گوگل جان مولر توصیه هایی در مورد اینکه اگر هدف یک حمله منفی سئو قرار گرفتید چه کاری انجام دهید ارائه می دهد.

جان مولر، مدافع جستجوی گوگل، راه آسانی را برای مقابله با حملات منفی سئو، مانند ایجاد لینک های اسپم توسط رقبا به دامنه شما، به اشتراک می گذارد.

مولر در پاسخ به یک موضوع در Reddit به این موضوع می پردازد. در انجمن r/SEO، یک فرد معتقد است که هدف یک کمپین سئو منفی است و به دنبال مشاوره است.

توصیه مولر این است که مشکل را نادیده بگیرید. خودشه؛ نادیده بگیر.

این هم پاسخ کامل او:

«من فقط آنها را نادیده می‌گیرم.

حملات منفی سئو

به این موضوع فکر کنید، اگر رقبای شما صلاحیت داشته باشند، برای شما لینک نمی سازند. اگر رقبای شما ناتوان باشند، پیوندها هیچ تاثیری نخواهند داشت.” (اوشن سئو این صحبت رو قبول ندارد 🙂 )

پاسخ مولر مستقیم و دقیق است. رقیبی که به اندازه کافی شایستگی ایجاد پیوندهایی را داشته باشد، گوگل تشخیص می دهد که احتمالا وقت خود را با حملات منفی سئو تلف نمی کند.

چرا کسی باید به سایت رقیب لینک بسازد؟

گوگل بسیاری از لینک ها را نادیده می گیرد، مانند لینک هایی با کیفیت پایین که یک بازیگر بد ممکن است به طور انبوه در تلاش برای آسیب رساندن به رتبه بندی رقبا ایجاد کند.

بنابراین، صاحبان وب سایت و سئوکاران باید حملات مذکور را نادیده بگیرند زیرا گوگل لینک ها را در رتبه بندی سایت حساب نمی کند.

این موضوع هرازگاهی مطرح می‌شود، اگرچه با توجه به تعداد به‌روزرسانی‌های جستجو در سال‌های اخیر، ارزش بازبینی راهنمایی‌های گوگل در مورد سئو منفی را دارد.

توصیه های مولر در تاپیک ردیت با توصیه هایی که او در گذشته ارائه کرده است، مطابقت دارد. علاوه بر این، او قبلاً گفته بود که اگر نگران سئوی منفی هستید، برای استفاده از ابزار انکار عجله نکنید.

گوگل به وضوح لینک های هرزنامه را نادیده می گیرد، بنابراین نیازی به رد کردن آنها نیست. این ابزار بیشتر برای بازیابی از جریمه های عمل دستی است.

بر اساس نظرسنجی در توییتر در اوایل سال جاری، اکثر متخصصان سئو از ابزار Disavow در پیوندهای اسپم استفاده نمی کنند. اعتماد به نفس قابل توجهی در Google برای برخورد خودکار با آنها وجود دارد.

با این حال، استفاده از ابزار Disavow اگر احساس راحتی بیشتری به شما بدهد، اشکالی ندارد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد پیوندهایی که باید و نباید آنها را رد کنید، این مقاله اخیر از مشارکت کننده VIP آدام ریمر را ببینید:

آیا باید لینک ها را از سایت های اسپم رد کنید؟

DA یک محاسبه است که توسط یک ابزار سئوی محبوب ابداع شده و فقط توسط آن ابزار (نه گوگل) برای ارزیابی یک وب سایت استفاده می شود.

اگر به آن ابزار اعتماد دارید، می‌توانید از معیار به‌عنوان راهی برای شروع نگاه کردن به یک دامنه یا یک صفحه وب خاص و اینکه آیا یک بک لینک ممکن است ارزشی داشته باشد استفاده کنید.

اما من شخصاً اجازه نمی‌دهم که یک DA بالا مرا به یک جهت یا آن سو سوق دهد. تعداد زیادی دامنه معتبر وجود دارد که احتمالاً از آنها بک لینک نمی خواهید.

سایت‌های پورن و سایت‌های قمار ممکن است دارای اعتبار دامنه و محتوای زیادی باشند که درگیر شدن زیادی داشته باشد، اما این بدان معنا نیست که یک بک لینک می‌تواند برای شما خوب باشد (مگر اینکه در آن جایگاه‌ها باشید).

من پیوندهایی به یک سایت مد را که روی آن کار می‌کنم از سایت‌های پو*نو با DA بالا در بخش cosplay پیدا کردم و به دلیل اینکه این پیوند را نمی‌خواهیم، انکار کردیم، حتی اگر پیوند طبیعی بود و به نفع کاربر نهایی بود

.

بنابراین ما باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

نکته مهم‌تری که باید به آن نگاه کرد این است که گوگل چگونه آن پیوند را مشاهده خواهد کرد.

از خود بپرسید چرا آن سایت به شما لینک می دهد – آیا شرکت شما چیزی مرتبط با موضوع وب سایت، موضوع دسته یا محتوای داخل صفحه می فروشد؟

اگر چیزی غیرمرتبط مانند تجهیزات لوله کشی یا سیستم های هشدار خدمات را می فروشید، احتمالاً گوگل این سوال را مطرح می کند که چرا پیوندهایی از این سایت دارید.

آنها یا لینک را نادیده می گیرند یا به طور بالقوه ارزش سایت شما را کاهش می دهند زیرا ممکن است به نظر برسد که شما در حال ساخت لینک های اسپم هستید.

اگر این سایت با DA بالا یا مجموعه ای از سایت ها تعداد زیادی لینک خروجی داشته باشد، احتمال معقولی وجود دارد که گوگل بداند بخشی از یک مزرعه است و احتمالاً به تنهایی پیوند را نادیده می گیرد.

اگر نگران این پیوندها هستید، اگر احساس راحتی بیشتری می‌کنید، همیشه می‌توانید آن‌ها را به برگه رد کردن خود اضافه کنید. انکار تنها یک ثانیه طول می کشد و داشتن آرامش ذهنی می تواند مدت زیادی طول بکشد.

به همین دلیل است که من هنوز این کار را برای مشتریانم انجام می دهم.

برای سؤالات خاص برنامه شما: اگر این را به عنوان یک حمله به وب سایت خود می بینید، یا توسعه دهنده ای است که طرفدار نام تجاری شما است و تصمیم گرفته است از همه برنامه ها یا سایت های خود به شما پیوند دهد، می توانید آن را به حال خود رها کنید. .

این احتمال وجود دارد که آنها به همه رقبای شما نیز لینک داده باشند، یا وب سایت شما به صورت متنی با موضوع وب سایت مرتبط باشد.

اگر تصمیم دارید به معیارهای ابزار اعتماد کنید (همه آن‌ها مختص به خود هستند)، من گزارشی از URL خاصی که به شما پیوند می‌دهد (نه دامنه اصلی) می‌کشم و نگاه می‌کنم تا ببینم امتیاز آن صفحه چقدر است.

اگر امتیاز خوب باشد و محتوا منطقی باشد، لینک را نگه می دارم. اگر واضح است که هرزنامه است و به صورت موضوعی مرتبط نیست، برای صرفه جویی در وقت، صفحه یا کل دامنه را رد می کنم.

می‌توانید یک قدم فراتر بروید و گزارش‌های مشابهی را برای سه رقیب برتر خود در جستجوی Google تهیه کنید تا ببینید آیا آنها بک لینک مشابهی دارند یا خیر. اگر آنها این کار را انجام دهند، ممکن است شما در روشنی باشید زیرا همه افراد در فضای شما مشکلات مشابهی دارند.

در این شرایط روی چیزهایی که تحت کنترل شما هستند، مانند سئوی درون صفحه با محتوا، ساختار صفحه، طرحواره، پیوندهای داخلی، سرعت و UX تمرکز کنید.

آیا واقعاً باید نگران رد کردن پیوندها باشید؟

گوگل در تشخیص بک لینک های خوب و با کیفیت بسیار بهتر شده است در حالی که بک لینک های اسپم را نادیده می گیرد، از جمله سایت های DA بالا.

اگر لینک‌ها به وضوح طبیعی نیستند و فقط به سایت شما اشاره می‌کنند، به سراغ Disavow بروید و دامنه را انجام دهید.

مجدداً، آرامش خاطر چیزی است که می تواند تأثیر مثبتی بر تجارت و زندگی شخصی شما داشته باشد، بنابراین چند ثانیه وقت گذاشتن برای افزودن URL به فایل انکار و آپلود خود کاملاً ارزشش را دارد – اما فقط در صورتی که مطمئن باشید که اینطور است. یک پیوند هرزنامه و از یک سایت/صفحه/منبع نامربوط.

امیدوارم این به سوال شما پاسخ دهد و از اینکه آن را پرسیدید سپاسگزارم.

پرداختن به این سوالات ذهنی همیشه سرگرم کننده تر است – شما روز من را ساختید! =0)

خرید بک لینک و تاثیر آن بر سئو

چرا باید از ورپرس استفاده کنیم؟

راهنما برای کدهای وضعیت HTTP


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + 5 =