خرید بک لینک و تاثیر آن بر سئو رتبه شما را در موتورهای جستجو بالا ببرد، اما با انبوهی از اشکالات همراه است. آیا باید روی تمرین سرمایه گذاری کرد؟

زمان زیادی از زمانی که بهینه سازان موتورهای جستجو برای اولین بار متوجه نقش مهم بک لینک ها در رتبه بندی جستجو شدند، نگذشته بود تا زمانی که برخی افراد مبتکر ایده فروش لینک ها را مطرح کردند. البته دیری نپایید که بازیگران بد شروع به سوء استفاده از آن کردند، درست مانند هر هک رتبه بندی دیگری در سئو. و گوگل، کاری که گوگل انجام می دهد، شروع به سرکوب این فرآیند کرد.

در رابطه با موضع گوگل در مورد این موضوع چیز زیادی در راه یک منطقه خاکستری وجود ندارد. اولین نکته در راهنمای وبمستر گوگل در مورد طرح های پیوند بیان می کند که خرید یا فروش لینک هایی که رتبه صفحه را پاس می کنند، بر رتبه سایت شما تأثیر منفی می گذارد. این شامل «… مبادله پول برای پیوندها، یا پست‌هایی که حاوی پیوند هستند، مبادله کالاها یا خدمات با پیوندها، یا ارسال یک محصول «رایگان» برای شخصی در ازای نوشتن درباره آن و گنجاندن پیوند است.» و به عنوان سئوکاران خوب کلاه سفید، البته، هیچ یک از ما هرگز رویای انجام چنین کاری را نمی بینیم. به جز بسیاری از سایت ها هنوز این کار را انجام می دهند. در زمینه ما آشکارا مورد بحث قرار نمی گیرد، اما این عمل هنوز زنده است.

این البته سوالاتی را ایجاد می کند. یعنی، فایده پرداخت برای پیوندها چیست؟ و آیا ارزش ریسک کردن را دارد؟ در این بخش به این سوالات پاسخ می‌دهیم و نگاهی دقیق‌تر به خرید و فروش لینک‌ها خواهیم داشت. سلب مسئولیت: نویسنده و مجله موتور جستجو به هیچ وجه ترویج، چشم پوشی و…

بک لینک چیست؟

قبل از شروع، بیایید به فیل در اتاق بپردازیم: پیوند پولی دقیقاً چیست؟

وقتی شروع به صحبت در مورد لینک سازی پولی می کنم، این رایج ترین سوالی است که از من پرسیده می شود.

تعریف گوگل واضح است. هرگونه مبادله پول، کالا، و/یا خدمات برای یک پیوند به طور کامل انجام می شود.

به عبارت دیگر، پست های مهمان حمایت شده و نقدهای پولی لینک های پولی هستند. اینها رویه های استانداردی هستند، اما گوگل هر روز آنها را سرکوب می کند.

همانطور که این مقاله را می خوانید، باید توجه داشته باشید که حتی استراتژی های ایجاد لینک پولی «ایمن تر» نیز ممکن است بخشی از یک طرح پیوند در نظر گرفته شوند و شرایط و ضوابط گوگل را نقض کنند.

چرا برخی از حرفه ای ها هنوز لینک می خرند؟

چرا برخی از حرفه ای ها هنوز لینک می خرند؟
چرا برخی از حرفه ای ها هنوز لینک می خرند؟

در حال حاضر، ممکن است بپرسید که چرا وب‌سایت‌ها همچنان این کار را انجام می‌دهند، در صورتی که پرداخت برای لینک‌ها تا این حد ناپسند است؟ به همان دلیلی که مردم در خودروهای خود سرعت می‌گیرند – سریع‌تر است و برخی آن را ارزش ریسک کردن می‌دانند.

این کار حجم کاری مورد نیاز ایجاد لینک (به عنوان مثال، ایجاد محتوای با کیفیت، جستجوی فرصت های پیوند، و ایجاد روابط) را کاهش می دهد و زمان لازم برای مشاهده نتایج را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

با در نظر گرفتن این موضوع، بسیاری از متخصصان سئو بدش نمی‌آیند که فرصتی را بپذیرند. و باور کنید یا نه، پرداخت برای پیوندها همیشه مورد بدبینی قرار نگرفته است.

در اوایل دهه 2000، خرید و فروش پیوندها فقط مرسوم نبود، بلکه تجارت خوبی به حساب می آمد. دایرکتوری هایی که به شما امکان می دهند برای بررسی ها و شرکت های خدماتی که به شما اجازه خرید یا «اجاره» لینک ها را می دادند، بپردازید، مانند قاصدک روی چمنزار پدید آمدند.

سپس گوگل ابزار علف هرز را معرفی کرد – که کاربران را قادر می‌سازد لینک‌های پولی را گزارش کنند – که خریداران و فروشندگان لینک را مجبور می‌کرد تا تاکتیک‌های خود را تغییر دهند.

در طول دو دهه گذشته، خرید لینک به طور فزاینده ای خطرناک شده است زیرا توانایی گوگل برای جستجو و از بین بردن ارزش سئو لینک های پولی به طرز عجیبی دقیق شده است. این ریسک حیاتی است.

اگر برای یک لینک پولی پرداخت کنید، این احتمال وجود دارد که الگوریتم ها بی سر و صدا آن را نادیده بگیرند. شما نمی دانید که آیا فقط پول را در یک گودال انداخته اید یا خیر.

گفته می شود، گوگل بی خطا نیست. برخی از شرکت‌ها هنوز به ساخت لینک پولی متوسل می‌شوند زیرا آسان‌تر است، تنها چیزی است که می‌دانند، یا یک روش استاندارد در صنعت آنهاست.

امروزه، ظهور لینک سازی ارگانیک و بازاریابی محتوا، نیاز به خرید لینک در صنعت سئو را به طور کلی بی اثر کرده است. اما این بدان معنا نیست که این تمرین ناپدید شده است.

واقعیت خرید لینک

بنابراین، نتیجه این است: شما قطعاً 100٪ نباید به صاحب وب سایت 500 دلار برای پیوند دادن به سایت خود بدهید. این یک عمل مشکوک است و به احتمال زیاد باعث سوختگی شما می شود. اما راه درستی برای خرید لینک وجود دارد.

یک راه برون سپاری پیوند دادن به یک آژانس معتبر است که می تواند برای شما لینک کسب کند (کلید کلیدی: EARN). هنگامی که این کار به درستی انجام شود، برای پیوندها همانطور که توسط Google تعریف شده است، هزینه پرداخت نمی شود.

پرداخت هزینه برای کار ایجاد منابع، انجام همکاری و ایجاد روابط برخلاف دستورالعمل‌های Google نیست.

تفاوت زیادی بین پرداخت پول به کسی برای ایجاد لینک برای شما و شرکت در یک طرح پیوند وجود دارد. اگر تصمیم گرفتید دومی را انجام دهید، مراقب باشید. تعداد زیادی فروشنده لینک با کیفیت پایین وجود دارد. و گوگل معمولا در مورد آنها می داند.

گفته می شود، لینک هایی وجود دارد که ارزش خرید مستقیم دارند. به عنوان مثال، اگر به دنبال افزایش آگاهی (مستقل از تلاش های سئوی خود) هستید، باید هزینه ای را بپردازید تا در وب سایت های معتبر با لینک هایی که به درستی نسبت داده شده اند و لینک های nofollow نشان داده شوند، نمایش داده شوید. اینها می توانند افزودنی عالی برای استراتژی روابط عمومی شما باشند – انتظار نداشته باشید که آنها به شما در بالا رفتن رتبه بندی موتورهای جستجو کمک کنند.

روش‌های خرید لینک بد شامل هر چیزی است که گوگل در چند دهه گذشته به‌طور جدی برای حذف آن تلاش کرده است.

اینها شامل مزارع پیوند و PBN (شبکه های وبلاگ خصوصی) است. اگر لینک‌های پولی شما حجم زیادی از لینک‌های با کیفیت پایین تولید می‌کنند، مراقب باشید، در معرض خطر جدی جریمه قرار دارید.

آیا لینک های پولی کار می کنند؟

واقعیت این است که، بله، پرداخت برای بک لینک ها می تواند رتبه شما را در موتورهای جستجو افزایش دهد – به شرطی که گرفتار نشوید. اگر ارزش ریسک را نداشت، هیچکس آن را انجام نمی داد.

اما پنهان کردن پیوندهای پولی سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.

بک لینک ها برای کمک به ایجاد اعتبار و ارتباط سایت در چشم گوگل ارزشمند هستند.

اما این کاملاً یک بازی اعداد نیست. به دست آوردن چند لینک از وب سایت های مربوطه که در آن پیوندها تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهند، از ده ها لینک دریافتی از سایت های با کیفیت پایین بهتر عمل می کند.

دقیق‌تر است که بگوییم پیوندهای پولی تا زمانی که کار نکنند کار می‌کنند. برخی از افراد با مدل‌های کسب‌وکار که بر تاکتیک‌های موقتی با ریزش زیاد تکیه می‌کنند، خوب هستند. (بستگی به کسب و کار شما دارد)

آیا باید لینک بخرید؟

اکنون که خرید و فروش بک لینک ها را بهتر درک کرده اید، زمان آن رسیده است که به این سوال 10000 دلاری بپردازید: آیا باید این کار را انجام دهید؟

اگر از من یا هر کسی در اوشن سئو بپرسید، قاطعانه به شما خواهیم گفت: نه. حداقل، نه برای سئو.

اما شما یک بزرگسال هستید و خودتان تصمیم می گیرید. این کاملاً به شما بستگی دارد که تعیین کنید آیا فکر می کنید مزایای بالقوه بیشتر از خطر است یا خیر.

آیا حاضرید خطرات را بپذیرید؟ آیا با این که یک وب‌سایت «چرخ و سوزاندن» هستید و حجم قابل توجهی از ترافیک خود را یک شبه از دست می‌دهید، مشکلی ندارید؟ اگر اینطور است، ممکن است تشخیص دهید که ارزش شانس را دارد.

فقط توجه داشته باشید که پرداخت برای لینک ها در دراز مدت هدر دادن پول است.

زمان و منابعی که برای خرید لینک ها اختصاص می دهید برای انجام کارهای سئوی فوق العاده بهتر است.

لینک‌های خریداری شده می‌توانند به سرعت به شما کمک کنند، اما در برخی مواقع، احتمالاً خیلی زودتر از آنچه که فکر می‌کنید، گوگل شروع به نادیده گرفتن پیوندهایی می‌کند که برای آنها پول پرداخت کرده‌اید.

اما شاید این مدل کسب و کار شما باشد.

اگر شما یک دنباله دار سئو هستید که برای مدت کوتاهی روشن می شود و سپس به طرز شگفت انگیزی می سوزد، نگویید ما به شما هشدار نداده ایم. فقط آماده باشید که وقتی Google به کاری که انجام می‌دهید، سرمایه‌گذاری خود را از دست بدهید.

شما بسیار بهتر از خرید لینک برای یک آژانس سئو برای ارتقای مشروع رتبه خود هستید. به عبارت دیگر، برای کار پرداخت کنید، نه لینک. فقط مطمئن شوید که تحقیقات خود را انجام دهید و یک آژانس معتبر یا حرفه ای را استخدام کنید که فقط از طرف شما لینک ها را خریداری نمی کند.

چرا باید از ورپرس استفاده کنیم؟

چرا رتبه بندی در آخر هفته ها کاهش می یابد؟

راهنما برای کدهای وضعیت HTTP

چرا به روزرسانی محتوای گوگل بی صدا انجام شد؟


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + یازده =