الگوریتم گوگل به طور مداوم در حال تغییر است و همانطور که به سال 2023 می رویم، انتظار می رود تغییرات زیادی روی سئو تاثیر بگذارد. در اینجا برخی از مهمترین تغییراتی که کسبوکارها و بازاریابان باید از آنها آگاه باشند، آمده است:
Core Web Vitals: Core Web Vitals
Core Web Vitals: Core Web Vitals مجموعه ای از معیارهای مربوط به سرعت وب سایت، پایداری و تجربه کاربر است. گوگل اعلام کرده است که این معیارها در سال 2023 به فاکتورهای رتبه بندی در الگوریتم آن تبدیل خواهند شد، بنابراین برای کسب و کارها مهم است که وب سایت های خود را برای این موارد حیاتی بهینه کنند.
Mobile-First Indexing
Mobile-First Indexing: نمایه سازی Mobile-First در سال 2018 توسط گوگل معرفی شد و به این معنی است که از نسخه موبایلی یک وب سایت برای تعیین رتبه آن در نتایج جستجو استفاده می شود. از آنجایی که افراد بیشتری برای دسترسی به اینترنت از دستگاههای تلفن همراه استفاده میکنند، انتظار میرود که نمایهسازی اولین موبایل همچنان یک عامل مهم در سئو در سال 2023 باشد.
هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین
هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین: هوش مصنوعی و یادگیری ماشین نقش مهمی را در سئو بازی می کنند و انتظار می رود این روند در سال 2023 ادامه یابد. الگوریتم گوگل از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای درک بهتر و رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کند، بنابراین مهم است. تا کسب و کارها از این پیشرفت ها به روز بمانند و وب سایت های خود را بر این اساس بهینه کنند.

بهینهسازی جستجوی صوتی
بهینهسازی جستجوی صوتی: جستجوی صوتی در حال محبوبتر شدن است و انتظار میرود این روند در سال 2023 ادامه یابد. بهینهسازی برای جستجوی صوتی شامل ایجاد وبسایتی است که برای کلمات کلیدی طولانی، زمان بارگذاری سریع و سؤالات رایج بهینهسازی شده باشد و این کار را آسانتر میکند. کاربران جستجوی صوتی برای یافتن کسب و کار شما
بهینه سازی جستجوی صوتی که به عنوان سئوی صوتی نیز شناخته می شود، به فرآیند بهینه سازی محتوای صوتی برای موتورهای جستجو اشاره دارد. از آنجایی که استفاده از دستیارهای مجازی فعال با صدا مانند Amazon Alexa و Google Assistant همچنان در حال افزایش است، بهینه سازی جستجوی صوتی برای کسب و کارها اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. آنچه باید در مورد بهینه سازی جستجوی صوتی در سال 2023 بدانید در اینجا آمده است:
بهینه سازی نام فایل های صوتی: نام فایل یک فایل صوتی یکی از اولین چیزهایی است که موتورهای جستجو می بینند، بنابراین بهینه سازی آن با کلمات کلیدی بسیار مهم است. از نام فایل های توصیفی و غنی از کلمات کلیدی استفاده کنید که به طور دقیق محتوای فایل صوتی را توصیف کنند.
افزودن رونوشتهای صوتی: رونوشتهای صوتی نسخههای متنی محتوای صوتی هستند که درک محتوای فایل صوتی را برای موتورهای جستجو آسانتر میکنند. این به بهبود دید محتوای صوتی در نتایج موتورهای جستجو کمک می کند.
استفاده از دادههای ساختاریافته: دادههای ساختاریافته، همچنین بهعنوان نشانهگذاری طرحواره شناخته میشود، راهی برای افزودن ابرداده به محتوای صوتی شما است که درک موضوع محتوا را برای موتورهای جستجو آسانتر میکند. این می تواند شامل اطلاعاتی مانند عنوان، توضیحات و مدت زمان فایل صوتی باشد.

کیفیت محتوا
کیفیت محتوا: کیفیت محتوا همچنان یک عامل حیاتی در سئو است و انتظار میرود این روند در سال 2023 ادامه یابد. برای کسبوکارها مهم است که محتوای باکیفیت، مرتبط و با ارزشی ایجاد کنند که برای مخاطبان هدفشان ارزش ارائه میکند و بهینهسازی شده است. موتورهای جستجو با استفاده از کلمات کلیدی
سئوی محلی
سئوی محلی: سئوی محلی اهمیت فزاینده ای پیدا می کند و انتظار می رود این روند در سال 2023 ادامه یابد. سئوی محلی شامل بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو با در نظر گرفتن یک موقعیت جغرافیایی خاص است و شامل ایجاد لیست مشاغل محلی، بهینه سازی برای کلمات کلیدی محلی و به دست آوردن بک لینک های محلی
E-A-T در گوگل
E-A-T: E-A-T یا تخصص، اقتدار و اعتماد، همچنان یک عامل حیاتی در سئو است و انتظار میرود که در سال 2023 همچنان مهم باشد. و مخاطبان هدف شما
اینها برخی از تغییرات مورد انتظار در الگوریتم های گوگل در سئو 2023 است. برای کسب و کارها و بازاریابان مهم است که از این پیشرفت ها به روز بمانند و استراتژی های سئوی خود را بر این اساس تطبیق دهند تا از رقبا جلوتر بمانند و به رتبه موتور جستجوی مورد نظر خود دست یابند.
0 دیدگاه