الگوریتم گوگل پاندا

همه چیزهایی را که باید در مورد” الگوریتم گوگل پاندا ” بدانید بیاموزید. بررسی کنیم چرا راه اندازی شد، آنچه در مورد الگوریتم و جدول زمانی کامل می دانیم.

Google Panda برای اولین بار در فوریه 2011 به عنوان بخشی از تلاش گوگل برای حذف تاکتیک های سئو کلاه سیاه و هرزنامه های وب راه اندازی شد.

در آن زمان، شکایات کاربران در مورد نفوذ فزاینده “مزرعه های محتوا” بیداد می کرد.

همراه با الگوریتم پاندا برای تخصیص صفحات یک طبقه‌بندی کیفیت، استفاده داخلی و مدل‌سازی بر اساس رتبه‌بندی کیفیت انسانی، که به عنوان یک عامل رتبه‌بندی گنجانده شد، آمد.

به سرعت به سال 2021 برسید، و اکنون می توانید ببینید که اولین قدم گوگل برای تمرکز بر کیفیت و تجربه کاربر چقدر مهم بوده است.

در اینجا همه چیزهایی است که باید درباره Google Panda بدانید – بیشتر در مورد دلیل راه‌اندازی آن، آنچه باید در مورد الگوریتم بدانید و جدول زمانی کامل.

الگوریتم گوگل پاندا
الگوریتم گوگل پاندا

چرا گوگل پاندا را ایجاد کرد؟

در سال 2010، کاهش کیفیت نتایج جستجوی گوگل و ظهور مدل کسب و کار “مزرعه محتوا” (محتوا طولانی و بدون کیفیت ) به موضوعاتی تبدیل شد که بارها و بارها در حال پخش شدن بود.

مت کاتس از گوگل به Wired گفت این مشکل محتوای جدید واقعاً یک مشکل هرزنامه نیست، اما یکی از مواردی است که “حداقل کاری که می توانم انجام دهم که اسپم نباشد چیست؟”

«در پایان [2009]، دو مورد از این مزارع محتوا – Demand Media [of eHow Infamy] و Answers.com – به طور محکم در 20 ویژگی وب برتر در ایالات متحده که توسط comScore اندازه‌گیری شده است، مستقر شدند. Demand Media مظهر یک مزرعه محتوا و تا حد زیادی بزرگ‌ترین نمونه از آن است که روزانه 7000 قطعه محتوا تولید می‌کند… این شرکت بر اساس یک فرمول ساده عمل می‌کند: ایجاد تعداد زیادی محتوای خاص و عمدتاً بدون الهام برای موتورهای جستجو، سپس آن را از طریق نرم افزارهای اجتماعی ویروسی کنید و از طریق تبلیغات پول زیادی به دست آورید.

در ژانویه 2011، Business Insider عنوانی را منتشر کرد که همه چیز را بیان می کند: الگوریتم جستجوی Google خراب شده است، زمان بازگشت به Curation است.

بدون شک، عناوینی از این دست به طور قابل توجهی بر گوگل تأثیر گذاشتند که با توسعه الگوریتم پاندا به آن پاسخ داد.

اولین آپدیت الگوریتم گوگل پاندا

در 24 فوریه، گوگل یک پست وبلاگی در مورد این به روز رسانی منتشر کرد و نشان داد که آنها “بهبود الگوریتمی بسیار بزرگی را در رتبه بندی ما راه اندازی کردند – تغییری که به طور قابل توجهی بر 11.8٪ از جستجوهای ما تأثیر می گذارد.”

دنی سالیوان، بنیانگذار Search Engine Land در ابتدا از آن به عنوان به روز رسانی “Farmer” یاد کرد. با این حال، گوگل بعداً فاش کرد که در داخل به آن «پاندا» گفته می‌شود، نام مهندسی که پیشرفت اولیه الگوریتم را ارائه کرده است.

تجزیه و تحلیل های SearchMetrics و SISTRIX (در میان دیگران) از “برندگان و بازندگان” نشان داد که سایت هایی که بیشترین ضربه را خوردند برای هر کسی که در آن زمان در صنعت سئو کار می کرد آشنا بود.

این سایت ها شامل wisegeek.com، ezinearticles.com، suite101.com، hubpages.com، buzzle.com، articlebase.com و غیره بودند.

قابل ذکر است که مزارع محتوا eHow و wikiHow پس از به‌روزرسانی بهتر عمل کردند. به‌روزرسانی‌های بعدی به این مزارع محتوای «قابل‌قبول‌تر» نیز آسیب می‌رساند، زیرا Demand Media در سه ماهه چهارم سال 2012 6.4 میلیون دلار از دست داد.

آشکارترین تغییر در صنعت سئو این بود که چقدر به «بازاریابی مقاله» ضربه زد، که در آن متخصصان سئو از انتشار مقالات با کیفیت پایین در سایت هایی مانند ezinearticles.com به عنوان شکلی از ایجاد لینک استفاده می کردند.

همچنین واضح بود که سایت‌هایی که بیشترین بازدید را داشتند طراحی‌های کمتر جذاب، تبلیغات مزاحم‌تر، تعداد کلمات متورم، استانداردهای پایین تحریریه، عبارت‌های تکراری، تحقیقات ناقص داشتند و به طور کلی مفید یا قابل اعتماد نبودند.

پاندای عصابی از مزرعه محتوا
پاندای عصبانی از مزرعه محتوا 🙂

سئو چیست؟ (به زبان ساده)

آنچه در مورد الگوریتم پاندا می دانیم

هنگامی که گوگل در مورد توسعه الگوریتم با Wired بحث کرد، سینگال گفت که آنها با ارسال مدارک آزمایشی به ارزیابی‌کنندگان کیفیت انسانی که از آنها سؤالاتی مانند “آیا کارت اعتباری خود را به این سایت می‌دهید راحت هستید؟” شروع کردند. آیا خیالتان راحت است که داروهای تجویز شده توسط این سایت را به فرزندانتان بدهید؟»

کاتس گفت که مهندس : مجموعه ای دقیق از سؤالات، همه چیز را ایجاد کرده است. آیا شما این سایت را معتبر می دانید؟ آیا اگر این در یک مجله باشد اشکالی ندارد؟ آیا این سایت تبلیغات بیش از حد دارد؟

بر اساس این مصاحبه، آنها سپس الگوریتم را با مقایسه سیگنال‌های رتبه‌بندی مختلف با رتبه‌بندی کیفیت انسانی توسعه دادند.

سینگال آن را به عنوان یافتن یک هواپیما در فضای ابری توصیف کرد که مکان های خوب را از بد جدا می کند.

سینگال بعداً 13 سؤال زیر را به عنوان سؤالات راهنما که الگوریتم بر اساس آنها بود منتشر کرد:

  1. آیا به اطلاعات ارائه شده در این مقاله اعتماد دارید؟
  2. آیا این مقاله توسط یک متخصص یا علاقه مند نوشته شده است که موضوع را به خوبی می شناسد یا ماهیت آن کم عمق تر است؟
  3. آیا سایت دارای مقالات تکراری، همپوشانی یا اضافی با موضوعات مشابه یا مشابه با تغییرات کمی متفاوت از کلمات کلیدی است؟
  4. آیا با دادن اطلاعات کارت اعتباری خود به این سایت راحت هستید؟
  5. آیا این مقاله دارای اشتباهات املایی، سبکی یا واقعی است؟
  6. آیا موضوعات ناشی از علایق واقعی خوانندگان سایت هستند یا اینکه سایت با تلاش برای حدس زدن چه چیزی ممکن است در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشد محتوا تولید می کند؟
  7. آیا مقاله محتوا یا اطلاعات اصلی، گزارش اصلی، تحقیق اصلی یا تحلیل اصلی را ارائه می دهد؟
  8. آیا صفحه در مقایسه با سایر صفحات در نتایج جستجو ارزش قابل توجهی ارائه می دهد؟
  9. کنترل کیفیت روی محتوا چقدر انجام می شود؟
  10. آیا مقاله هر دو طرف یک داستان را توصیف می کند؟
  11. آیا سایت مرجع معتبری در مورد موضوع خود است؟
  12. آیا محتوا توسط تعداد زیادی از سازندگان تولید انبوه یا برون سپاری می شود، یا در شبکه بزرگی از سایت ها پخش می شود، به طوری که صفحات یا سایت های جداگانه مورد توجه یا مراقبت قرار نگیرند؟
  13. آیا مقاله به خوبی ویرایش شده است یا به نظر می رسد شلخته یا عجولانه تولید شده است؟

همچنین ایده خوبی است که در نظر بگیرید که از ارزیابی کنندگان کیفیت انسانی گوگل خواسته شده است که در نظر بگیرند. این نقل قول در مورد محتوای کم کیفیت قابل توجه است:

  • این مثال را در نظر بگیرید: بیشتر دانش آموزان باید برای دبیرستان یا کالج مقاله بنویسند. بسیاری از دانش آموزان برای صرفه جویی در زمان و تلاش با انجام یک یا چند مورد زیر از میانبر استفاده می کنند:
  • خرید مقالات به صورت آنلاین یا اینکه شخص دیگری برای آنها بنویسد.
  • درست کردن چیزها
  • نوشتن سریع، بدون پیش‌نویس یا ویرایش.
  • پر کردن گزارش با تصاویر بزرگ یا سایر محتوای مزاحم.
  • کپی کردن کل گزارش از یک دایره المعارف یا بازنویسی محتوا با تغییر کلمات یا ساختار جمله در اینجا و آنجا.
  • با استفاده از حقایق رایج شناخته شده، به عنوان مثال، «آرژانتین یک کشور است. مردم در آرژانتین زندگی می کنند. آرژانتین مرزهایی دارد.
  • استفاده از کلمات زیادی برای برقراری ارتباط فقط با ایده ها یا حقایق اساسی، به عنوان مثال، “پانداها بامبو می خورند. پانداها مقدار زیادی بامبو می خورند. بامبو بهترین غذا برای خرس پاندا است.

در مارس 2011، SEO By The Sea Panda بیسوانات را به عنوان مهندس احتمالی پشت همنام الگوریتم شناسایی کرد.

در یک مقاله، Biswanath به نویسنده کمک کرد تا نحوه استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین را برای طبقه‌بندی دقیق رفتار کاربر در صفحات فرود توضیح دهد.

در حالی که مقاله در مورد الگوریتم پاندا نیست، نویسنده با مشارکت همنام خود و موضوع موضوع، پیشنهاد می کند که پاندا نیز یک الگوریتم یادگیری ماشینی است.

بیشتر در صنعت سئو به این نتیجه رسیده بودند که پاندا با استفاده از یادگیری ماشینی کار می کند تا پیش بینی های دقیقی در مورد اینکه انسان ها چگونه کیفیت محتوا را ارزیابی می کنند، انجام می دهد. چیزی که کمتر واضح است این است که چه سیگنال‌هایی در الگوریتم یادگیری ماشین گنجانده می‌شود تا مشخص شود کدام سایت‌ها از نظر کیفیت پایین هستند و کدام‌ها نیستند.

پاندا و Google E-A-T

در سال 2014 گوگل اصول E-A-T را در دستورالعمل های کیفیت جستجوی خود با تمرکز بر تخصص، اقتدار و اعتماد معرفی کرد.

مانند پاندا، به‌روزرسانی‌های بعدی و تغییرات الگوریتمی اصلی بر کیفیت محتوا و تجربه کاربر تمرکز دارند.

و مانند پاندا، تمرکز بر اجتناب است:

  • محتوای غیرقابل اعتماد و لینک های مشکوک.
  • محتوای کم حجم و غیر اطلاع رسانی.
  • فقدان منابع معتبر

بهترین وب سایت های فریلنسری برای کسب درآمد دلاری

Google Panda Recovery (بازیابی پاندا)

مسیر بهبودی از پاندا می تواند هم ساده و هم چالش برانگیز باشد.

از آنجایی که پاندا با محتوایی که آن را به عنوان دارای کیفیت بالا طبقه بندی می کند، عملکرد سایت ها را افزایش می دهد، راه حل افزایش کیفیت و منحصر به فرد بودن محتوای شما است.

در حالی که گفتن این کار آسان تر از انجام آن است، بارها ثابت شده است که این دقیقا همان چیزی است که برای بهبودی لازم است.

Alan Bleiweiss با کمک به آنها در بازنویسی محتوا در 100 صفحه، به بازیابی سایت کمک کرد.

WiredSEO با تغییر دستورالعمل‌های محتوای تولید شده توسط کاربر برای تشویق بایوس‌های خاص و منحصربه‌فرد به جای موارد کپی شده از سایت‌های دیگر، به یک سایت کمک کرد تا از Panda بازیابی کند. کاربران سایت قبلا از بایوس سایت های دیگر خود استفاده کرده بودند. با این حال، WiredSEO آنها را تشویق کرد تا برای پرسیدن سؤالات خاص، بیو را تغییر دهند، که در نتیجه بایوس منحصر به فردی بود که تکراری نبود.

افسانه های پاندا گوگل

شایع ترین افسانه در مورد پاندا این است که در مورد محتوای تکراری است. جان مولر تصریح کرده است که محتوای تکراری مستقل از پاندا است. کارمندان گوگل تاکید کرده اند که پاندا محتوای منحصر به فرد را تشویق می کند، اما این عمیق تر از اجتناب از تکرار است. چیزی که پاندا به دنبال آن است، اطلاعات منحصربه‌فردی است که ارزش فوق‌العاده‌ای را برای کاربران فراهم می‌کند.

مولر همچنین به یکی از وبلاگ نویسان گفت که حذف موارد تکراری فنی در واقع یک اولویت بسیار کم است و آنها باید در عوض «به این فکر کنند که چه چیزی وب سایت شما را در مقایسه با سایت برتر مطلق شما متفاوت می کند.»

در سال 2021، جان مولر از گوگل توضیح داد که محتوای تکراری یک عامل رتبه بندی منفی نیست. (اما میتواند باعث هم نوع خواری شود)

الگوریتم های گوگل

آخرین آپدیت سئو برای نمایه سازی تلفن همراه (mobile-first indexing)

آموزش کسب درآمد از وبسایت

نکات ضروری سئو برای مبتدیان

8 روش دیجیتال مارکتینگ چیست؟

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + بیست =