what-is-mobilegeddon

الگوریتم Mobilegeddon

به‌روزرسانی سازگار با موبایل گوگل به معنای تغییرات بزرگی (الگوریتم Mobilegeddon) در رتبه‌بندی و نتایج جستجوی تلفن همراه بود و رسماً عصر اول موبایل را آغاز کرد.

در 21 آوریل 2015، گوگل به‌روزرسانی سازگار با موبایل خود را منتشر کرد که به سرعت چندین نام از جمله mobilepocalyse، mopocalypse، mobocalypse و غیره به دست آورد.

در نهایت نامی که گیر کرد «Mobilegeddon» بود (تا آنجا که من می توانم بگویم، اعتبار این یکی به بری شوارتز در Search Engine Land می رسد) زیرا افراد سئو دراماتیک هستند.

Mobilegeddon چیست؟

گوگل این پیام را در وبلاگ رسمی وب مستر مرکزی پست کرد، همانطور که گاهی اوقات انجام می‌دهند، و به‌روزرسانی را با جزئیات مختصر همراه با یک تصویر توضیح داد تا تفاوت بین این که موبایل‌فرندل بودن و نبودن آن را نشان دهد:

این به روز رسانی هیچ منطقه خاکستری ارائه نمی کند. صفحات شما یا سازگار با موبایل بودند یا اینطور نبودند. هیچ در این بین وجود نداشت.

آن روز در ماه آوریل، انتشار رسمی به‌روزرسانی بود، اما تنها اعلانی نبود که گوگل به وب‌مسترها داد.

سئو چیست؟ ( آموزش رایگان 0 تا 100)

Mobilegeddon: نزدیکتر از چیزی است که فکر می کنید

در 26 فوریه 2015، بیش از دو ماه قبل از عرضه رسمی، Google پیامی را به ما ارسال کرد که به ما می‌گفت استفاده از سازگاری با تلفن همراه را به عنوان سیگنال رتبه‌بندی گسترش خواهند داد. این تغییر در 21 آوریل رخ می داد و ما باید آماده می شدیم.

در پست 21 آوریل، Google فهرستی سریع از تأثیرات این به‌روزرسانی ارائه کرد:

  • فقط بر رتبه بندی جستجو در دستگاه های تلفن همراه تأثیر می گذارد.
  • بر نتایج جستجو در همه زبان ها در سطح جهانی تأثیر می گذارد.
  • برای صفحات جداگانه اعمال می شود، نه کل وب سایت ها.

تغییر مستقیم و عظیم بود. صفحات شما یا سازگار با موبایل بودند یا نبودند (بله

مهم نیست در چه صنعتی بودید، چه صابون فروختید یا پل ساختید، سایت شما تحت تاثیر قرار می گرفت.

بهترین وب سایت های فریلنسری برای کسب درآمد دلاری

گوگل به سمت Mobile-First رفته است

این فقط یک به‌روزرسانی الگوریتم نبود، یک تغییر فرهنگی بود و گوگل در آستانه حرکت در بازار بود.

یک تصور غلط رایج در مورد گوگل این است که آنها وسواس دارند که با تغییراتی مانند این، زندگی افراد جستجوگر را دشوارتر کنند. این، با این حال، درست نیست.

گوگل وسواس زیادی برای بهبود تجربه کاربری تا حد امکان و همسو کردن آن با رفتار و روندهای کاربر در بازار دارد.

این به‌روزرسانی واقعاً در مورد جستجوی ارگانیک نبود. این در مورد پاسخ به رفتار مصرف کننده بود، که در جهت موبایل گرایش داشت. گوگل تصمیم گرفت تا رفتار مصرف کننده را تغییر دهد و با آن سازگار شود. و این تصمیم درست برای گوگل بود.

چرا گوگل اینقدر به تجربه کاربر با موتور جستجوی خود اهمیت می دهد؟ عمدتاً به این دلیل که بخش عمده ای از درآمد آنها هنوز از تبلیغات پولی به دست می آید. آنها می خواهند بهترین تجربه ممکن را ارائه دهند تا مردم همچنان روی آنها کلیک کنند و هزینه ناهار رایگان و رویاهای رباتیک خود را تامین کنند.

تا کنون گوگل در پیش بینی و چرخش به سمت روندهای جستجو در رتبه دوم قرار نداشته است. گوی کریستالی گوگل واقعی است و کار می کند.

Mobilegeddon 2.0

حدود یک سال بعد، در 16 مارس 2016، Google اعلام کرد که سیگنال رتبه‌بندی سازگار با موبایل خود را در اوایل ماه مه تقویت می‌کند و رتبه‌بندی قوی‌تری را به افرادی که از آن پیروی می‌کنند، افزایش می‌دهد.

پست رسمی Google به روشی بسیار شبیه به پست اصلی شروع شد:

«دریافت پاسخ‌های خوب و مرتبط هنگام جستجو نباید به دستگاهی که استفاده می‌کنید بستگی داشته باشد. شما باید بهترین پاسخ ممکن را دریافت کنید، خواه از تلفن، دسکتاپ یا رایانه لوحی استفاده کنید. سال گذشته، ما شروع به استفاده از سازگاری با تلفن همراه به عنوان سیگنال رتبه بندی در جستجوهای تلفن همراه کردیم. امروز اعلام می‌کنیم که از ماه می، به‌روزرسانی‌هایی را برای نتایج جستجوی تلفن همراه منتشر می‌کنیم که تأثیر سیگنال رتبه‌بندی را افزایش می‌دهد تا به کاربرانمان کمک کند صفحات مرتبط و سازگار با تلفن همراه بیشتری پیدا کنند.

گوگل در حال افزایش دو برابری رتبه بندی صفحات سازگار با موبایل بود.

در 12 می، جان مولر در توییتر اعلام کرد که “تغییرات تلفن همراه ذکر شده در اینجا اکنون به طور کامل اجرا شده است.” همچنین، اگر قبلاً سازگار با تلفن همراه بودید، «این به‌روزرسانی بر شما تأثیر نخواهد گذاشت».

وقتی فکر می‌کنید و می‌بینید که واکنش‌ها نسبت به هر به‌روزرسانی پاندا و پنگوئن (بعضی از آنها با دلایل بسیار خوب) چقدر است، شگفت‌انگیز است که ببینید صنعت چقدر به هر دو تکرار این به‌روزرسانی واکنش نشان داده است.

موضوعاتی وجود داشت که در آن افراد در مورد به‌روزرسانی بحث می‌کردند، بحث می‌کردند و شکایت می‌کردند، اما این واکنش خشمگینانه‌ای نبود. این یک هرج و مرج ترکیبی تر بود – در تضاد کامل با آرماگدون معمولی (ببینید من آنجا چه کار کردم؟) که معمولاً به وجود می آید. این اولین باری بود که دیدم بزرگسالان در تابلوهای پیام دچار مشکل نشدند، بلکه در حال پرسیدن سوال و به اشتراک گذاشتن دانش در مورد اینکه چه چیزی برای تجارب تلفن همراه خود کار می کند و کار نمی کند، بودند.

این را می‌توان به این نسبت داد که گوگل به مردم زمان کافی برای آماده‌سازی می‌دهد و برای اینکه به‌روزرسانی چه بوده، چه زمانی اتفاق می‌افتد و چگونه کار می‌کند، راهنمایی می‌کند. این به‌روزرسانی‌ها همچنین تأثیر مثبت خود را به عنوان یک بله داشتند

بعد از همه چیز گفته شد و انجام شد، این یک گام مثبت برای گوگل و صنعت جستجو بود.

نکات ضروری سئو برای مبتدیان

میراث Mobilegeddon

در پایان، گوگل هم ثابت کرد و هم یاد گرفت که چند چیز با این به روز رسانی امکان پذیر است:

  • آنها می توانند تغییراتی را فراتر از ترافیک و رتبه بندی اعمال کنند و مردم را وادار کنند تا نحوه طراحی سایت خود را برای تطبیق با بازار تغییر دهند.
  • هر به‌روزرسانی الگوریتمی برای درک، نباید گیج کننده باشد.
  • وقتی به مردم زمان کافی برای آماده شدن و درک اینکه یک تغییر در راه است می دهید، می توانید از تحریک شورش جلوگیری کنید.

اولین و سومین نکته در آن لیست دو نکته مهم هستند که باید به آنها توجه کرد. این به‌روزرسانی یک گام بزرگ به جلو برای Google بود، هم در نحوه ارتباط آن‌ها با صنعت ما و هم از نظر انواع تغییراتی که می‌توانند بر آن تأثیر بگذارند.

تا به امروز این احتمالاً روان‌ترین و موفق‌ترین عرضه‌ای بود که گوگل در رابطه با به‌روزرسانی‌های الگوریتم خود انجام داده است.

بعدی چیه؟

به روز رسانی سازگار با موبایل گوگل، پایه و اساس تمام ترفندها و به روز رسانی های SERP های تلفن همراه را ایجاد کرد. این مشکل را حل کرد که مردم را وادار به سرمایه گذاری دلاری در سایت خود کرد تا آنها را سازگار با تلفن همراه کند، و آهنگ پیشرفت صنعت ما را تعیین کرد:

اگر موبایل‌پسند نیستید، دیگر اجازه ندارید اینجا باشید.

با نگاهی به آینده، این پیشروی برای ابتکار قریب الوقوع نمایه سازی اولین تلفن همراه بود که گوگل روزی به زودی در جهان عرضه خواهد کرد و تجربه تلفن همراه را تقویت خواهد کرد.

اگرچه تأثیر این به‌روزرسانی، به معنای سنتی، ممکن است اندک بوده باشد، اما این یکی از مهم‌ترین نقاط عطف در تاریخ الگوریتم‌های گوگل بود.

الگوریتم گوگل پنگوئن

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم ونیز

الگوریتم گوگل پاندا

الگوریتم های گوگل

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 12 =