ایده استارت آپی من در بازار جواب میگیره؟ روشی برای سنجش

ما یک ایده تجاری دارید، عالی!

آیا این یک ایده خوب است؟ این سوالی است که قبل از شروع سرمایه گذاری در زمان و پول خود باید سعی کنید به آن پاسخ دهید. بسیاری از کارآفرینان استارت‌آپ‌هایی می‌سازند که شکست می‌خورند و راه‌حل‌هایی را می‌سازند که مشکلاتی را برطرف می‌کنند که مخاطب هدف آنها را آزار نمی‌دهد. اگرچه نمی‌توانیم به طور کامل از شکست اجتناب کنیم، اما می‌توانیم از دام‌های رایج اجتناب کنیم. که در ادامه به شما کمک میکنیم روش های سنجش بازار را بیابید

پیش نیاز ها

اشتیاق

استیو جابز گفت که برای موفقیت باید اشتیاق داشته باشید. در غیر این صورت، یک فرد عاقل و منطقی فقط تسلیم می شود. با این حال، آیا عشق برای بینایی تنها چیزی است که لازم است؟ اشتیاق و انگیزه کافی نیست. فقط به این دلیل که چیزی را خیلی دوست دارید، به این معنی نیست که موفق خواهید شد (به این معنا که زیاد می فروشید و ثروتمند می شوید). من شخصا عاشق موسیقی هستم. به حدی که حتی در دانشگاه هم در آن تحصیل کردم. با این حال، این بدان معنا نیست که من در موسیقی موفق خواهم شد.

Passion

محصول

یک ایده موفق محصولی است که ارزش به همراه داشته باشد. در سخنرانی ریچارد سنت جان در TED درباره رازهای موفقیت، او گفت: «شما نمی توانید به خودتان خدمت کنید. شما باید به چیزهای ارزشمندی خدمت کنید. زیرا این راهی است که مردم واقعاً ثروتمند می شوند.» مراقب باشید در این خط فکری قرار نگیرید که ارزش با صرف ساعت ها، روزها، ماه ها و سال ها برای یک محصول ایجاد می شود. حقیقت این است که یک محصول فقط زمانی ارزش دارد که افراد دیگری غیر از شما برای آن ارزش قائل شوند. با وجود اینکه من برای موسیقی خود ارزش قائل هستم، اما اگر دیگران برای آواز خواندن من ارزش قائل نباشند، ارزش واقعی ندارد. بنابراین، اگر می‌خواهید چیزی بسازید، ابتدا باید بدانید که آیا دیگران برای آن ارزش قائل هستند یا خیر.

آیا محصول شما مشکلی را حل میکند؟

هر محصول موفق راه حلی برای مشکلی است که گسترده است. تلفن، اینترنت، ایمیل، رسانه‌های اجتماعی و برنامه‌های پیام‌رسانی به ما کمک می‌کنند تا فوراً در ارتباط باشیم. ماشین‌ها، هواپیماها و قایق‌ها به ما کمک می‌کنند کارآمدتر بگردیم. رایانه یا تلفن هوشمندی که اکنون از آن استفاده می‌کنید به شما کمک می‌کند سریع‌تر از مراجعه به کتابخانه و سریع‌تر از چاپ هر کتاب یا روزنامه به محتوا دسترسی داشته باشید. البته می‌توانم ادامه دهم، اما حرف من به این خلاصه می‌شود: مردم برای وقت خود ارزش قائل هستند. اگر چیزی وجود داشته باشد که مشکلی را حل کند که به آنها فرصت بیشتری بدهد – با جایگزین کردن یک کار زمان دار یا سربار – برای آنها ارزش ایجاد می کند. آیا ایده استارت آپی شما محصولی می سازد که مشکلی را که برای افراد دیگری غیر از خودتان وجود دارد حل کند؟ آیا دیگران وقتی با همین مشکل روبرو می شوند حاضرند برای حل آن هزینه بپردازند؟

راه ساده برای اینکه ببینید آیا دیگران برای محصول شما ارزش قائل هستند یا خیر

البته می توانید به سادگی با دیگران صحبت کنید. در واقع، شما باید. از همان ابتدا، اگر با دیگران صحبت نکنید تا ببینید آیا آنها همان مشکلات و نقاط دردناکی را دارند که محصول شما سعی در حل آنها دارد، به خودتان آسیب می رسانید. با این حال، سریع ترین راهی که من برای بررسی بازار و نیاز به ایده محصول پیدا کردم، استفاده از ابزارهای ساده تحقیق کلمات کلیدی است. اگر یک حساب Google AdWords دارید، می‌توانید از Keyword Planner برای بررسی اینکه آیا افراد در جستجوی محصول شما هستند یا خیر استفاده کنید. اگر این کار را نکردید، نگران نباشید زیرا ما شما را تحت پوشش قرار دادیم.

ابتدا خود را به جای مخاطبان هدف خود قرار دهید، افرادی که فکر می کنید به محصول شما نیاز دارند. در این صورت افرادی که می خواهند میوه بخورند، اما نحوه چیدن میوه را نمی دانند. به این فکر کنید که اگر مشتریان شما محصول شما را نمی شناختند، اما با مشکلی که محصول شما در حال حل آن است مواجه می شدند، چه چیزی را در گوگل جستجو می کردند. آنها برای چه چیزی جستجو می کنند؟ با مثال ما، عبارات جستجو می توانند «چگونه بفهمیم هندوانه خوب است» یا «چگونه میوه بچینیم» باشد. لیست عبارات جستجو شده خود را کپی و در کادر قرار دهید و روی تجزیه و تحلیل کلیک کنید. در فهرست نتایج با آمار، به ستون آمار به نام «جستجو» که مخفف حجم جستجو است، نگاه کنید. این تعداد جستجوهایی است که در 12 ماه گذشته به طور میانگین در هر ماه انجام شده است که افراد دقیقاً از آن عبارت جستجو در گوگل استفاده کرده اند. تغییراتی را امتحان کنید که به آنها فکر نکرده اید. برای یافتن سایر کلمات کلیدی و حجم جستجوی آنها به تب Suggest بروید. پس از مشاهده آمار حجم جستجو، می توانید احساس بسیار خوبی نسبت به وجود یا عدم وجود مشتریان خود داشته باشید. اگر بسیاری از مردم به دنبال راه حلی مانند محصول شما هستند و از قبل وجود ندارد، زمان آن رسیده است که به مرحله بعدی بروید.

بازاریابی ایده شما

اگر ایده شما بررسی شود، به یک نام نیاز دارید. ایجاد نام کار آسانی نیست. ابزارهای زیادی مانند NameMesh وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند. آنها از فناوری هوش مصنوعی استفاده می کنند تا به شما کمک کنند تعداد زیادی لوگوی منحصر به فرد و جذاب را در چند ثانیه تولید کنید. به خاطر داشته باشید که نام و نام تجاری شما باید به انتقال پیام ارزش محصول شما کمک کند. اینجاست که من شما را با تصویر زیر ترک می کنم.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 4 =