در این مقاله به صورت کامل به سئو و چگونگی کارکرد سئو میپردازیم همراه ما باشید

سئو چیست؟

(سئو) بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به فرآیند بهبود ترافیک ارگانیک و رتبه بندی سایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو اشاره دارد.

این شامل ایجاد محتوای با کیفیت بالا علاوه بر نظارت بر سلامت فنی سایت شما، به دست آوردن لینک از سایت های دیگر به سایت شما، حفظ حضور جستجوی محلی سایت شما و موارد دیگر است.

موتورهای جستجو مانند گوگل از فرآیندها یا الگوریتم های نسبتاً پیچیده ای برای سازماندهی و رتبه بندی محتوا استفاده می کنند. الگوریتم‌ها طیف وسیعی از عوامل رتبه‌بندی را در نظر می‌گیرند تا تصمیم بگیرند که یک صفحه تا چه اندازه رتبه‌بندی می‌شود.

به طور خلاصه، موتورهای جستجو محتوای دیجیتال را دریافت می کنند و این اطلاعات را در صفحات نتایج سازماندهی می کنند. هدف نهایی این است که جستجوگران را با نتایجی که در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) پیدا می کنند، خوشحال کنیم.

بخش بزرگی از این کار، ترکیب کلمات کلیدی در محتوای شما است. کلمات کلیدی کلمات یا عباراتی هستند که کاربران هنگام انجام جستجو به موتورهای جستجو متصل می شوند.

کلمات کلیدی در صفحه شما باید با کسب و کار شما مرتبط باشند و در حالت ایده آل باید حجم جستجوی خوبی داشته باشند (یعنی افراد زیادی در گوگل سوال می پرسند که شما باید یک صفحه مربوط به آن را بنویسید).

گوگل چگونه کار می کند؟

هدف اصلی یک استراتژی سئو معمولاً کسب رتبه بالا در گوگل است.

Google در مراحل زیر برای یافتن و رتبه‌بندی محتوا کار می‌کند:

  • خزیدن: گوگل از “ربات ها” برای خزیدن در وب و جستجوی صفحات جدید یا به روز شده استفاده می کند. برای اینکه گوگل بتواند یک صفحه را پیدا کند، صفحه باید دارای لینک هایی باشد که به آن اشاره می کنند. به طور کلی، هر چه یک صفحه پیوندهای بیشتری به آن داشته باشد، مکان آن صفحه برای گوگل آسان تر است.
  • نمایه سازی: در مرحله بعد، گوگل URL هایی را که ربات ها کشف می کنند تجزیه و تحلیل می کند و سعی می کند معنی صفحه را بفهمد. Google مواردی مانند محتوا، تصاویر و سایر فایل های رسانه ای را بررسی می کند. سپس این اطلاعات را در فهرست گوگل (یا پایگاه داده خود) ذخیره می کند.
  • سرویس دهی: هنگامی که Google URL ها را ارزیابی کرد، تعیین می کند که کدام صفحات بیشتر مرتبط با عبارت های جستجوی کاربران هستند و بر این اساس آنها را در SERP ها سازماندهی می کند.
الگوریتم گوگل

الگوریتم گوگل و سئو

الگوریتم جستجوی گوگل به فرآیند داخلی گوگل برای رتبه بندی محتوا اشاره دارد. هنگام تصمیم گیری در مورد رتبه بندی خود، طیف وسیعی از عوامل را در نظر می گیرد.

الگوریتم گوگل در طول سال ها بارها تغییر کرده است، اما اخیراً تمرکز آن بر درک هدف جستجو از طریق مدل های زبانی است.

متأسفانه، هیچ کس خارج از دایره داخلی گوگل، گوی کریستالی در تمام فاکتورهای رتبه بندی آن ندارد. قابل درک است که چرا گوگل از فرمول جادویی خود اینقدر محکم محافظت می کند.

خوشبختانه، گوگل بهترین روش‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. علاوه بر این، کارشناسانی مانند جان مولر، یکی از حامیان جستجوی گوگل، هر از چند گاهی در مورد این الگوریتم مشاوره و پاسخ می دهند.

همانطور که گفته شد، در اینجا چند مورد وجود دارد که باید هنگام بهینه سازی سایت خود بر اساس توصیه های خود گوگل در نظر داشته باشید:

  • هدف: آیا محتوای شما به سوالات کاربران پاسخ می دهد یا آنچه را که می خواهند ببینند به آنها نشان می دهد؟ عواملی مانند زبان، تازگی و مترادف ها در اینجا تفاوت ایجاد می کنند.
  • ارتباط: هنگامی که الگوریتم Google تشخیص داد که محتوای شما با هدف جستجوی هر درخواستی مطابقت دارد، فهرست Google خود را اسکن می کند تا ببیند محتوای شما از نظر ارتباط در کجا قرار می گیرد. سئوی داخلی در اینجا بسیار مهم است. اگر واضح ترین و مرتبط ترین محتوا را در اختیار جستجوگران قرار دهید، احتمالاً در SERP ها رتبه بالاتری خواهید داشت.
  • کیفیت: بله، ممکن است به نظر برسد که محتوایی با هدف جستجوی خوب و ارتباط از قبل با کیفیت بالا است. اما واقعیت این است که کیفیت عاملی در الگوریتم گوگل است. بسیاری از این ارزیابی به عنوان E-A-T – تخصص، اقتدار، و قابل اعتماد بودن یاد می کنند.

الگوریتم گوگل پاندا

پنالتی در سئو

جریمه های گوگل پیامدها یا اثرات منفی هستند که بر رتبه یک وب سایت تأثیر می گذارند. این جریمه ها اقدامات دستی توسط گوگل برای رسیدگی به تاکتیک های نامناسب SEO هستند. در اینجا یک راهنمای مفید برای جلوگیری از اشتباهاتی که منجر به این مجازات ها می شود، آورده شده است.

یادگیری نکات و نکات SERP می تواند دشوار باشد – به موضوع زیر در مورد افسانه های SEO نگاهی بیندازید تا بتوانید یاد بگیرید که توصیه های بد SEO را از یک مایل دورتر تشخیص دهید.

بگذارید با یک مثال ساده این مسئله را برای شما روشن کنیم. درست مثل یک بازی فوتبال، وب‌سایت ما در نقش بازیکنان و گوگل در نقش داور است. اگر بازیکنان رفتار غیرحرفه‌ای از خود نشان داده و یا مرتکب اشتباهات شوند و یا هر یک از قوانین بازی را نقض کنند، با جریمه‌های داور رو‌به‌رو می‌شوند. گاهی اوقات اگر این نقض قوانین بیش از حد باشد، آن بازیکن ممکن است از کل بازی اخراج شود. در بعضی موارد خاص هم جریمه‌های سنگین‌تری مثل تعلیق و عدم اجازه برای بازی‌های بعدی تا یک مدت مشخص برای این بازیکنان در نظر گرفته می‌شود. شرایط گوگل و جریمه‌های آن دقیقاً مشابه مثالی است که زدیم.

چرا سئو مهم است؟

همان طور که بسیار در اوشن سئو گفتیم سئو مهم است زیرا به افزایش دید آنلاین کسب و کار شما کمک می کند.

تبلیغات پولی و رسانه‌های اجتماعی نیز به دیده شدن کمک می‌کنند، اما زیبایی سئو این است که اگر به درستی تنظیم شود، می‌تواند به مرور زمان ترافیک را به ارمغان بیاورد.

بنابراین، بهینه سازی موتور جستجو، ترافیک «رایگان» را به سایت شما می آورد. اگر صفحات با کیفیتی را منتشر کنید که به درخواست کاربر پاسخ می دهند، می توانند در بالای SERP ظاهر شوند. این مکان عالی برای جستجوگران است تا با وب سایت و کسب و کار شما آشنا شوند.

با این حال، دلایل دیگری برای اولویت بندی سئو وجود دارد. می تواند:

  • سئو نسبت به ppc اررزان هست
  • سئو پایدار و همیشگیست
  • سایت های سئو شده عموما یوزر پسند هستند
  • یوزر ارگانیک سایت شما را بسیار بالا میبرد

سئو چگونه کار می کند (نمونه)

سئو هم هنر و هم تمرین متقاعد کردن موتورهای جستجو برای توصیه محتوای شما به کاربرانشان به عنوان بهترین، معتبرترین و جامع ترین راه حل برای مشکلشان است.

همانطور که در بالا ذکر شد، هنگامی که ربات های گوگل اطلاعاتی را در صفحات جمع آوری می کنند، به فهرست گوگل اضافه می شوند. سپس الگوریتم‌های موتورهای جستجو، فهرست را بر اساس صدها عامل رتبه‌بندی بررسی می‌کنند تا بر اساس پرس و جوهای کاربران، تعیین کنند که صفحات باید در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) در کجا ظاهر شوند.

یک SERP معمولی با نتایج پولی شروع می شود، سپس ترافیک ارگانیک را نشان می دهد (که ترافیک بر اساس کیفیت صفحات است).

سئو چگونه کار می کند
سئو چگونه کار می کند

سئو روی صفحه (On-Page SEO)

سئو در صفحه ، تمرین بهینه سازی محتوای صفحه وب است. شما می توانید این عوامل را بر خلاف تاکتیک های خارج از صفحه کنترل کنید (که در مرحله بعدی آن را پوشش خواهیم داد).

به عنوان مثال، می توانید برچسب های عنوان را در توضیحات متا در صفحه خود به روز کنید و محتوای خود را ایجاد کنید.

سئو روی صفحه (On-Page SEO)
سئو روی صفحه (On-Page SEO)

برخی از مثال‌های دیگر از عوامل سئو داخلی عبارتند از:

  • کلمات کلیدی: فرآیند تولید محتوای خود را با انجام تحقیقات کلمات کلیدی با ابزاری مانند ابزار جادویی کلمه کلیدی شروع کنید. شما می توانید داده هایی را در مورد تعداد افرادی که برای یک کلمه کلیدی خاص جستجو می کنند و همچنین میزان دشواری رتبه بندی برای آن را مشاهده کنید. این به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که کدام کلمات کلیدی را می خواهید با محتوای خود هدف قرار دهید.
  • ایجاد محتوا: هنگامی که کلمات کلیدی اولیه و ثانویه را در مورد یک موضوع خاص انتخاب کردید، با در نظر گرفتن نیت کاربر شروع به تولید محتوا کنید. این به معنای تعیین اینکه افرادی که یک عبارت خاص را جستجو می کنند به دنبال چه چیزی هستند. اگر شخصی «رنگ‌های هوندا پایلوت» را جستجو می‌کند، حتماً رنگ‌ها و همچنین تصاویر پشتیبانی‌کننده‌ای را که کاربر احتمالاً می‌خواهد ببیند، درج کنید.
  • سرعت صفحه: اگر کاربران به سرعت اطلاعات مورد نظر خود را دریافت نکنند، اغلب صفحه را ترک می کنند. با استفاده از ابزار PageSpeed گوگل، مطمئن شوید که سرعت صفحه شما به اندازه کافی سریع است. اگر مشکلی وجود داشته باشد، ابزار نکاتی را برای بهبود ارائه می دهد.
  • لینک سازی داخلی: گوگل با استفاده از لینک ها در اینترنت می خزند، به این معنی که لینک سازی داخلی بخش بسیار مهمی از سئو است. پیوندها به عنوان رای اعتماد تلقی می شوند. با پیوند دادن از صفحات با اعتبار بالا به صفحات جدید یا صفحاتی که نیاز به تقویت کمی دارند، از این اهرم استفاده کنید.

سئو خارج از صفحه (Off-Page SEO)

سئو خارج از صفحه (Off-Page SEO)
سئو خارج از صفحه (Off-Page SEO)

سئوی خارج از صفحه همه تاکتیک‌های بهینه‌سازی را که خارج از ویژگی‌های وب متعلق به شما انجام می‌شود، توصیف می‌کند. این تاکتیک‌های خارج از صفحه به موتورهای جستجو و جستجوگران کمک می‌کنند تا تشخیص دهند که آیا سایت شما معتبر، مرتبط و قابل اعتماد است یا خیر.

در حالی که سئوی خارج از صفحه می‌تواند شامل حوزه‌هایی مانند رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی تأثیرگذار باشد، مسلماً مهمترین جنبه ایجاد لینک است.

لینک بیلدینگ به تمرین واداشتن سایر وب سایت ها برای پیوند دادن به وب سایت شما اشاره دارد. لینک ها به عنوان رای اعتماد عمل می کنند، بنابراین دریافت بک لینک از یک سایت با اعتبار بالا می تواند ترافیک سایت شما را افزایش دهد و همچنین اعتبار آن را افزایش دهد.

لینک بیلدینگ
لینک بیلدینگ

به خاطر داشته باشید که پیوندهای بیشتر همیشه بهتر نیستند. بک لینک های هرزنامه تاثیر مثبتی بر سایت شما نمی گذارد و حتی می تواند منجر به جریمه شود. برای جلوگیری از این امر از خرید لینک یا میانبرها خودداری کنید.

ایجاد لینک می‌تواند دشوار باشد، اما نتایج واقعاً می‌تواند از نظر ترافیک، شناخت برند و اعتبار نتیجه دهد.

ما به زودی عمیق تر به ساخت لینک خواهیم پرداخت. ابتدا، بیایید در مورد نکات اصلی یا سئو بحث کنیم.

محتوا

محتوا سئو شده

از نظر سئو چه معنایی برای شما دارد؟ هرچه محتوا بهتر باشد، موقعیت های بالاتری در SERP کسب خواهید کرد.

اما چه چیزی محتوای ضعیف را از عالی متمایز می کند؟ در این بخش به آن خواهیم پرداخت، اما قبل از انجام این کار – اجازه دهید در مورد برخی از حوزه‌های تمرکز اصلی محتوا صحبت کنیم.

اگر می‌خواهید جستجوی ارگانیک، رتبه‌بندی و ترافیک را مشاهده کنید، باید خود را متعهد به ایجاد مداوم محتوای بهینه کنید.

محتوا و سئو.

در بهترین حالت، آنها پیوندی ایجاد می کنند که می تواند هر وب سایتی را به بالای رتبه بندی موتورهای جستجو برساند.

اما این تنها زمانی است که آنها در بهترین حالت خود هستند. زیرا، وقتی در بدترین حالت خود قرار دارند، می‌توانند جریمه‌هایی را برای Google ایجاد کنند که بازیابی آن تقریباً غیرممکن است.

هدف این فصل ساده است. تا درک درستی از اینکه چرا محتوا برای سئو مهم است را به شما ارائه دهد و به شما نشان دهد که چه کاری می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که آنها با هم هماهنگ هستند.

همانطور که در حال غواصی هستیم، درک بهتری از معنای محتوا، ارزش سئوی آن و چگونگی ایجاد محتوای بهینه که شما را در رادار موتور جستجو قرار دهد، به دست خواهیم آورد.

بیا شروع کنیم.

ارزش سئو محتوا چیست؟
گوگل، پادشاه موتورهای جستجو، روزانه بیش از 6.7 میلیارد جستجو را پردازش می کند.

و از آنجایی که ما در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو صحبت می کنیم، به این معنی است که آنها برای پاسخ به این سوال بسیار مناسب هستند.

لری پیج و سرگئی برین گوگل را در سال 1998 با یک ماموریت تاسیس کردند:

ماموریت گوگل

آن مأموریت امروز نیز به همان صورت باقی مانده است. با این حال، نحوه سازماندهی آن اطلاعات در طول سال ها کمی تغییر کرده است.

فریلنسرهای برتر برای هر تجارت
Fiverr به تیم شما این انعطاف‌پذیری را می‌دهد تا قابلیت‌های داخلی خود را گسترش دهد و با برقراری ارتباط با فریلنسرها برای هر مجموعه مهارتی که نیاز دارید، هر پروژه را اجرا کند.

الگوریتم‌های گوگل دائماً در تلاش برای ارائه نتایج مفید و مرتبط در کسری از ثانیه هستند.

«نتایج مفید و مرتبط» که Google در تلاش است ارائه کند، محتوایی است که در سرتاسر وب در دسترس است.

این قطعات محتوا بر اساس ترتیب مفید بودن و ارتباط آنها با کاربر انجام دهنده جستجو رتبه بندی می شوند.

و این بدان معناست که برای اینکه محتوای شما اصلاً ارزش سئو داشته باشد، باید برای جستجوگران مفید باشد.

چگونه مطمئن می شوید که مفید است؟ گوگل نیز در این پاسخ به ما کمک می کند.

عناوین متا و تاثیر آن در سئو

یک عنوان متا دقیق (همچنین به عنوان برچسب عنوان نیز شناخته می شود) که به وضوح آنچه محتوای صفحه به کاربر ارائه می دهد مهم است – به این دلیل است که آنها روی نتیجه شما کلیک می کنند یا نه.

عناوین متا و توضیحات متا اساساً کپی فروش هستند که کاربر را به داخل می کشاند و به گوگل کمک می کند تا محتوا و هدف هر صفحه را بهتر درک کند. حتماً کلمه کلیدی اصلی را در توضیحات متا خود بگنجانید، زیرا هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو مفید است.

آموزش نوشتن توضیحات صفحه شما (meta data)

سرفصل ها (Headings) 

تگ‌های سربرگ تگ‌های HTML هستند که به مرورگر می‌گویند از چه سبکی برای نمایش یک متن در صفحه وب استفاده کند.

اگر HTML را برای عنوان بالا جستجو کنیم، چیزی شبیه به این خواهد بود:

مانند سرفصل ها در محتوای چاپی، تگ های سرصفحه برای عنوان یا معرفی محتوای زیر آنها استفاده می شود. تگ های هدر HTML از یک سلسله مراتب پیروی می کنند، از

. تگ های H1 برای نشان دادن مهم ترین متن، مانند موضوع اصلی یا عنوان یک محتوا استفاده می شود.
تگ های H2 و H3 معمولاً به عنوان زیر عنوان استفاده می شوند.
در نهایت، تگ های H4، H5، و H6 ممکن است برای ارائه ساختار بیشتر در آن زیربخش ها استفاده شوند.
تگ های هدر برای کاربران و موتورهای جستجو مفید هستند. برای کاربران شما، پیش‌نمایش محتوایی را که می‌خواهند بخوانند به آن‌ها می‌دهند. برای موتورهای جستجو مانند گوگل، آنها زمینه ای را در مورد آنچه که صفحه شما درباره آن است ارائه می دهند و سلسله مراتبی را ارائه می دهند. تگ های سرصفحه را به عنوان عنوان فصل در یک کتاب در نظر بگیرید. به آنها یک اسکن سریع بدهید، و ایده بسیار خوبی از آنچه محتوا پوشش می دهد خواهید داشت. تگ‌های هدر برای سئو مهم هستند زیرا به گوگل کمک می‌کنند محتوای شما را درک کند، اما همچنین به این دلیل که صفحه شما را کاربرپسندتر می‌کنند – با خوانایی و دسترسی بیشتر محتوای شما.

تگ های سرصفحه شما ساختار و زمینه مقاله شما را فراهم می کند. هر سرصفحه باید اطلاعاتی را که می تواند از متن پاراگراف زیر بدست آورد، به خواننده ارائه دهد.

یک راه مفید برای فکر کردن به برچسب‌های سرصفحه، مقایسه آنها با فهرست مطالب یک کتاب غیرداستانی است:

H1 شما موضوعی را که صفحه شما درباره آن است معرفی می کند، درست همانطور که عنوان به خواننده می گوید که یک کتاب در مورد چیست.
H2 ها شبیه به فصل های کتاب هستند و موضوعات اصلی را که در بخش هایی از مقاله پوشش خواهید داد، شرح می دهند.
سرفصل‌های بعدی، H3 تا H6، به عنوان زیرعنوان اضافی در هر بخش عمل می‌کنند، درست همانطور که یک فصل کتاب ممکن است به چند موضوع فرعی تقسیم شود.
هنگام تهیه پیش‌نویس یک مقاله وبلاگ یا صفحه فرود، به ایده‌های اصلی که می‌خواهید بازدیدکنندگانتان با آن بیایند فکر کنید.

اینها تگ های سرصفحه شما هستند. از آنها برای کمک به نوشتن طرح کلی خود استفاده کنید.

  1. شکستن بلوک های متن با عنوان فرعی
    یک مقاله قابل اسکن یک مقاله خواندنی است و یک مقاله قابل خواندن مقاله ای است که به احتمال زیاد در موتورهای جستجو عملکرد خوبی دارد.

به این دلیل که گوگل دوست دارد به محتوایی که کاربر پسند است پاداش دهد. محتوایی که خواندن آن آسان است، طبق تعریف، کاربرپسندتر از محتوایی است که اینطور نیست.

وقتی یک مقاله قابل اسکن است، کاربران ممکن است به جای بازگشت به Google، آن را بخوانند. بعلاوه، احتمال اینکه آن ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارند نیز بیشتر خواهد بود.

در حالی که سیگنال‌های اجتماعی یک عامل رتبه‌بندی مستقیم نیستند، هر چه یک مقاله بیشتر به اشتراک گذاشته شود، به‌طور طبیعی احتمال کسب بک لینک‌ها، که یک عامل رتبه‌بندی هستند، بیشتر می‌شود.

سبک نوشتن در سئو

نوشته خود را ساده، سرراست و متمرکز نگه دارید. جملات را کوتاه نگه دارید، محتوا را به قطعات منطقی تقسیم کنید و در موضوع بمانید. این به خوانندگان کمک می کند تا به راه حل مشکل خود دست یابند. محتوای خود را طوری سازماندهی کنید که ارزشی که ارائه می دهد به راحتی قابل شناسایی، درک و تعامل باشد.

موفقیت دیجیتال واقعی – برای رتبه بندی موتورهای جستجو، تجربه کاربر، و به طور کلی نام تجاری، چه شخصی و چه تجاری – زمانی اتفاق می افتد که هنر سئو و هنر نوشتن با هم ترکیب شوند.

بهترین نگارش سئو از ترکیب کامل موارد زیر حاصل می شود:

دانش/تخصص موضوعی.
دانش عمیق نوشتن به خوبی
بهترین شیوه های سئو.
سئو برای هر نوشتن آنلاین ضروری است، به خصوص از منظر کلمه کلیدی، و نگاشت صحیح آن کلمات کلیدی به صفحات/پست ها.

خوانندگان می توانند صدای معتبر را فورا تشخیص دهند و صدای جعلی را حتی سریعتر تشخیص دهند.

چه بخواهید تبدیل، آگاهی از برند یا چیز دیگری، نوشته شما باید دارای اعتبار (و اصالت) باشد.

با این گفته، در اینجا 42 نکته مهم نوشتن برای هر نویسنده محتوا در هر نوع شرکت، از طراحان نرم افزار میلیارد دلاری گرفته تا شرکت های محلی کنترل آفات، آورده شده است.

تمرکز بیشتر روی خود هنر نوشتن است که طبیعتاً منجر به ایجاد محتوای با کیفیتی می شود که موتورهای جستجو می خواهند.

نوشتن برای سئو: ملزومات

  1. ابتدا به کلمات کلیدی فکر کنید
    نوشته شما باید قبل از اینکه تأثیری بر مخاطبان هدف خود داشته باشید، پیدا شود. به همین دلیل است که تحقیق کلمات کلیدی همیشه باید قبل از هر تحقیق یا نوشته واقعی باشد.

این تحقیق کلمه کلیدی به طور گسترده بر تحقیقات شما تأثیر می گذارد، همچنین، زیرا راه های دیگری را که مخاطبان هدف شما برای موضوع شما جستجو می کنند، کشف خواهید کرد.

مهم نیست که چقدر باهوش می شوند، الگوریتم های موتورهای جستجو نمی توانند بهترین صدا را در یک نوشته تشخیص دهند. اما اگر کلمات کلیدی وجود داشته باشد، فرصت شنیده شدن را دارید.

تازه با کلمات کلیدی؟ این راهنمای مبتدی برای تحقیق کلمات کلیدی را بررسی کنید.

  1. به تحقیق کلمات کلیدی مانند یک هنر نزدیک شوید
    هزاران مقاله تحقیقاتی کلمات کلیدی موجود است. تحقیق کنید، کشف کنید و آزمایش کنید که چه چیزی برای شما بهتر است.

مانند…

این فرآیند را چرخه ای کنید. من تقویم‌های محتوا را در بخش‌های سه ماهه می‌سازم، و در ابتدای هر چرخه، تحقیقات تازه‌ای درباره کلمات کلیدی انجام می‌دهم.

صنایع تغییر می‌کنند و کلمات کلیدی جدید سریع‌تر از آنچه که حدس می‌زنید روند پیدا می‌کنند.

  1. رقابت برای کلمات کلیدی را مطالعه کنید
    ابزارهای زیادی برای کمک به شما در یافتن کلمات کلیدی رقیب وجود دارد.

هشدار: فقط از کلمات کلیدی استفاده کنید – نوشته های واقعی رقبای خود را مطالعه نکنید. هنگامی که این کار را انجام می دهید، مانند آنها به نظر می رسید و برای ایجاد یک چیز اصلی تلاش می کنید. یک صدای اصلی ایجاد کنید و شنیده می شوید.

  1. 1 یا 2 کلمه کلیدی را برای هر صفحه یا وبلاگ (به جز صفحه اصلی) هدف قرار دهید
    همیشه روی عبارات گسترده‌تر برای صفحات اصلی «والد» و عبارات طولانی‌تر برای صفحات «فرزند» زیر تمرکز کنید.

هدف قرار دادن هدف جستجوگر اول، حجم دوم به شما کمک می کند تا به ذهنیت مشتری هدف خود برسید.

تاثیر Rich Content در سئو

محتوای غنی چیست؟
محتوای غنی را می توان به عنوان نوعی از تبلیغات دیجیتال توصیف کرد که معمولاً شامل صوتی، تصویری یا هر عنصری است که بینندگان را تشویق می کند تا با محتوای ارائه شده تعامل و تعامل داشته باشند. این می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، اما برخی از نمونه‌ها عبارتند از ویدیو، GIFS، استوری اینستاگرام، پادکست، صدای روایت محتوا، اینفوگرافیک، پخش زنده و وبینارهای موضوعی. معمولاً می توانید آن را در محتوای وبلاگ، محتوای رسانه های اجتماعی و ایمیل ها پیدا کنید. هدف از محتوای غنی این است که بیننده تبلیغات را بیشتر متمایل به تعامل کند. محتوای غنی در سال‌های اخیر به دلیل اینکه مرورگرها و وب‌سایت‌ها دارای HTML5 هستند، به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند. این کار عناصر رسانه ای غنی را در وب آسان تر می کند. علاوه بر این، اثربخشی رسانه‌های غنی بی‌نظیر است، زیرا تبلیغات حاوی رسانه‌های غنی در مقایسه با محتوای تبلیغاتی استاندارد موفقیت چشمگیری داشته‌اند.

محتوای غنی در مقابل محتوای معمولی
ممکن است از خود بپرسید که تفاوت بین محتوای غنی و معمولی دقیقا چیست. محتوای معمولی مبتنی بر متن است و فاقد عناصر شنیداری یا دیداری است. اگرچه این شکل از تبلیغات می تواند برای اطلاع رسانی به مخاطبان شما عالی باشد، اما معمولاً از نظر بصری جذاب ترین نیستند. بینندگان به راحتی بی حوصله، گیج یا بی علاقه هستند. به همین دلیل است که محتوای مبتنی بر متن در ارتباط با محتوای غنی بهترین عملکرد را دارد. این دو با ایجاد یک تبلیغ آموزنده و جذاب به تعادل یکدیگر کمک می کنند.

محتوای غنی ایجاد کنید
نمونه هایی از محتوای غنی
اکنون که فهمیدیم محتوای غنی چیست، بیایید چند نمونه محتوای غنی و اینکه چگونه می توانند به طور خاص به استراتژی بازاریابی محتوای شما کمک کنند، بحث کنیم.

تصویر استاتیک
این قطعاً رایج‌ترین نمونه محتوای غنی است، چه از طریق یک پلتفرم رسانه‌های اجتماعی یا در یک ایمیل اخیر. یک عکس می‌تواند بسیار قدرتمند باشد، زیرا اغلب می‌تواند یک داستان کامل را بدون گفتن چیزی بیان کند. تصاویر اغلب می توانند چیزهایی را توضیح دهند که متن نمی تواند. اگر محصول یا خدمات نسبتاً پیچیده ای دارید، این می تواند مفید باشد! این نوع محصولات می توانند از زمینه عمیق تری بهره مند شوند.

گیف متحرک
یک Gif یکی دیگر از نمونه‌های پرکاربرد محتوای غنی است. گیف ها مجموعه ای از فریم ها هستند که حس یک تصویر متحرک را القا می کنند. در سال های اخیر، آنها تقریباً در همه جای اینترنت ظاهر شده اند. مزیت بزرگ گیف ها این است که می توانید حجم بیشتری از اطلاعات را نسبت به تصاویر استاتیک در آنها بگنجانید. آن‌ها معمولاً سبک‌دل و خنده‌دار هستند و می‌توانید از آن‌ها برای کمک به اینکه برندتان قابل دسترس‌تر و با شخصیت‌تر به نظر برسد، استفاده کنید. آنها قطعات عالی محتوای غنی برای استفاده در ایمیل ها و وبلاگ ها هستند و از آنجایی که اندازه فایل آنها نسبتاً کوچکتر از تصاویر استاتیک است، زمان بارگذاری سریع تری دارند.

لینک های خروجی در سئو

گوگل لینک های یک سایت به سایت دیگر را به عنوان نوعی تایید می بیند.

هنگامی که یک سایت از طریق یک پیوند به سایت دیگری استناد می کند، احتمال نسبتاً خوبی وجود دارد که آنها این کار را انجام دهند زیرا معتقدند محتوایی که به آن پیوند می دهند معتبر، معتبر و قابل اعتماد است.

آیا همیشه همینطور است؟ خیر

تا زمانی که موتورهای جستجو و لینک‌ها وجود داشته‌اند، بازاریابان سعی کرده‌اند راه‌هایی برای دستکاری درک گوگل از معنای واقعی یک لینک بیابند.

ما می دانیم که وقتی یک سایت به شما لینک می دهد، می تواند به بهبود رتبه جستجوی شما کمک کند.

اما وقتی به وب‌سایت دیگری پیوند می‌دهید چه می‌شود – آیا این به رتبه‌بندی سایت شما نیز کمک می‌کند؟

صنعت سئو هرگز به طور کامل در مورد اینکه آیا لینک های خروجی یک عامل رتبه بندی مستقیم در الگوریتم گوگل هستند یا خیر به توافق نرسیده است.

بسیاری بر این باورند که لینک های خروجی به هیچ وجه یک عامل رتبه بندی نیستند و هیچ مزیتی برای سئو برای طرف لینک دهنده (منبع) ندارند.

با این حال، برخی معتقدند که چه کسی به آن لینک می‌دهید سیگنالی است که می‌تواند به رتبه‌بندی شما و همچنین صفحه‌ای که لینک شما را به دست آورده است کمک کند.

انواع محتوا وتاثیر آن در سئو

انواع مختلف محتوا برای مراحل مختلف در قیف و کاربران مختلف مناسب است. یک استراتژی محتوای خوب شامل ترکیبی از قالب‌های مختلف است، از جمله:

  • لیست ها: هم مردم و هم گوگل لیست های دوست دارند. به راحتی می توان از آنها استفاده کرد و به راحتی با آنها درگیر شد.
  • راهنماهای نحوه انجام: اینها برای ارائه یک رویکرد گام به گام به یک عبارت جستجو عالی هستند. کلمات کلیدی دم بلند را در جایی که کاربر سوال خاصی می پرسد هدف قرار دهید.
  • راهنماهای طولانی: ممکن است کار زیادی را شامل شود، اما این نوع محتوا می تواند به مخاطبان شما کمک کند تا یک موضوع خاص یا گسترده تر را عمیقاً درک کنند.
  • جداول: جداول داده ها یا اطلاعات صفحات شما برای گوگل قابل درک است. آنها همچنین در مواقعی که نیاز به پردازش داده های مربوط به یک موضوع دارند برای مخاطبان شما مفید هستند.
  • گرافیک: اینها می توانند تصاویر، عکس ها یا تصاویر باشند. گوگل این موارد را بیشتر و بیشتر در SERPها به خصوص در تلفن همراه گنجانده است. بعلاوه، تصاویر – زمانی که به درستی استفاده و برچسب گذاری شوند – می توانند بازدیدها را از جستجوی تصویر Google که به ویژه در برخی از صنایع و انواع جستارها (مانند مد یا سفر) محبوب است، هدایت کنند.
  • اینفوگرافیک: اینفوگرافیک ها تصاویری هستند که حاوی اطلاعاتی (معمولاً تصاویر و متن) هستند که آنها را به محتوای مستقل تبدیل می کند. آنها محتوای بسیار خوبی برای ارائه به مخاطبان شما از طریق رسانه های اجتماعی برای ایجاد تعامل هستند. و آنها همچنین یک راه عالی برای ایجاد لینک هستند.
  • ویدیوها: گوگل ویدیوهای بیشتری را در نتایج جستجو قرار می دهد. این امر به ویژه در مورد ویدیوهای چگونه صادق است.
  • پادکست ها: پادکست ها اخیراً در حال افزایش هستند، به خصوص در جایگاه های خاص. مانند ویدیوها و تصاویر، گوگل آنها را در نتایج جستجوی استاندارد نشان می دهد.
  • وبینار: وبینار یک جلسه آنلاین یا ارائه زنده است که برای عموم آزاد است. وبینارها نه تنها در جذب و ایجاد مخاطب موثر هستند، بلکه محتوای طولانی مدت عالی نیز ارائه می دهند. این به این دلیل است که، پس از رویداد زنده، می‌توانید آن را به عنوان ویدیویی که مردم در هر زمان می‌توانند تماشا کنند، در YouTube پست کنید.

راز سئو چیست؟

سئو فنی (Technical SEO)

تسلط بر اصول سئو تنها آغاز کار است. اگر واقعاً می خواهید در مقابل رقابت پیروز شوید، باید از اصول اولیه فراتر بروید.

سئوی فنی تمام جنبه‌های فنی وب‌سایت شما را که بر سئو تأثیر می‌گذارد، از میزبانی و سرعت سایت گرفته تا نقشه‌های سایت XML و تگ‌های متا روبات‌ها را پوشش می‌دهد. ده‌ها استراتژی جستجو شامل اصلاح و تکمیل پیاده‌سازی فنی سئوی شما هستند.

کتاب الکترونیکی ژورنال موتورهای جستجو، سئوی فنی پیشرفته: راهنمای کامل، مهم ترین استراتژی های فنی سئو را پوشش می دهد که هر پزشک باید بداند. آنها به شما این امکان را می دهند که جستجو و درک وب سایت خود را برای موتورهای جستجو آسان تر کنید.

ما این راهنمای دقیق را برای متخصصان سئو ایجاد کردیم که می‌خواهند عمیق‌تر به جنبه‌های پیچیده‌تر سئو بپردازند. اگر محتوای با کیفیتی در وب سایت خود دارید، به موتورهای جستجو کمک کنید تا با فراتر رفتن از برچسب ها و ویژگی های HTML آن را فهرست کنند.

هر چه سایت‌ها به جاوا اسکریپت و سایر فناوری‌های جدید وب اعتماد بیشتری داشته باشند، سئوکاران فنی بیشتری نیاز دارند تا بتوانند پیچیدگی‌های فنی جستجو را مدیریت کنند.

سئوی فنی به موتورهای جستجو این امکان را می دهد که ببینند وب سایت شما با کیفیت است و کاربران تجربه خوبی در آن سایت خواهند داشت.

اساساً، سئوی فنی ایجاد سایت‌هایی است که موتورهای جستجو بتوانند بخزند، بخوانند و بفهمند. گوگل سه کار انجام می دهد: صفحات را خزیده، فهرست بندی می کند و رتبه بندی می کند. سئوی فنی خوب تضمین می کند که هر سه مرحله با دقت انجام می شوند. شما نمی توانید بدون خزیدن و ایندکس شدن خوب رتبه بالایی کسب کنید.

سه عنصر سئوی فنی خوب عبارتند از خزیدن، عملکرد و فهرست بندی.

  • سرعت صفحه: هر صفحه باید سریع باشد. گوگل می خواهد صفحات سریعتر را برای کاربران خود اولویت بندی کند زیرا آنها تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهند.
  • سازگاری با موبایل: کاربران باید بتوانند محتوای شما را به راحتی در دستگاه تلفن همراه مصرف کنند. Google محتوای شما را بر اساس عملکرد آن در دستگاه تلفن همراه ارزیابی می‌کند، بنابراین بسیار مهم است که این موضوع را درست انجام دهید.
  • رابط کاربری: گوگل می خواهد سایت هایی را توصیه کند که از نظر طراحی و قابلیت استفاده برای کاربران جذاب باشند. طرح‌بندی سایت شما باید اطمینان حاصل کند که وقتی کاربر در صفحه شما قرار می‌گیرد، آن را جذاب می‌بیند، آنچه را که صفحه شما ارائه می‌دهد، درک می‌کند و گزینه‌های ناوبری را که در اختیار دارد، درک می‌کند.
  • نشانه گذاری طرحواره: این شبیه به زبان مادری گوگل است. نشانه گذاری طرحواره محتوای شما را به روشی که خودش می فهمد به گوگل توضیح می دهد و هضم و درک آن را آسان می کند.

چگونه سایت خود را برای سئوی موبایل بررسی کنیم

3 نکته برای سئوی فنی بهتر
  • نسخه های تکراری سایت خود را در فهرست گوگل بررسی کنید.
  • به سرعت سایت توجه زیادی داشته باشید – هر چیزی را که عملکرد صفحه شما را کاهش می دهد دوباره بررسی کنید و مراقب ویژگی های فنی باشید که ممکن است سرعت صفحه شما را کاهش دهد. Google PageSpeed ابزار رایگانی است که به شما امکان می دهد ببینید که صفحات وب شما در مورد سرعت چقدر خوب عمل می کنند.
  • فراموش نکنید که یک فایل robot.txt ایجاد کنید.

در مورد سئو فنی در عمل کنجکاو هستید؟ با مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Schema App به این موضوع توییتر نگاهی بیندازید.

معماری وب سایت و سئو
معماری وب سایت

معماری وب سایت به نحوه گروه بندی و سازماندهی صفحات وب اشاره دارد. معماری عالی وب سایت در درجه اول تجربه کاربر را در نظر می گیرد. اگر یک وب سایت آسان برای پیمایش باشد و معماری محکمی داشته باشد، کاربران به احتمال زیاد زمان بیشتری را با آن صرف می کنند و با آن درگیر می شوند.

هنگام در نظر گرفتن تجربه کاربری یک وب سایت، کمک به بازدیدکنندگان برای رسیدن به جایی که می خواهند با کمترین کلیک ممکن برسند ضروری است. همچنین باید برای آنها آسان باشد که از نقطه A به نقطه B و دوباره به نقطه A برگردند. ساختار عالی همچنین خزیدن و فهرست بندی سایت ها را برای گوگل آسان تر می کند.

نکات سئویی برای معماری وب سایت سازمان یافته
  • URL های بیش از حد پیچیده ایجاد نکنید. گوگل URL های تمیز و مختصر را دوست دارد. از عبارات ساده، حروف کوچک، خط فاصله بین کلمات و کلماتی استفاده کنید که توصیف کننده موضوع صفحه است.
  • استفاده از نقشه سایت، خزیدن یک وب سایت را برای گوگل آسان تر می کند. چند راه برای انجام این کار وجود دارد، اما نقشه سایت XML معمولی است.
  • مراقب همنوع خواری کردن کلمات کلیدی باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اجتناب از این، مقاله ما را در مورد آدمخواری کلمات کلیدی بررسی کنید.

وقتی تصمیم گرفتم سفر یک معمار را در اوایل سال 2016 شروع کنم، به یاد می آورم که چقدر هیجان زده بودم که کارم را با دنیا به اشتراک بگذارم و چیز جدیدی یاد بگیرم. در آن زمان، من هدف اصلی خود را برای قبولی در تمام امتحاناتم برای یک معمار دارای مجوز تکمیل کردم و زمان شروع یک ماجراجویی جدید فرا رسیده بود. پس از طوفان فکری فراوان، تصمیم گرفتم تا زمانی که به 30 سالگی رسیدم، برای طراحی 30 پروژه نظری، سفری را آغاز کنم تا بتوانم یک رویکرد و دیدگاه شخصی در مورد معماری و طراحی ایجاد کنم. این می تواند هدف سفر یک معمار باشد.

از زمانی که وبلاگم را راه اندازی کردم تا کنون، 12 پروژه طراحی کرده ام و تا مه 2020، 18 پروژه دیگر برای طراحی دارم. پس از به اشتراک گذاشتن روند طراحی خود برای پروژه ها و ایده هایم در مورد جنبه عملی حرفه ای معماری، این کار را انجام داده ام. فرصتی برای ملاقات با وبلاگ نویسان دیگر و گفتگو با معماران در مورد کار و ایده های من. شگفت انگیز است که بخشی از یک جامعه آنلاین از افراد همفکری باشم که از کار من حمایت می کنند، همانطور که من از کار آنها حمایت می کنم

با این حال، به یاد می‌آورم که چند ماه اول یادگیری نحوه راه‌اندازی یک وب‌سایت، طراحی رابط، بهینه‌سازی تصاویر و تنظیم ایمیل خود یکی از سخت‌ترین چیزهایی بود که باید به تنهایی یاد می‌گرفتم. بنابراین، هیجانی که در شروع سفر یک معمار داشتم، به سرعت به اضطراب و پشیمانی تبدیل شد.

یک سال و نیم بعد، مشتاقم که به شما اطلاع دهم که اکنون زمان بسیار کمی را صرف یافتن چگونگی انجام کاری در وب‌سایت خود می‌کنم و زمان بیشتری را برای پروژه‌های 30×30 خود و به اشتراک گذاشتن ایده‌هایم در مورد تمرین حرفه‌ای معماری صرف می‌کنم. در نگاهی به گذشته، تمام مسائلی که در ابتدای وبلاگم با آنها مواجه شدم، بخشی از منحنی یادگیری بود که همه سازندگان وب سایت جدید و وبلاگ نویسان با آن مواجه می شوند.

اگر به فکر راه اندازی یک وب سایت یا وبلاگ هستید، این پست برای شما نوشته شده است. من چندین ایده اصلی را که باید بدانید و همچنین مراحل ساخت وب سایت خود را مرور می کنم. از ایجاد یک حساب کاربری با یک پلت فرم میزبانی وب سایت گرفته تا انتخاب یک قالب در وردپرس و نکاتی برای مدیریت وب سایت شما. اگر من این وب سایت را دوباره با آنچه امروز می دانم راه اندازی می کردم، این روندی است که دنبال می کردم.

صفحات پول شما یا زندگی شما (YMYL)

YMYL، یا پول یا زندگی شما، یک مفهوم اساسی برای ارزیابی‌کنندگان کیفیت است. همانطور که گوگل در دستورالعمل ها توضیح می دهد، این اصطلاح صفحات یا موضوعاتی را توصیف می کند که “به طور بالقوه می توانند بر شادی، سلامت، ثبات مالی یا ایمنی فرد در آینده تأثیر بگذارند.”

به همین دلیل، بسیار مهم است که صفحاتی که موضوعات YMYL را نشان می دهند معتبر و قابل اعتماد باشند. در اینجا لیستی از این موضوعات وجود دارد:

  1. اخبار و رویدادهای جاری
  2. دولت و قانون
  3. دارایی، مالیه، سرمایه گذاری
  4. سلامت و امنیت
  5. گروه های هویتی
  6. تناسب اندام و سلامتی
  7. تحصیلات
  8. مسکن و اشتغال

گوگل ادعا می کند که “استانداردهای کیفیت صفحه بسیار بالایی” را برای چنین صفحاتی دارد زیرا محتوای YMYL با کیفیت پایین می تواند مستقیماً بر رفاه خوانندگان تأثیر بگذارد.

YMYL هنگام ایجاد محتوای وب می تواند به شما در دستیابی به نتایج رتبه بندی بهتر کمک کند. در نهایت، شما می خواهید بهترین گزینه را برای خوانندگان ارائه دهید تا در صورت داشتن سوالات و مشکلات مرتبط به سایت شما بازگردند.

3 نکته برای ایجاد اقتدار و اعتماد

صفحه‌ای را در سایت خود اختصاص دهید (بیشتر «درباره ما» را انتخاب می‌کنند) تا زمانی که برندتان در نشریات رسانه‌ای بزرگ نمایش داده می‌شود، آن را به نمایش بگذارید.

از نشانه گذاری طرحواره در سایت خود برای دادن اطلاعات کمکی به گوگل در مورد محتوای خود استفاده کنید.

از یک صفحه در سایت خود برای نمایش نظرات و رتبه بندی مشتریان استفاده کنید.

لینک سازی (Link Building)

لینک بیلدینگ روشی است که باعث می شود سایت های دیگر از طریق هایپرلینک به وب سایت شما لینک دهند. این یکی از مهمترین جنبه های سئو است، زیرا بک لینک ها اساساً رأی اعتماد یا اعتبار سایر سایت ها هستند.

هر چه تعداد دامنه های ارجاع دهنده با کیفیت بالا بیشتر باشد، وب سایت شما از نظر گوگل قابل اعتمادتر به نظر می رسد.

لینک بیلدینگ (Link Building)

بهترین روش این است که پیوندهای ورودی داخلی نیز داشته باشید – به عنوان مثال، پیوندهایی از وب سایت شما که به صفحات دیگر در وب سایت شما اشاره می کنند. این به Google کمک می کند تا در سایت شما حرکت کند و نشان می دهد که صفحاتی که به آنها اشاره می کنید مهم هستند.

در سال 2012، گوگل یک به‌روزرسانی الگوریتم اصلی به نام پنگوئن را منتشر کرد تا به حذف «تقلب لینک» (به معنای جلوگیری از رتبه‌بندی سایت‌هایی با پروفایل‌های پیوند اسپم) کمک کند.

در سال 2017، آنها اعلام کردند که روند شناسایی و سپس نادیده گرفتن این پیوندهای هرزنامه اکنون به صورت بلادرنگ اجرا می شود. این بدان معنی است که بک لینک های سایت های بی کیفیت نادیده گرفته می شوند و کمکی به رتبه بندی نمی کنند.

بنابراین هنگام ایجاد لینک روی کیفیت تمرکز کنید نه کمیت.

چگونه لینک بسازیم

یک راه خوب برای شروع ساختن پروفایل بک لینک، ایجاد محتوایی است که به طور طبیعی باعث کسب لینک شود. برخی از راه های انجام این کار عبارتند از:

  • ایجاد محتوای مفید و معتبر در جایگاه خود
  • هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب، یعنی ارائه محتوای خود به افراد مناسب
  • از جمله دارایی های قابل پیوند مانند اینفوگرافیک

با این حال، لینک بیلدینگ همیشه چندان ساده نیست – اجرای فعال یک کمپین لینک بیلدینگ می تواند به این فرآیند کمک کند.

لینک بیلدینگ شامل شناسایی افرادی است که توانایی پیوند دادن به محتوای شما را دارند (صاحبان وب سایت، روزنامه نگاران، وبلاگ نویسان و غیره)، اشاره به محتوای شما و تشویق آنها برای پیوند دادن به آن از صفحه مربوطه در سایت خود. ساده به نظر می رسد، درست است؟

اگرچه ممکن است ساده باشد، اما زمان‌بر است. در اینجا چند استراتژی برای ساخت لینک موفق آورده شده است:

  • دارایی های قابل پیوند را برای اشتراک گذاری کاربران ایجاد کنید
  • در شبکه های اجتماعی فعال شوید
  • در ارسال (استراتژیک) مهمان شرکت کنید
  • از لینک بیلدینگ شکسته استفاده کنید
  • نام های تجاری نامرتبط را پیدا کنید
  • بک لینک های رقبا را تکرار کنید
  • بازیابی بک لینک های از دست رفته

سئو محلی

سئوی محلی به مجموعه‌ای از تاکتیک‌ها اشاره دارد که برای بهینه‌سازی حضور آنلاین یک کسب‌وکار برای جست‌وجوهای خاص محلی استفاده می‌شود. به عنوان مثال، اگر تا به حال «فروشندگان خودرو در نزدیکی من» را در گوگل جستجو کرده باشید، در حال انجام یک جستجوی مکان خاص بوده اید.

پرس‌و‌جوهای خاص مکان، نتایجی را با (معمولا) سه بخش به دست می‌دهند که «بسته نقشه» یا «بسته محلی» را تشکیل می‌دهند.

نتایج Google Maps 

نتایج جستجوی ارگانیک

نتایج کسب و کار محلی

رسانه های اجتماعی و سئو

ممکن است تعجب آور باشد، اما – بله – استفاده از رسانه های اجتماعی بخشی از بهترین شیوه های SEO است. رسانه‌های اجتماعی مستقیماً بر رتبه‌بندی تأثیر نمی‌گذارند، اما یک تاکتیک بسیار مهم سئوی خارج از صفحه است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در معرض دید قرار بگیرند، محتوا را برای بک‌لینک‌های احتمالی تقویت می‌کند و به ایجاد آگاهی از برند در صنعت شما کمک می‌کند.

رسانه های اجتماعی

برای مثال، برخی از کسب‌وکارها از پروفایل‌های اجتماعی مانند اینستاگرام برای نشان دادن فرهنگ کاری خود و پاسخگویی سریع و شخصی به سؤالات مشتریان در مورد محصولات (یا رفع نگرانی‌ها) استفاده می‌کنند.

این پلتفرم ها، زمانی که به درستی مورد استفاده قرار گیرند، می توانند برای مدیریت شهرت برند و سهام ارگانیک عالی باشند. مجدداً، تأثیر مستقیمی روی رتبه وب سایت شما نخواهد داشت، اما قرار گرفتن در معرض آن می تواند به فرصت های بک لینک منجر شود، که به نوبه خود به افزایش رتبه سایت شما در SERP ها کمک می کند.

راهنما برای کدهای وضعیت HTTP

چگونه سئو را یاد بگیرم؟

شما می توانید چندین مسیر را برای یادگیری SEO برای کسب و کار خود انتخاب کنید. اگر تصمیم گرفته‌اید به سئو داخلی بپردازید، رویکرد و سبک یادگیری اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

دوره‌های آکادمی رایگانی وجود دارد که میتواند به سادگی به شما کمک کند تا سئو را ساده و به زبان ساده یاد بگیرید شما میتوانید با اوشن سئو ب سادگی از 0 تا 100 گوگل رو به صورت رایگان آموزش ببینید

آپدیت سئو گوگل

نکات ضروری سئو برای مبتدیان

رقص گوگل چیست؟

8 روش دیجیتال مارکتینگ چیست؟

آخرین آپدیت سئو برای نمایه سازی تلفن همراه (mobile-first indexing)

بهترین وب سایت های فریلنسری برای کسب درآمد دلاری

الگوریتم های گوگل

نکات ضروری سئو برای مبتدیان

مشاوره رایگان واتس اپی


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × پنج =