sanbox

الگوریتم Sandbox

اگر دامنه وب شما جدید است، احتمال اینکه در بالای SERP ها قرار نگیرید وجود دارد. عدم رتبه بالا با وجود استفاده از هر استراتژی سئوی موجود به دلیل نقص در صفحه وب یا کمپین سئو شما نیست. این به دلیل الگوریتم Sandbox است.

دقیقاً sandbox در سئو چیست؟ به زبان ساده، این یک نوع دوره آزمایشی برای وب سایت های جدید است که در آن محدودیت های خاصی برای صفحات وب جوان اعمال می شود. دلیل اصلی این موضوع چیزی است که گوگل مرتبط می داند. موتور جستجو صفحات قدیمی را بر اساس رتبه بندی معتبرتر می داند. در حالی که Google Sandbox به طور رسمی توسط موتور جستجو تایید نشده است، این پدیده در وب وجود دارد. ابتدا گوگل وب‌سایت‌های جدید و الگوریتم را فیلتر می‌کند، سپس صفحات قدیمی را در بالا رتبه‌بندی می‌کند و صفحات جدید را در زیر قرار می‌دهد.

تشخیص اینکه آیا صفحه وب شما توسط Google sandbox شده است یا خیر، یک تمرین مفید است. اگر جعبه ایمنی باشد، وب سایت شما تنها زمانی در صفحه جستجو ظاهر می شود که نام دامنه واقعی را وارد کنید. وقتی کلمات کلیدی مورد نظر خود را جستجو می کنید، گوگل سایت شما را در بین نتایج برتر نمایش نمی دهد. اگر از بک لینک ها استفاده کرده اید، آنها نیز نمایش داده نمی شوند.

اگرچه ممکن است برای صاحبان صفحه وب جدید نگران کننده به نظر برسد، اما اثرات Google Sandbox زیاد دوام نمی آورد. همه چیز به کلمات کلیدی و داده های جستجو بستگی دارد. دوره Google Sandbox بین 6 تا 8 ماه تخمین زده می شود. پس از گذشت این دوره، وب سایت شما می تواند برای کلمات کلیدی مورد نظر شما رتبه بندی کند.

سئو چیست؟

تاریخچه Google Sandbox

متخصصان سئو و مدیران وب در سال 2004 متوجه شدند که وب‌سایت‌های جدید در صفحه برتر گوگل نمایش داده نمی‌شوند. در حالی که این وب‌سایت‌ها ایندکس شده بودند، رتبه‌بندی آنها همچنان پایین بود. اما در سایر موتورهای جستجو که این سایت‌های جدید در میان برترین‌ها قرار گرفتند، اینطور نبود. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که هدف گوگل از معرفی مفهوم sandbox فهرست کردن محتوای با کیفیت بالا از سایت‌های قابل اعتماد است.

چرا وب سایت جدید شما رتبه بندی نمی شود؟

فهرست کردن یک سایت در گوگل تضمین کننده رتبه بالا نیست. سایت باید قابل اعتماد باشد، کلمات کلیدی مناسبی داشته باشد و از اعتبار خوبی در مورد موضوع برخوردار باشد. پروفایل بک لینک نیز کمک می کند. با وجود داشتن یک کمپین سئوی خوب، وب سایت ها هنوز رتبه بالاتری ندارند. چند دلیل برای این می تواند وجود داشته باشد:

  • رقابت بالا: رقابت یکی از دلایل اصلی سقوط رتبه بندی است. شما باید کلمات کلیدی را با رقابت کمتری هدف قرار دهید. حتی اگر وب سایت شما بیشترین تعداد کلمات کلیدی را داشته باشد، به عنوان یک تازه وارد، صفحه شما همچنان در رتبه پایین تری قرار می گیرد. گوگل ریسک ارائه سایت جدید با کلمات کلیدی پر حجم را نمی پذیرد. وب سایت های معتبر و قدیمی در بالای صفحه نمایش داده می شوند. ایده به دست آوردن ترافیک ارگانیک است. روی یافتن کلمات کلیدی کم حجم که رقابت کمی دارند تمرکز کنید. شما برای کلمات کلیدی با حجم جستجوی کم رتبه بالایی خواهید داشت زیرا خطر کمتری دارند. هنگامی که شروع به به دست آوردن ترافیک ارگانیک در سایت خود می کنید، الگوریتم های گوگل تعیین می کنند که محتوای با کیفیتی دارید و با کاهش دوره سندباکس، رتبه خود را افزایش می دهد.
  • کمبود محتوا: به محض انتشار یک صفحه، گوگل محتوای آن را بررسی می کند. این به موتور جستجو کمک می کند تا اهمیت و ارتباط موضوع شما را بسنجد. اگر سایت شما محتوای مرتبط کافی نداشته باشد، گوگل سایت شما را سندباکس می کند. شما باید مدتی را در وب سایت خود بگذرانید و مطمئن شوید که محتوا با کیفیت بالا برای گوگل قابل درک است. موضوع مرتبط را انتخاب کنید، کلمه کلیدی مناسبی را جستجو کنید و محتوای خود را ایجاد کنید. همچنین باید بیش از یک محتوا را منتشر کنید تا به عنوان یک مرجع در نظر گرفته شود. این جنبه‌ها باعث می‌شود گوگل فکر کند که شما در این زمینه متخصص هستید و امکان رتبه‌بندی وب‌سایت شما را بالا می‌برد.
  • عدم وجود بک لینک با کیفیت: وب سایت ها به بک لینک نیاز دارند. آنها به عنوان یک عامل مهم برای رتبه بندی در گوگل در نظر گرفته می شوند. اگر می خواهید در رتبه بالاتری قرار بگیرید، باید یک بک لینک قوی بسازید. عدم وجود بک لینک با کیفیت بالاتر نیز منجر به افت رتبه شما می شود. محتوای شما باید با بک لینک مطابقت داشته باشد. همانطور که محتوای شما رشد می کند، بک لینک های شما نیز باید رشد کنند. افزایش تصادفی بک لینک ها بدون محتوا، تلاشی ناقص برای رتبه بندی بالاتر است. شما باید رشدی ارگانیک داشته باشید زیرا رشد جهشی باعث می شود گوگل سایت شما را زیر سوال ببرد.
  • عدم وجود سیگنال های کاربر: رتبه بندی ها نیز بر اساس ترافیک کاربر تعیین می شود. هنگامی که مصرف کننده با یک سایت درگیر می شود و الگوریتم های گوگل این را ثبت می کنند، آنها بهبود می یابند. موتور جستجو داده های کاربر، نرخ پرش و نرخ کلیک را تجزیه و تحلیل می کند. اگر صفحه شما فاقد سیگنال های کاربر باشد، گوگل صفحه شما را سندباکس می کند زیرا نشان می دهد که هیچ ترافیک واقعی به آنجا منحرف نمی شود. مشارکت مخاطب می تواند در رتبه های بالاتر کمک کند. بخش نظرات و نظرات را اضافه کنید و کلمات کلیدی خود را در آنها اضافه کنید تا Google بتواند آنها را در حین جستجو انتخاب کند. اگر نرخ تعامل ضعیف است، همان را با یک استراتژی سئو اصلاح کنید.

سئو یا تبلیغات کلیکی (PPC)

چگونه می توانید دوره سندباکس را کاهش دهید؟

زمان می برد تا سایت ترافیک ارگانیک دریافت کند. این دوره می تواند از یک ماه تا نه ماه طول بکشد. با این حال، این دوره انتظار را می توان کاهش داد. چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید:

  • ایندکس شوید: بررسی کنید که آیا سایت شما توسط گوگل ایندکس شده است یا خیر. شما باید نام دامنه خود را در جستجوی گوگل تایپ کنید. اگر نه، این اولین قدمی است که باید بردارید. شما فقط دامنه خود را در کنسول جستجوی گوگل ثبت کنید و نقشه سایت XML خود را ارسال کنید.
  • ترافیک کاربر: تعامل مخاطب به کاهش دوره سندباکس Google کمک می کند. دریافت ترافیک ارگانیک یکی از بهترین روش‌ها است زیرا به خروج سریع‌تر از سندباکس Google کمک می‌کند.
  • سیگنال های اجتماعی: انجام فعالیت های رسانه های اجتماعی یک روش عالی برای کاهش دوره سندباکس گوگل است. حساب های رسانه های اجتماعی برای برند خود ایجاد کنید، تبلیغات اجرا کنید و مخاطبان خود را درگیر کنید. تمام فعالیت‌های صفحه وب خود را به رسانه‌های اجتماعی پیوند دهید زیرا این امر به Google اعتبار صفحه وب شما را می‌دهد.
  • مرجع سایت: وقتی یک سایت جدید منتشر می شود، گوگل نمی داند که سایت یا محتوا چقدر معتبر است. شما باید اعتبار سایت را ایجاد کنید. برای ایجاد اعتبار سایت از بک لینک های معتبر، لینک های داخلی و منشن ها از صفحات با رتبه بالا استفاده کنید.
  • خرید دامنه فعال: خرید دامنه فعال یکی از ساده ترین روش ها برای جلوگیری از سندباکس گوگل است. وب سایتی که ترافیک مناسبی داشته باشد باعث صرفه جویی در زمان می شود و می توانید دامنه را خریداری کرده و بنا به نیاز خود آن را بازسازی کنید.
نتیجه

Google sandbox چیز بدی به نظر می رسد اما اینطور نیست. استفاده از این زمان آزمایشی به نفع شما عمل می کند. شما باید روی جنبه هایی تمرکز کنید که به شما کمک می کند سریعتر از جعبه شنی خارج شوید و رتبه های بالاتری ایجاد کنید. تلاش خود را روی ساخت دامنه متمرکز کنید. به یاد داشته باشید، گوگل ممکن است موتور جستجوی اصلی باشد اما تنها موتور جستجو نیست.

نکات ضروری سئو برای مبتدیان

8 روش دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بهترین وب سایت های فریلنسری برای کسب درآمد دلاری

الگوریتم freshness

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 18 =