارآمدتر بخزد و ذخیره کند.

در واقع، با حساب خود گوگل، آنها نه تنها توانستند شاخص خود را افزایش دهند، بلکه نتایج بسیار تازه تری ارائه دهند (50 درصد بر اساس برآوردهای خود تازه تر). پس چگونه این کار کرد؟

به‌روزرسانی کافئین
به‌روزرسانی کافئین

اساساً در سیستم نمایه سازی قدیمی خود، صفحات و انواع محتوا بر اساس نیازهای تازه درک شده در دسته بندی قرار می گرفتند (در هر صورت به این به روز رسانی مربوط می شود).

خزنده های مختلفی فرستاده شدند، برخی به دنبال تغییرات بودند و برخی دیگر صفحات تغییر یافته را مجددا فهرست کردند – همه بر اساس طبقه بندی محتوای مورد نظر.

اگر سایتی در رده تازه بود، توسط ربات‌های مختلف خزیده می‌شد که به سرعت محتوا را به فهرست اضافه می‌کردند، اما برای اکثر سایت‌ها، محتوای آن‌ها هر دو هفته یکبار مجددا ایندکس می‌شد. البته، این سناریویی را ایجاد می کند که در آن محتوای مهم و تازه به دلیل طبقه بندی سایت ممکن است از فهرست گم شود.

با کافئین، گوگل توانایی خزیدن، جمع‌آوری داده‌ها و افزودن آن‌ها به فهرست خود را در چند ثانیه به دست آورد، به این معنی که اطلاعات بسیار تازه‌تری در طیف وسیع‌تری از سایت‌ها در دسترس بود.

علاوه بر این، با درک رشد پیش رو و اینکه چگونه تغییر دستگاه ها و انواع رسانه ها می تواند بر منابع مورد نیاز تأثیر بگذارد ساخته شده است. (این را به خاطر داشته باشید که این قطعه را در اینجا در مجله موتور جستجو توسط Beau Pedraza در به روز رسانی مرغ مگس خوار، که در سال 2013 دنبال شد، بخوانید.)

چه کسانی تحت تاثیر کافئین قرار گرفتند؟

برخلاف به‌روزرسانی‌های معمولی Google، تأثیر منفی روی سایت‌های خاص وجود نداشت. با این حال، برخی از سایت ها شاهد کاهش رتبه بندی و

منظور من از این این است که در راه اندازی، گوگل ظرفیت خزیدن سریعتر و تولید نتایج تازه تری را از یک شاخص بزرگتر به دست آورد. سایت هایی که داستان های جدید را به سرعت پوشش می دادند، جایزه گرفتند. جایی که سایت ها فقط در صورت قرار گرفتن در رده تازه در سیستم نمایه سازی قدیمی از این مزیت برخوردار بودند، اکنون هر کسی می تواند از این سرعت استفاده کند.

این می تواند به عنوان یک ضربه در برابر کسانی که قبلاً در شاخص تازه بودند دیده شود. من شخصاً آن را به عنوان تسطیح زمین بازی دیدم.

تاثیر بر جستجو

در حالی که به‌روزرسانی کافئین تأثیر مستقیم کمی بر رتبه‌بندی داشت، اما خارج از آن امکان فهرست‌بندی سریع‌تر محتوای جدید را فراهم می‌کرد، اما زمینه را برای تغییرات گسترده‌ای فراهم کرد.

شاخص پیش از کافئین نمی‌توانست با حدود 1.3 میلیارد وب‌سایت امروزی در اینترنت همگام شود، و همچنین نمی‌توانست با انواع دستگاه‌ها، فرمت‌های داده و انواع ورودی پرس و جو که اکنون به آنها بدیهی می‌دانیم سر و کار داشته باشد.

اگر از جستجوی صوتی، RankBrain و انواع مختلف جستجو از ویدیو گرفته تا اخبار قوی و متنوع لذت می برید، باید از کافئین تشکر کنید.

این را به خاطر داشته باشید که همچنان به خواندن مقالات مختلفی که در روزهای آینده در مورد الگوریتم های بعدی در اوشن سئو منتشر خواهیم کرد، ادامه می دهید. بسیاری از آنها (اگر نه همه) بدون تغییر عمده ای که اکثر ما متوجه آن نبودیم، ممکن نبود.

الگوریتم گوگل پنگوئن

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم ونیز

الگوریتم های گوگل

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 8 =