سئو یا تبلیغات کلیکی (PPC)

هنگام در نظر گرفتن SEO یا PPC دو تفاوت اساسی وجود دارد. اولین مورد این است که تبلیغات پولی در بالای صفحه، بالاتر از لیست های ارگانیک تحت تأثیر SEO ظاهر می شود. مورد دوم این است که ترافیک ارگانیک از طریق SEO رایگان است، در حالی که ترافیک از PPC برای هر کلیک هزینه دارد. در بسیاری از موارد، SEO و PPC زمانی بهترین کار را دارند که یکپارچه و از نظر استراتژیک تراز باشند.

SEO: ترافیک ارگانیک خود را بهبود بخشید

مزایا و معایب ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو چیست؟ بیایید با جوانب مثبت شروع کنیم:

اطلاع :دیده شدن در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی مورد نظر شما، کسب و کار شما را در مقابل مشتریان بالقوه قرار می دهد، به همان روشی که اگر می خواهید تبلیغ کنید، و باعث آگاهی از برند می شود.

نام تجاری (برندسازی) :مشاهده عبارات جستجوی تجاری و پرس و جوهای اطلاعاتی مرتبط با حوزه کسب و کار شما می تواند یک مزیت مثبت برای برندسازی داشته باشد. نام تجاری شما می تواند با جستجوگرانی که در حال پرسیدن سوالاتی هستند مرتبط شود و در حین انجام تحقیقاتی که منجر به خرید می شود، مورد اعتماد قرار گیرد. شما می توانید به یک صدای معتبر در مورد یک موضوع خاص تبدیل شوید.

اعتبار و اعتماد : بازگشت سایت شما به نتایج ارگانیک می تواند بر اعتبار درک شده شما نزد مخاطبانی که به دنبال خدمات شما هستند تأثیر بگذارد. بسیاری از کاربران تبلیغات را نادیده می گیرند و به نتایج ارگانیک بیشتر اعتماد می کنند. قابل مشاهده بودن به کسب و کار شما مهر تایید بسیار مهمی می دهد. همچنین وجود سیگنال‌های بررسی قوی و شهرت، مزایای بیشتری را به همراه خواهد داشت.

ترافیک وب سایت : افزایش ترافیک وب سایت فرصت های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد تا آگاهی از کسب و کار خود را افزایش دهید و به مشتریان احتمالی آموزش دهید که چرا از شما خرید می کنند.

هزینه به ازای هر کلیک : ترافیک از جستجوی ارگانیک رایگان است… به نوعی. ایجاد این قابلیت به زمان و تلاش (پول) نیاز دارد، اما هزینه مستقیمی برای هر نمایش یا کلیک وجود ندارد.

بازگشت سرمایه (ROI) : ترافیک موتورهای جستجوی ارگانیک می تواند ROI بهبود یافته ای را نسبت به اشکال سنتی رسانه های پولی فراهم کند و مطمئناً بر PPC بهبود می یابد. اما در طولانی مدت سئو بسیار بهتر است چون هزینه ای ندارد و باعث افزایش کاربران ارگانیک میشود

هزینه : در حالی که سئو نه ارزان است و نه آسان، به طور کلی مقرون به صرفه تر از سایر تاکتیک های بازاریابی برای ارائه آگاهی از برند و ترافیک مرتبط به وب سایت شما خواهد بود.

پایداری : برخلاف بازاریابی جستجوی پولی، ترافیک ارگانیک در لحظه ای که پرداخت را متوقف می کنید، خشک نمی شود. به این ترتیب، تلاش برای توسعه ترافیک ارگانیک می تواند یک کسب و کار را در زمانی که هزینه های بازاریابی کاهش می یابد، حفظ کند.

نرخ کلیک بهبود یافته (CTR): درصد بیشتری از کاربران روی نتایج ارگانیک کلیک می کنند. در حالی که استثناهایی برای این قاعده وجود دارد، شما تعداد کلیک‌های بیشتری را از یک فهرست ارگانیک با موقعیت بالا نسبت به یک آگهی با قیمت بالا ایجاد خواهید کرد.

کلیک های بیشتر برای به حداکثر رساندن دید و کلیک‌ها، باید فهرست‌هایی در نتایج پولی و ارگانیک داشته باشید. در اینجا به آزمایش در سطح کلمه کلیدی نیاز است تا ببینیم آیا برای کلیک‌هایی که به صورت رایگان دریافت می‌کنید یا خیر، یا افزایش کلی کلیک‌ها و CTR را در هر دو صورت پولی و ارگانیک، هزینه می‌کنید — اما برای به حداکثر رساندن واقعی نتایج، دید قوی در پولی و ارگانیک لازم است

محدوده: هر روز تعداد زیادی درخواست جدید وجود دارد که برای به حداکثر رساندن دامنه، به دید ارگانیک قوی نیاز دارید. شما نمی خواهید برای انواع کلیک ها هزینه ای بپردازید یا هر قسمت از محتوای وب سایت خود را تبلیغ کنید.

مزیت استراتژیک : مشاهده در جستجوی ارگانیک سریع یا آسان نیست – که یک چیز خوب و بد است. هنگامی که خود را در نتایج ارگانیک تثبیت کردید، رقبای شما نمی توانند به سادگی راه خود را بخرند (با فرض اینکه کارها را به روش درست انجام داده اید). اگر آنها به جستجوی پولی متکی باشند، این می تواند یک مزیت استراتژیک نسبت به رقبا ایجاد کند.

تبلیغات کلیکی در مقابل سئو

تبلیغات کلیکی یا مقابل سئو

پاسخ به این سوال بدون در نظر گرفتن موقعیت منحصر به فرد یک کسب و کار ممکن نیست. یک تجارت بیش از حد محلی با رقابت کم و نیاز به تنها چند سرنخ در هفته، احتمالاً می‌تواند با کمی خرج کردن یا مقداری سئوی DIY در نتایج جستجوی محلی و ارگانیک دیده شود.

یک فروشگاه تجارت الکترونیک جدید که با صفحه‌ای از نتایج آمازون، eBay و دیگر فروشگاه‌های بزرگ و خرده‌فروشی آنلاین رقابت می‌کند، احتمالاً در جستجوی ارگانیک (حداقل در کوتاه‌مدت) با مشکل مواجه خواهد شد. آیا اکنون به سرنخ نیاز دارید؟ آیا به بازی طولانی نگاه می کنید؟ آیا در راه اعتبار وب سایت چیز زیادی دارید؟ رقابت در جستجوی ارگانیک چگونه است؟ هزینه هر کلیک در جستجوی پولی چقدر است؟ یک استراتژی بازاریابی دیجیتال واضح و اهداف کوتاه و بلند مدت روشن در تصمیم گیری SEO یا PPC در اینجا ضروری است.

در یک دنیای ایده آل، ما هم به SEO و هم به PPC نگاه می کنیم. هر دوی آنها مزایا و معایب دارند و بهترین عملکرد را در هنگام حمایت از یکدیگر دارند. در جایی که می‌توانید SEO و PPC را با هم کار کنید، اغلب می‌توانید نتایجی بهتر از اجزای سازنده آنها ایجاد کنید.

مزایای اجرای SEO و PPC با هم عبارتند از:

  • کلمات کلیدی و داده های تبدیل از PPC را می توان به جستجوی ارگانیک (SEO) وارد کرد.
  • حجم کل ترافیک را می توان با هدف قرار دادن کلیک های پولی و ارگانیک برای کلمات کلیدی با عملکرد بالا افزایش داد.
  • کلمات کلیدی پرهزینه، کلمات کلیدی با حجم بالا یا تبدیل کم (در عین حال مهم) را می توان از PPC به جستجوی ارگانیک منتقل کرد.
  • تست A/B کپی آگهی و صفحات فرود می تواند به فهرست ارگانیک و صفحات فرود شما وارد شود.
  • بازاریابی مجدد به شما این امکان را می دهد که پس از یک تماس اولیه از طریق جستجوی ارگانیک در مقابل بازدیدکنندگان بمانید و پیام های مربوط به تعامل آنها با سایت خود را سفارشی کنید.
  • استراتژی کلمه کلیدی خود را در PPC قبل از متعهد شدن به استراتژی های طولانی مدت سئو تست کنید.
  • کاربران را در تمام مراحل سفر مشتری از تحقیق تا مقایسه تا خرید با کلمات کلیدی تجاری هدف قرار دهید.
  • با داشتن دید ارگانیک و پولی قوی اعتماد و آگاهی را افزایش دهید.

در تجربه ما با صدها کسب و کار، یک استراتژی جستجوی یکپارچه که به SEO و PPC نگاه می کند، رویکرد بهینه است. نتایج در هر کانال با استفاده از پولی و ارگانیک بهبود می‌یابد. این برای هر کسب و کاری مناسب نخواهد بود، اما برای بازاریابی تهاجمی و با رشد بالا، شما می خواهید به جای اینکه به SEO یا PPC به صورت مجزا نگاه کنید، یک استراتژی موتور جستجوی جامع ایجاد کنید.

در مورد وب سایت های سطح سازمانی چطور؟

در این شرایط، پاسخ می تواند کاملا متفاوت باشد. هنگامی که یک برند در سطح سازمانی تبلیغات PPC را متوقف می کند، احتمالاً مانند هر وب سایت دیگری، همان افت عملکرد را خواهد دید.

اما این برندهای بزرگ معمولاً دارای کل تیم های داخلی از بازاریابان برای نظارت بر تلاش هایی هستند که معمولاً شامل حفظ وب سایت کارفرمایشان در یک وضعیت عملکردی با کیفیت و مسئول نگه داشتن فروشندگان در قبال خوب (یا بد) آنها می شود.

و این واقعیت را فراموش نکنیم که بسیاری از وب‌سایت‌های سازمانی قبلاً از طریق سیگنال‌های ارگانیک مختلف، یک حضور وب باکیفیت ایجاد کرده‌اند، بنابراین افزایش دید با قرار دادن پولی نه تنها منطقی است، بلکه باعث بهبود بیشتر می‌شود. در حالت کلی در شروع کار از ppc و برای ادامه راه از سئو استفاده کنید

branding
کدام یک برای کسب و کار شما مناسب است؟

اگر بودجه شما محدود است و با تصمیم گیری بین دو روش بازاریابی مواجه هستید، باید چندین فاکتور دیگر را علاوه بر نابرابری حجم محض بین این دو روش در نظر بگیرید.

تنها بر اساس این عدم تناسب، واضح است که قدرت ماندگاری جستجوی ارگانیک از جستجوی پولی بیشتر است.

عوامل دیگری که باید بررسی شوند عبارتند از:

  • وضعیت فعلی وب سایت شما
  • سطح دید ارگانیک وب سایت شما.
  • اگر جستجوی پولی دارید یا در حال حاضر از آن استفاده می کنید.
  • اهداف وب سایت و برند شما.
  • جایی که اکثر ترافیک سایت شما از آنجا می آید.
  • چگونه نام تجاری، محصول یا خدمات شما در سفر خریدار جستجوگر قرار می گیرد.

مانند هر چیز دیگری در بازاریابی دیجیتال، بسیاری از مراحل بعدی شما به سناریوی منحصربه‌فرد برند، وب‌سایت، اهداف و افرادی که امیدوارید آنها را تبدیل کنید، بستگی دارد.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =