برای دستیابی به بهترین پیاده بهینه سازی سایت در موبایل، اطمینان حاصل کنید که یک سایت موبایلی ایجاد می کنید که با این روش ها مطابقت دارد.
مدتی است که گوگل شروع به انتشار الگوریتم Mobile First Indexing خود کرده است.
هنگامی که این برای اولین بار اعلام شد، متخصصان سئو در همه جا هجوم آوردند تا اطمینان حاصل کنند که سایت آنها با اصول اساسی وب Google و بهترین دستورالعمل های توسعه موبایل مطابقت دارد.
بهینه سازی برای وب موبایل یک زیر زمینه کاملاً جامع در سئو است که برای موفقیت به دانش سطح متخصص و بهترین شیوه های خاص خود نیاز دارد.
به حدی که بسیاری از صنایع به پیاده سازی کامل و با کیفیت وب سایت خود در موبایل نیاز دارند. و همه اندازه گیری نمی کنند.
در بسیاری از موارد، گاهی اوقات اکثر سایت ها در تحقق هدف خود برای سازگاری کوتاهی می کنند.
واضح است که این یک اشتباه است زیرا طراحی موبایل بخش رایجی از جامعه دیجیتال ما است:
- 96 ٪ آمریکایی ها 18-29 ساله دارای یک تلفن هوشمند هستند.
- از سال 2020 ، بیش از 3.6 میلیارد کاربر وجود داشتند که از دستگاه تلفن هوشمند در سراسر جهان استفاده می کردند. تا سال 2023 4.3 میلیارد دلار خواهد بود.
- در سال 2020 ، کاربران موبایل 90 ٪ از وقت خود را در برنامه ها بر خلاف مرورگرهای تلفن همراه گذراندند.
- Google 93.22 ٪ از سهم بازار جستجوی موبایل را در ایالات متحده در سال 2021 به خود اختصاص می دهد.
- نتیجه اولیه جستجوی تلفن همراه در Google تمایل به دستیابی به CTR ارگانیک 26.9 ٪ (نرخ کلیک از طریق سرچ) دارد.
برای استفاده از بهترین حضور آنلاین ممکن، باید برای انواع مختلف دستگاه ها و وضوح صفحه نمایش بهینه سازی کنید. نه فقط برای دسکتاپ.و اکنون، گوگل بهروزرسانی تجربه صفحه دسکتاپ خود را ارائه میکند. اما این به روز رسانی فراتر از محدوده این مقاله است، اگرچه به طور کلی در تجربه صفحه نقش دارد.
برای دستیابی به بهترین پیاده سازی تلفن همراه، مهم است که اطمینان حاصل کنید که یک سایت موبایلی ایجاد می کنید که با این بهترین شیوه ها مطابقت دارد، و همچنین فرصت هایی برای افزایش تعداد Core Web Vitals شما ایجاد می کند.
با استفاده از طراحی ریسپانسیو و نه زیردامنه m-dot، رعایت بهترین روشها با ایجاد و بهینهسازی تصویر، و مشاهده فشردهسازی و کوچکسازی، میتوانید به یک سایت موبایلی باکیفیت دست پیدا کنید که تا حد امکان به افراد زیادی در بین مخاطبان خود دسترسی پیدا کند.
این جایی است که سایت موبایل شما موفق خواهد شد. اما تازه شروع کار است…

مطمئن شوید که همه محتوا در دسکتاپ و موبایل یکسان است
محتوای موبایل اول در مقابل دسکتاپ: آیا باید یکسان باشد؟ آیا محتوا باید در نسخه موبایل و دسکتاپ سایت شما یکسان باشد؟ پاسخ را در این نسخه از سئو بپرسید بیابید.
یادداشت سردبیر: “از یک SEO بپرس” یک ستون هفتگی توسط متخصصان فنی سئو جنی هالاس و کریستین شاچینگر است. سخت ترین سوال سئوی خود را مطرح کنید و فرم ما را پر کنید. ممکن است پاسخ خود را در پست بعدی #AskanSEO ببینید!
به نسخه دیگری از Ask an SEO خوش آمدید! در اینجا سوال امروز بنو در سانتا کلارا آمده است:
آیا باید محتوای یکسانی داشته باشیم یا محتوای متفاوتی برای موبایل اول و دسکتاپ داشته باشیم؟
یکسان. سوال بعدی؟
خوب، شوخی کردم، ممکن است پاسخ خیلی ساده ای باشد. اجازه بدهید توضیح بیشتری بدهم.
گوگل در سال 2016 اعلام کرد که سایت ها را از ارزیابی نسخه دسکتاپ سایت به نسخه موبایلی سایت منتقل می کند.
این حرکت توسط گوگل به عنوان «نمایشدهی اول موبایل» یا MFI شناخته میشود. این به این معنی است که شاخصی که گوگل تمام محتوای صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) را از آن استخراج میکند، اکنون محتوایی است که بر اساس عواملی که از نسخه موبایلی سایتها به دست میآیند، ارزیابی و رتبهبندی میشوند.
اگرچه فهرست جستجوی ما همچنان یک فهرست واحد از وبسایتها و برنامهها خواهد بود، الگوریتمهای ما در نهایت از نسخه موبایل محتوای یک سایت برای رتبهبندی صفحات از آن سایت، درک دادههای ساختاریافته و نمایش گزیدههایی از آن صفحات استفاده میکنند. نتایج ما البته، در حالی که فهرست ما از اسناد تلفن همراه ساخته می شود، ما به ایجاد یک تجربه جستجوی عالی برای همه کاربران، خواه از دستگاه های تلفن همراه یا دسکتاپ ادامه می دهیم.” – وبلاگ مرکزی گوگل وبمستر
چرا انها باید این کار را انجام دهند؟
گوگل این تغییر را انجام داد زیرا استفاده از تلفن همراه در 6 تا 8 سال گذشته به طور تصاعدی افزایش یافته است و آنها احساس می کردند که نمایش بهتری از سایت برای کاربران در SERP است که از نسخه موبایل برای ارزیابی رتبه سایت استفاده کنند.
به این ترتیب، هنگامی که به یک سایت در دستگاه تلفن همراه خود می رسید، یک سایت تلفن همراه با کیفیت خواهد بود.
یک سایت مبتنی بر عوامل دسکتاپ ممکن است برای دسکتاپ عالی باشد، اما زمانی که با محدودیتهای محیط موبایل مواجه میشوید، میتواند به یک تجربه کاربری بسیار ضعیف تبدیل شود. گوگل می خواست این مشکل را برطرف کند.
«امروزه، بیشتر مردم با استفاده از یک دستگاه تلفن همراه در گوگل جستجو می کنند. با این حال، سیستمهای رتبهبندی ما هنوز معمولاً به نسخه دسکتاپ محتوای صفحه نگاه میکنند تا ارتباط آن را با کاربر ارزیابی کنند. زمانی که صفحه موبایل محتوای کمتری نسبت به صفحه دسکتاپ داشته باشد، این میتواند مشکلاتی ایجاد کند، زیرا الگوریتمهای ما صفحه واقعی را که توسط جستجوگر تلفن همراه دیده میشود ارزیابی نمیکنند. – وبلاگ مرکزی گوگل وبمستر
بنابراین این به چه معناست برای محتوا؟
اولین چیزی که باید بدانید این است که آیا سایت شما به “ابتدا موبایل” منتقل شده است یا خیر.
اگر اینطور نیست، سایت شما همچنان در محتوای دسکتاپ در حال ارزیابی است، مگر اینکه سایت کاملاً جدید باشد. همه سایتهای کاملاً جدید بهطور پیشفرض برای موبایل هستند.
چگونه می توانم بفهمم که سایت من به Mobile-First منتقل شده است؟
راهی که میتوانید این را بگویید این است که به کنسول جستجوی Google بروید و ببینید که آیا شما منتقل شدهاید یا نه، چه زمانی منتقل شدهاید.
توجه: این تاریخها در کنسول جستجوی Google ممکن است با تاریخ ایمیلی که از Google درباره جابجایی به Mobile First دریافت کردهاید متفاوت باشد. این تاریخ ها در کنسول جستجوی گوگل دقیق تر هستند. با این حال، بهترین راه برای تشخیص این است که فایل های گزارش خود را برای تغییر از خزنده دسکتاپ به خزنده موبایل بررسی کنید. اگر تاریخی را پیدا کردید که تقریباً 80٪ خزیدن موبایل را زدید، برگردانده شده اید.
این بدان معناست که محتوای سایت تلفن همراه در حال حاضر نحوه ارزیابی Google برای هدف جستجو است، زمانی که به دنبال سندی است که با عبارات جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد – حتی هنگام جستجو از یک رایانه رومیزی.
بنابراین وقتی کاربر چیزی را در کادر جستجو قرار می دهد، SERP هایی که برمی گردند فقط از محتوای موبایل بازیابی می شوند. این بدان معناست که هر محتوایی که در سایت تلفن همراه شما نباشد، پیدا نخواهد شد.
اگر سایتی ریسپانسیو دارید، این نباید مشکلی ایجاد کند، زیرا محتوای دسکتاپ و موبایل باید یکسان باشد.
یک استثنا زمانی است که با استفاده از CSS یا روش دیگری محتوا را از مرورگر مخفی می کنید.
تا زمانی که گوگل میتواند محتوای سایت موبایل را ببیند، حتی اگر در حالت جمعشده یا تب شده باشد، باید برای آن ارزش اعمال کند.
این با نحوه ارزیابی محتوای گوگل در دسکتاپ متفاوت است. گوگل محتوای روی دسکتاپ را بر اساس مخفی شدن آن محتوا در حالت جمعشده یا تب شده از کاربر «کاهش ارزش» میکند.
با این حال، فضای فیزیکی در یک دستگاه تلفن همراه بسیار کوچکتر از یک دسکتاپ است و بنابراین عناصر UI/X وجود دارند که Google آنها را تحت نمایه سازی موبایل اول به طور متفاوتی تفسیر می کند (یا حداقل باید *).
در اینجا تمام سناریوهای سایت ها و کارهایی که باید انجام دهید تا مطمئن شوید Google محتوای مورد نیاز برای بازیابی آن را دریافت می کند، آورده شده است.
اگر سایت من به MFI منتقل نشده باشد چه؟
اگر سایت شما به نمایه سازی موبایل اول منتقل نشده است، سایت شما همچنان بر اساس سیگنال های رتبه بندی دسکتاپ، از جمله محتوا، ارزیابی می شود.
با این حال، این بدان معنا نیست که می توانید MFI را نادیده بگیرید.
همه سایتها زودتر به جای دیرتر به MFI منتقل میشوند، به احتمال زیاد قبل از فصل تعطیلات، بنابراین اگر برای اطمینان از اینکه محتوای تلفن همراهتان معادل محتوای دسکتاپ است، اقدام نکردهاید، میخواهید به سرعت این کار را انجام دهید.
از رویکرد توسعه از بالا به پایین استفاده کنید
رویکرد توسعه “از بالا به پایین” به این معنی است که شما تمام پیامدهای بالقوه هر تصمیم اتخاذ شده در یک طراحی را از ابتدا تا انتها در نظر بگیرید. شما ابتدا برای موبایل توسعه می دهید، نه برای دسکتاپ، و سپس به طراحی موبایل می پردازید. این رویکرد توسعه ایده آل است زیرا شما مسائلی را در طراحی نهایی وارد نمی کنید.
یک مثال در اینجا آمده است: شما یک وب سایت دسکتاپ ایجاد می کنید. در حدود سه چهارم راه، تصمیم می گیرید که می خواهید یک سایت موبایل در بالای آن ایجاد کنید.
شما ماکت را ایجاد می کنید. اما، پس از کدنویسی ماکت و حرکت در طول انتقال، یک اشکال در اینجا پیدا می کنید. و شما یک اشکال را در آنجا پیدا می کنید. سپس یک اشکال را در آنجا پیدا می کنید. این به این دلیل است که رویکرد پایین به بالا کار نمی کند و باعث خزش دامنه می شود.
این پدیده ای است که در آن مسائل غیرقابل مشاهده در آخرین لحظه ظاهر می شود و باعث ایجاد اشکالات پیش بینی نشده و افزایش ساعاتی می شود که در ابتدا در زمان اجرای پروژه در نظر گرفته نشده بود.
حقیقت این است که اگر رویکرد از بالا به پایین برای طراحی پاسخگوی تلفن همراه مستقیماً از ابتدا در نظر گرفته می شد، این اشکالات و مواردی که باید برطرف شوند در انتها ظاهر نمی شدند و باعث ایجاد این مشکل وحشتناک می شوند.
با این حال، به طور انحصاری بر روی مصرف کننده تلفن همراه تمرکز نکنید
همزمان با ادغام موبایل و دسکتاپ، اهداف و خواسته های کاربران این پلتفرم ها نیز افزایش می یابد. هنگامی که بر روی آنچه کاربر شما میخواهد بر اساس پلتفرم به دست آورد تمرکز میکنید، رویکردی جامع ایجاد میکنید که از طریق وبسایت شما به طور مؤثرتری به مشتریان میرسد.
چه کاربر در حال خرید یک محصول باشد یا در حال انجام تحقیق در مورد خدماتی که ارائه میدهید، ترکیبی از اهداف کاربر و جذب مشتری از کسب و کار ادامه خواهد داشت. به حدی که تمرکز ویژه بر این آرمان ها و ارزش ها کمتر ضروری می شود.
مهم نیست، توجه داشته باشید، زیرا این ترکیب از تلفن همراه و دسکتاپ ادامه پیدا می کند.
تکنیک های طراحی واکنش گرا برای بهینه سازی سایت در موبایل
روزهای وبسایتهای m-dot جداگانه (m.example.com) به پایان رسیده است. هیچ دلیل قابل بازخرید ممکنی برای استفاده از چنین پیاده سازی در عصر موبایل اول وجود ندارد.
ساختار می تواند بسیار نامرتب باشد، با چندین URL در صورتی که به درستی بهینه نشده باشند، مشکلات محتوای تکراری ایجاد می کنند. تکنیکهای زیادی برای اطمینان از تکمیل یک انتقال مؤثر وجود دارد، اما در غیر این صورت، پیادهسازی m-dot با ظهور فناوریهای جدید راه dodo را طی کرده است.
امروزه، پیاده سازی ایده آل شامل طراحی پاسخگو است. این طرحها از مواردی استفاده میکنند که پرسوجوهای رسانهای نامیده میشوند تا رزولوشنهای نمایشی را که طرح پشتیبانی میکند، تعریف کند. هر رزولوشن جداگانه چیزی است که در طراحی “نقطه شکست” یا نقطه ای که در آن طراحی واکنشگرا از یک وضوح به وضوح دیگر منتقل می شود، نامیده می شود.
مزیت استفاده از این نوع ساختار این است که با مشکلات محتوای تکراری که در پیاده سازی m-dot انجام می دهید، مواجه نمی شوید. همچنین، پیاده سازی تلفن همراه شما بر روی آخرین فناوری خواهد بود.
برای افزایش سرعت سایت به جای «تصاویر در همه جا» به «کد» فکر کنید
آیا واقعاً نیاز دارید که از آن پسزمینه دو رنگ بهعنوان پسزمینه 2 پیکسلی عریض و 1200 پیکسلی با تکرار بالا استفاده کنید؟
اگر این کار را نمیکنید و میتوانید در عوض آن را کدنویسی کنید، در عوض آن را کدنویسی کنید. در حالی که چیزی بسیار کوچک باعث کاهش سرعت سایت نمی شود، بهینه سازی ها می توانند با تکمیل آنها اضافه شوند.
دفعه بعد که ممیزی سایت را انجام می دهید یا در غیر این صورت یک وب سایت ایجاد می کنید، فکر کنید: “آیا واقعاً به این تصویر در اینجا نیاز دارم یا می توانم به سادگی آن را کدنویسی کنم؟” اگر تصویر واقعاً ضروری نیست، کدگذاری شی میتواند به افزایش تصاعدی سرعت سایت کمک کند، بهویژه طرحهای روی سایت که از گرافیک بیش از حد استفاده میکنند.
وردپرس را برای موبایل سفارشی کنید
برای سفارشی کردن حرفه ای وبسایت خود از اوشن سئو کمک بگیرید اما اگر وبسایت کوچک یا بوجه ی کمی دارید میتوانید از برخی حتی قابلیت هایی را برای افزایش سازگاری با تلفن همراه ارائه می دهند استفاده کنید . مفیدترین افزونه ها برای این منظور Duda Mobile، W3 Total Cache و همچنین افزونه هایی برای کوچک سازی HTML و CSS هستند.

برای فروش محصول خود از ابزارهای مزاحم استفاده نکنید
آره. ما میدانیم. محصول شما بزرگترین و شگفتانگیزترین چیزی است که این سیاره را زیبا کرده است. به همین دلیل است که ما احتمالاً از وب سایت شما بازدید می کنیم و قبل از خرید در مورد آن تحقیق می کنیم. اما، ما نیازی به داشتن یک آگهی مزاحم نداریم که فعالیت ما را در سراسر سایت شما مسدود کند تا ما را در فروش با مشکل مواجه کند.
در صورت امکان، بینابینیهای مزاحم را به حداقل برسانید و تبلیغات را به سمت پایین یا کناری با گزینهای برای کلیک بر روی تبلیغ و حذف حداقل آن نگه دارید.
مهم است که توجه داشته باشید که گوگل مطالب بینابینی مزاحم را جریمه می کند. خواندن راهنماهای توسعه دهندگان آنها به همراه دستورالعمل های وب مستر آنها در مورد این موضوع و همچنین پست وبلاگ آنها در مورد این موضوع ارزشمند است.
سایت خود را در چندین سیستم عامل و نمایش بررسی کنید
هر SEO باید بداند که چگونه نقاط ضعف را در پیاده سازی موجود یک وب سایت شناسایی کند، از جمله مکان و نحوه یافتن مشکلات در نمایشگرها و دستگاه های مختلف.
شما می خواهید سایت خود را در بیش از یک سیستم عامل و همچنین بیش از یک دستگاه نمایشگر بررسی کنید. انجام این کار تضمین می کند که سایت شما تا حد امکان با طیف وسیعی از نمایشگرها و پلتفرم ها سازگار است.
اما، اگر نتوانید هزار دستگاه را بخرید تا آنها را بررسی کنید، چه؟ همه اینها به چند برنامه مربوط می شود. آره! بررسی این نوع مشکلات با بیش از یک برنامه امکان پذیر است.
افزونه Chrome Developer Google
اگر بودجهتان کم است (بوجه خزش بات گول)، استفاده از برنامهافزونه توسعهدهنده وب Google میتواند به شما کمک کند تا ببینید سایتتان در اندازهها و وضوحهای مختلف صفحه نمایش چگونه به نظر میرسد. همچنین این امکان را ارائه می دهد که ببینید سایت شما از طریق جهت گیری های مختلف دستگاه چگونه به نظر می رسد، ورودی های لمسی چگونه از طریق شبیه سازی تعامل دارند و موارد دیگر. همچنین می توان از ابزار اشکال زدایی آنها برای بررسی کدهای سایت برای مشکلات استفاده کرد.
بهترین شیوه های ویدیوی موبایل را دنبال کنید
بله، بهترین شیوه های سئو ویدیوی موبایل وجود دارد! گوگل همچنان باید سیگنال هایی را در صفحه جاسازی کند تا موتور جستجوی آن ویدیوی موجود در آن صفحه را بهتر درک کند.
این مقاله از ژورنال موتور جستجو Matt Southern، پنج روش پیشنهادی گوگل برای سئو ویدیو را شرح می دهد. مواردی مانند متن روی صفحه، پیوندهای ارجاع، داده های ساختاریافته و فایل های ویدئویی مهم هستند.
موارد دیگری نیز وجود دارد که میخواهید هنگام ایجاد ویدیو به آنها توجه کنید برای مثال، میخواهید مطمئن شوید که ویدیوهای شما برای عموم قابل دسترسی است. این به این معنی است که مطمئن شوید تنظیمات حریم خصوصی YouTube شما روی عمومی تنظیم شده است و باید یک صفحه وب قابل دسترسی برای Google با آن ویدیو داشته باشید.
با داده های ساختاریافته، استفاده از نوع داده VideoObject در Schema.org توصیه می شود.
گوگل استفاده از بهترین شیوه های ویدیوی موبایل زیر را برای اجرای بی عیب ویدیوی موبایلی توصیه می کند:
- استفاده از کنترلهای سفارشی با یک عنصر ریشه div، همراه با یک عنصر رسانه ویدیویی، و یک عنصر فرزند div که به کنترلهای ویدئویی اختصاص داده شده است.
- با استفاده از نمایشنامه
- اطمینان از اینکه کاربر می تواند به عقب و رو به جلو باشد.
- پیاده سازی فنی جامع آنها از یک ویدیوی موبایلی بی نظیر است و شما را قدم به قدم در این فرآیند راهنمایی می کند.
- کنترل پلیر را بسیار ساده و کاربر پسند طراحی کنید
پیدا کردن ویدیوهای شما را تا حد امکان برای Google آسان می کند. این یعنی:
- استفاده از نقشه سایت ویدیویی: اگر نقشه سایت ویدیویی ارسال نکنید، ممکن است Google نتواند مستقیماً ویدیوهای شما را پیدا کند. نقشه سایت ویدیویی ارسال این نقشه سایت را در کنسول جستجوی Google برای شما آسان تر می کند، که خزیدن و فهرست کردن ویدیوهای شما را برای Google آسان تر می کند.
- از اقدامات پیچیده کاربر یا قطعات URL استفاده نکنید: اگر از آنها برای بارگیری ویدیوهای شما استفاده می شود، ممکن است Google اصلاً ویدیوهای شما را پیدا نکند، زیرا این موارد در صفحه شما برای Google برای درک آن بسیار پیچیده هستند.
- از یک برچسب HTML با قابلیت شناسایی آسان استفاده کنید: برخی از برچسبهای معتبر شامل ویدیو، iframe، شی یا جاسازی هستند. شناسایی ویدیوها زمانی که گوگل در تگ های رایج جاسازی شده اند برای گوگل آسان تر است.
- مطمئن شوید که ویدیوهای شما واقعاً می توانند ایندکس شوند. این اتفاق میافتد: گاهی ممکن است شخصی تغییری در فایل robots.txt ایجاد کند که از خزیدن فایلهای ویدیویی جلوگیری میکند (بدون تقصیر… امیدوارم). اگر ویدیوهای شما ایندکس میشدند، و اکنون ناگهان ایندکس نمیشوند، ارزش آن را دارد که به فایل robots.txt خود نگاهی بیندازید تا مطمئن شوید که مسدود نمیشوند.
- از قالبهای تصویر کوچک پشتیبانی شده توسط Google استفاده کنید: همچنین بهترین روشهای تصویر کوچک وجود دارد که باید در اسناد توسعهدهنده وب Google بالا دنبال کنید.
فشرده سازی و بهینه سازی تصویر
برای وب تلفن همراه، بهینه سازی تصویر یک مؤلفه مهم برای درست کردن آن است. این بدان معنی است که شما باید مطمئن شوید که تصاویر به درستی برای تمام اندازه های تصویر در تمام وضوح های ممکن بهینه شده اند. امکان ایجاد یک تصویر و اطمینان از قابل مشاهده بودن آن در همه جا وجود ندارد. خوب، شما می توانید. اما در قطعنامه هایی که برای آنها ساخته نشده است، تحریف به نظر می رسد.
درعوض، استفاده از بهترین شیوههای سئو جامع و اطمینان از ایجاد تصاویری با کیفیت بالا در هر وضوح و همچنین بارگذاری سریع، چیزی است که توصیه میشود. به همین دلیل است که چندین بهترین روش طراحی واکنشگرا وجود دارد که Google توصیه می کند از آنها برای بهینه سازی تصاویر خود برای پلت فرم تلفن همراه استفاده کنید. آنها موارد زیر را توصیه می کنند:
- از اندازه های نسبی تصویر استفاده کنید. اگر از اندازه های نسبی تصویر استفاده می کنید، در نهایت از سرریز شدن برچسب ظرفی که تصویر را در خود جای داده است جلوگیری می کنید.
- از تصاویر درون خطی استفاده کنید. کاهش سرعت صفحه با اطمینان از استفاده از تصاویر درون خطی به منظور کاهش درخواست فایل امکان پذیر است. اینها باید در صفحاتی استفاده شوند که ممکن است در جای دیگری از سایت شما استفاده نشوند.
- برای دستگاه های DPI بالاتر، از ویژگی srcset برای تصاویر استفاده کنید. این به شما کمک می کند بیش از یک فایل تصویری را برای دستگاه های مختلف اضافه کنید.
- اگر سئوی تجارت الکترونیکی انجام می دهید، ممکن است بخواهید تصاویر محصول خود را قابل گسترش کنید. مشتریان ممکن است بخواهند تصویری را که به طور بالقوه در دستگاه خود خریداری می کنند بزرگ کنند تا آن را بهتر ببینند. بنابراین، ارائه این گزینه منطقی است.
ترفند یکپارچهسازی تصاویر در بهینهسازیهای موبایل این است: ایجاد تعادل بین اندازه تصویر، بارگذاری آنها در دستگاه تلفن همراه، و اطمینان از سرعت صفحه مناسب بدون کاهش کیفیت تصویر در هر دستگاه اصلی که مخاطبان شما به دنبال آن هستند.
صفحات خود را کوچک کنید
فرآیند کوچک سازی در صفحات شما شامل فشرده سازی فایل های شما به منظور صرفه جویی در فضا و در نتیجه کاهش زمان بارگذاری کلی صفحه است. استفاده از کوچکسازی بهعنوان یک فرآیند به شما کمک میکند تا از شر فضای سفید ناخواسته در کد خلاص شوید و آن کد را فشرده کنید تا حداقل فضای ممکن را اشغال کند.
در حالت ایده آل، بهترین فرآیند شامل هیچ پلاگینی نخواهد بود. شما می خواهید یک توسعه دهنده استخدام کنید تا به صورت دستی صفحات شما را کوچک کند. اگر قبلاً با افزونهها پر شدهاید، اضافه کردن افزونه دیگری برای کوچک کردن صفحات شما ایده بدی است. در این موارد، شما می خواهید از یک توسعه دهنده در سطح حرفه ای استفاده کنید تا بهترین نتیجه را تضمین کنید.
اگر در حال حاضر حداقل پلاگین دارید، استفاده از یک توسعه دهنده حرفه ای برای این کار به شما کمک می کند تا زمان بارگذاری صفحه و امتیازات Core Web Vitals بهتری داشته باشید. اگر حتماً باید از یک افزونه استفاده کنید، فقط مطمئن شوید که از آن به عنوان یک اقدام موقت استفاده کنید تا زمانی که بتوانید از یک توسعهدهنده حرفهای استفاده کنید و کد شما را به صورت دستی کوچک کند.
به طور خلاصه: Mobile-First در مقابل محتوای دسکتاپ
بنابراین ما با این سوال شروع کردیم: آیا محتوا باید در سایت موبایل مانند دسکتاپ باشد؟
و پاسخ مثبت است، اگر می خواهید برای آن رتبه بندی کنید.
و اگر شما m.
شروع به برنامه ریزی برای کنار گذاشتن آن کنید. گوگل سایت های ریسپانسیو را به m ترجیح می دهد. و م. سایتها میتوانند مشکلاتی را با MFI Google ایجاد کنند، به خصوص اگر صفحات تلفن همراه دیگری مانند AMP یا حتی یک سایت نیمه واکنشگرا داشته باشید.
گوگل ممکن است گیج شود که کدام یک سایت موبایل مناسب است، بنابراین هرچقدر هم که ممکن است سخت به نظر برسد، وقت آن رسیده است که m را بکشید. به محض اینکه توانستی.
0 دیدگاه