چرا باید از ورپرس استفاده کنیم؟
|

چرا باید از ورپرس استفاده کنیم؟وردپرس چیست؟

سلام عرض ادب امیدوارم که حالتون خوب باشه

بنده پوریا افشاری کیا هستم (ارشد فرانت اوشن سئو) و امیدارم که به بهترین شکل ممکن هر آنچه که بلدم رو با شما به اشتراک بگذارم

تصویر وردپرس
چرا باید از ورپرس استفاده کنیم؟

وردپرس به زبان ساده

WP یا WordPress.org) یک سیستم مدیریت محتوای رایگان و منبع باز (CMS) است که به زبان PHP[4] نوشته شده و با پایگاه داده MySQL یا MariaDB با HTTPS پشتیبانی شده جفت شده است. ویژگی ها شامل معماری پلاگین و سیستم قالب است که در وردپرس به عنوان Themes نامیده می شود. وردپرس در ابتدا به عنوان یک سیستم انتشار وبلاگ ایجاد شد اما برای پشتیبانی از انواع محتوای وب دیگر از جمله لیست های پستی سنتی تر و انجمن ها، گالری های رسانه ها، سایت های عضویت، سیستم های مدیریت یادگیری (LMS) و فروشگاه های آنلاین تکامل یافته است. یکی از محبوب‌ترین راه‌حل‌های سیستم مدیریت محتوا در حال استفاده، وردپرس است که توسط 42.8٪ از 10 میلیون وب‌سایت برتر تا اکتبر 2021 استفاده می‌شود.[5][6]

وردپرس در 27 می 2003 توسط بنیانگذاران آن، توسعه دهنده آمریکایی مت مولنوگ و توسعه دهنده انگلیسی مایک لیتل به عنوان فورک b2/cafelog منتشر شد. این نرم افزار تحت مجوز GPLv2 (یا جدیدتر) منتشر شده است.

برای عملکرد، وردپرس باید بر روی یک وب سرور، یا بخشی از یک سرویس میزبانی اینترنتی مانند WordPress.com یا رایانه ای که بسته نرم افزاری WordPress.org را اجرا می کند، نصب شود تا بتواند به تنهایی به عنوان میزبان شبکه عمل کند. یک رایانه محلی ممکن است برای اهداف آزمایشی و یادگیری تک کاربره استفاده شود.

ما بینCMS هایی که داریم وردپرس از همه انها بهتره و تقریبا گوی رقابت دست وردپرس هست و میشه گفت که لیدر تمام CMS های بازار هست.

بنده قرار که در این اموزش بگم که چرا آنقدر وردپرس محبوب.

دلیل اول این هست که بینهایت کار با وردپرس ساده هستش یعنی هیچ چیز سختی درون این نرم افزار نیست که شما بخوایین از اون سردر نیارین و تمام پوسته ها و تم ها اکثرا فارسی و راست چین شده هست.

مورد بعدی که موجب شده که وردپرس محبوب باشه این هست که وردپرس رایگان هست و شما نیازی نیست که حتی هزارتومان خرج این کار کنید.

به نظر من دلیل اینکه موجب شده وردپرس از رقیب های خودش جلوتر قرار بگیره این هست که, بینهایت انعطاف پذیر هست اما منظور ما از انعطاف پذیری چیست؟

شما با کمک وردپرس میتونید هر سایت که فکر بکنید پیاده ساری کنید.

از سایت شخصی گرفته تا سایت های فروشگاهی

که از فروشگاه های که محدود شدن تا یک سری خدمات را استفاده کنند.

از سایت های فروشگاهی مثل دیجیکالا که دارن خدمات فیزیکی عرضه میکنن, از سایت هایی که خدمات دانلودی دارن عرضه میکنند و هر چیزی که فکرش رو بکنید, از سایت های کاریابی و دایرکتوری و غیره…

دلیل این پیاده سازی این هست که بیهایت هسته وردپرس پویاست و انعصاف پذیر هست و خوب برنامه نویسی شده.

این رو بگم که اصلا شما قرار نیست کد نویسی بکنید و به لطف این چیز های اماده که ما خیلی خلاصه میتونیم توی دوتا کلمه خلاصه کنیم که یکی پوسته وردپرس هست و یکی افزونه یا پلاگین یا تم.

این دوتا به شما کمک میکنه که هرچیزی که توی ذهن شما هست پیاده سازی کنید.

این نکته رو بنده بگم که بعضی وقت ها ما سایت هایی رو میبینیم که خیلی امکانات داره و پیش خودمان فکر میکنیم این هم با وردپرس میشه پیاده سازی کرد؟ جواب شما بله هست.

کسی که بلد باشه برنامه نویسی بکنه یعنی برنامه نویس های وردپرس نه من و شما ها که دیزاینز وردپرس به حساب میاییم, کسی که برنامه نویس PHP بلد باشه میتونه یک سایت عالی درست بکنه.

اما بعضی وقت ها که از بالا به پایین نگاه میکنیم

میبینیم که وردپرس خیلی عالی هست اما شاید بهتر باشه که ما برای سایت خودمون از پایه و اساس یک سایت درست کنیم وگرنه که با وردپرس میشه همه جور سایتی درست کرد.

اما بعضی وقت ترجیح بر این هست که سرعت بهتر باشه و کنترل بهتری روی ورودی و خروجی داشته باشیم این هم نه در اندازه سایت هایی که ما میخوایم درست کنیم در اندازه سایتی مثل ماکروسافت سایت رسمی ماکروسافت از نظر سرعت منظورم هست نه امکانات.

اما بعضی سایت ها مثل دیجیکالا شاید بهتر باشه که وقتی که دارن سیستمی که دارن انتخواب میکنن که سایت رو درست کنن بهتر هست که خودشون کد نویسی کنند تا بهتر بتونن کنترل بیشتر و بهتری داشته باشن وگرنه که با وردپرس همه مدل سایتی میشه درست کرد.

با وردپرس هم میشه سایت های چند زبان پیاده سازی کرد, با وردپرس با یک پلاگین خیلی ساده میتونین این کار رو انجام بدین.

نقاط قوت وردپرس

وقتی که شما وردپرس رو انتخاب میکنین خیالتون راحت هست که وردپرس زحمت ساخت دیتابیس, ذخیره اطلاعات, کامپایل و پیاده سازی سایت رو میکشه و شما فقط قرار هست با ابزاری که وردپرس برای شما عرضه کرده یعنی پلاگین و تم ها اون چیزی که مد نظر شما و مشتری از شما خواسته از دل اون ابزار بیرون بکشید این محارت رو خیلی ها ندارن.

شما قرار نیست که کد نویسی کنید فقط کافیه که ابزار های وردپرس رو خوب بشناسید تا بتونید یک سایت خیلی خوب برای خودتون درست کنید.

شما وقتی که وارد وردپرس میشین با دریایی از افزون و تم روبه رو میشن اما دقیقا همین نقطه هست که بعضی ها نمیتونن با وردپرس سایت های خوبی درست کنن و بعضی ها هم نمیتونن پیاده سازی کنند, دسته اول پلاگین ها و افزون ها رو به خوبی شناختن.

این رو یاتون نره که اصلا کد نویسی نیست اما شما میتونید که درون وردپرس کد نویسی انجام بدین.

شما میتونید در مسیر وردپرس قرار بگیرید و در کنارش میتونید برنامه نویسی یاد بگیرید اما اگر برنامه نویسی هم بلد نیستید تنها با وردپرس میتونین بهترین سایت هارو درست کنید.

نکته خیلی مهم در مورد وردپرس این هست که سئو بسیار قوی داره.

یعنی خیلی راحت میتونید بهینه سازی کنید برای متور های جست و جو.

خیلی پلاگین و افزونه داره برای این که شما نوشته های و محتوای خوبی بزارید.

تم های وردپرس با سئو سازگار هستن و به روز رسانی میشن و اصلا جای نگرانی نداره و فقط کافیه که ساختار سئو رو بلد باشید تا نتایج عالی اون رو مشاهده کنید.

وردپرس جامعه خیلی زیاده داره مثلا وقتی که شما وارد یک جامعه کوچیک میشین اگر شما به یک مشکل بخورین شاید شما نفر اول باشید که اون مشکل رو داره اما اگر جامعه بزرگتر باشه قبل از شما افرادی بودن که همین مسیر رو رفتن و مشکل شما رو درست کردن و جواب اون در اینترنت هستش.

بیشتر از یک سوم سایت های دنیا با وردپرس ساخته شده که امار بسیاری عالی برای وردپرس هست.

cms چیست؟

CMS مخفف Content management system یا سیستم مدیریت محتوا هست.

ماسیستم های مدیریتی محتوای مختلفی داریم مثل: وردپرس, مجنتو, دروپال, جومال و غیره…

ما هر سایتی که به خوایم بزنیم دوتا حالت داره.

حالت اول این هست که باید از پایه کد نویسی بشه که میشه برنامه نویسی اختصاصی یا حالت دوم میشه استفاده از CMS که به زبان ساده میشه کد هایی که اماده نوشته شده و برای استفاده عموم قرار گرفته.

من میتونم بدون این که حتی یک خط کد بزنم طراحی سایت انجام بدم فقط با استفاده از چینش آتم ها یک صفحه سایت رو طراحی کنم.

خوب شاید شما بگین که اگه به همین راحتی میشه یک سایت ساخت چرا بریم برنامه نویسی یاد بگیریم؟

ما برنامه نویسی یاد میگیریم که بتونیم برای خودمون یا شخص دیگه ای سایتی طراحی و پیاده سازی کنیم که به طور کاملا اختصاصی نوشته شده چون ما نمیتونیم که هر چیزی رو با استفاده از وردپرس به دست بیاریم.

مثلا دیجیکالا, اسنپ و غیره میتونه یک سایت رو با وردپرس بزنه یا نه؟

توی جواب باید بگم که بله برای بخش بلاگ سایت هاشون میتونن از وردپرس استفاده کنند اما برای اینکه اون سرویس واقعی رو که به ما میده رو به طور کامل توی دستش باشه باید اختصاصی برنامه نویسی بشه.

چرا باید از وردپرس استفاده کنیم؟

اگر بخوام به زبان ساده بگم, وردپرس یک سیستم مدیریتی محتوای سایت ساز هستش که ما به کمک اون میتونیم وب سایت یا وبلاگ مورد نظر خودمون رو توی زمینه های مختلفی درست کنیم.

ئردپرس یکی از محبوب تری CMS های جهان محسوب میشه که تا کنون بیشتر از یک چهارم از کل وب سایت های دنیارو به خودش اختصاص داده.

به عنوان مثال شما فکر کنید که یکی به تازگی بخواد وارد دنیایی کسب و کار انترنت بشه, این شخص شاید نتونه هزینه خیلی زیادی رو برای راه اندازی یک وب سایت بده, اینجا هست که از یک طراح وردپرس کمک بگیره و باید هزینه معمولی سایت خودش رو راه اندازی کنه یا حتی کسی که بخواد به تازگی طرحی سایت رو آموزش ببینه بهترین گزینه برای شروع وردپرس هستش چون دانش برنامه نویسی زیادی نیاز داره نه این که کار با وردپرس سخت باشه و به راحتی میتونه سایتی که میخواد رو راه اندازی کنه.

نزدیک به 50,000 افزونه وردپرس وجود داره که بیشتر آنها رایگان هست که در اختیار کاربران وردپرس قرار داره.

یکی دیگه از دلایلی که ما از وردپرس استفاده میکنیم امنیت سایت هستش, اگر امنیت سایت شما خوب نباشه به راحتی توسط هک*ر ها ه*ک میشه و تمام اطلاعات سایت رو از دست میدین.

توی وردپرس با استفاده از افزونه های قوی امنیتی ما میتونیم امنیت سایت خودمون را تا حد خیلی زیادی بالا ببریم.

یکی از مهمترین دلایل استفاده از وردپرس سئو سایت هستش.

درواقع سیستم مدیریت محتوای وردپرس یکی از بهینه ترین سیتم ها برای قرار گرفتن برای متور جستجوگر هستش.

توی وردپرس افزنه های خیلی زیادی وجود داره که یکی از معروف ترین افزونه ها افزونه یواست سئو هست.

شما با استفاده از این افزونه میتونید داخل سایت خودتون سئو سایت رو تا حد خیلی زیادی از لاظ ساختار, کد و محتوا کاملا بهینه سازی کنید.

سایت های معروف که با معماری وردپرس ساخته شده:دیجیاتو, دیجی کلامک, علی بابا, ایران استخدام و خیلی از سایت های معروف دیگه که با وردپرس طراحی و ساخته شده که داخل نتایج های جستجو اول هستن.

حتما تلاش کنید که از وردپرس استفاده کنید.

با وردپرس چه وبسایت هایی میشود ساخت؟

  • وبلاگ وبلاگ نوع خاصی از وب سایت است که به اشتراک گذاری افکار، عکس ها، بررسی ها، آموزش ها، دستور العمل ها و موارد دیگر اختصاص دارد. وبلاگ ها معمولاً در ابتدا آخرین مطالب منتشر شده را نمایش می دهند.
  • وب سایت تجارت الکترونیک – یک وب سایت تجارت الکترونیک به شما امکان می دهد کالا یا خدمات را به صورت آنلاین بفروشید و از طریق یک سیستم پرداخت آنلاین پرداخت دریافت کنید. شما می توانید یک افزونه تجارت الکترونیک وردپرس را دانلود و نصب کنید تا عملکرد پیش فرض وردپرس را گسترش دهید تا بتوانید یک فروشگاه آنلاین در وب سایت خود داشته باشید.
  • وب سایت کسب و کار – بسیاری از مشاغل از حضور آنلاین در قالب وب سایت خود سود می برند. اگر کسب و کار شما به یک وب سایت نیاز دارد تا مشتریان در مورد شرکت شما و آنچه شما ارائه می دهید بیاموزند، وردپرس یک گزینه عالی است. مشتریان می توانند با شما تماس بگیرند، قیمت را بخواهند، قرار ملاقاتی را تعیین کنند و موارد دیگر.
  • وب سایت عضویت – وب سایت عضویت به شما امکان می دهد محتوا را پشت دیوار پرداخت یا ورود به حساب کاربری قرار دهید. برای دسترسی به صفحات یا پست‌ها، کاربران باید وارد سیستم شوند یا هزینه محتوا را پرداخت کنند. وردپرس همچنین می تواند وب سایت های عضویت را با افزونه های اضافی مدیریت کند.
  • وب سایت نمونه کارها – آثار هنری، مهارت های طراحی و موارد دیگر را با یک وب سایت نمونه کار ساخته شده بر روی وردپرس به نمایش بگذارید.
  • وب‌سایت انجمن – یک وب‌سایت انجمن می‌تواند مکانی مفید برای کاربران برای پرسیدن سؤالات یا اشتراک‌گذاری مشاوره باشد. باور کنید یا نه، بسیاری از وب سایت های انجمن بر روی وردپرس اجرا می شوند.
  • وب سایت رویداد – میزبانی یک رویداد؟ وردپرس اشتراک گذاری جزئیات رویداد و فروش بلیط را برای شما آسان می کند.
  • وب‌سایت آموزش الکترونیکی – دانش‌آموزان می‌توانند در دوره‌های آنلاین شرکت کنند، پیشرفت خود را پیگیری کنند، منابع را دانلود کنند و خیلی چیزهای دیگر را از یک وب‌سایت آموزش الکترونیکی. با نوع خاصی از افزونه به نام افزونه WordPress LMS، می توانید دوره های آنلاین را از یک وب سایت وردپرس ارائه دهید.
  • وب سایت عروسی – جزئیات روز بزرگ خود را با یک وب سایت عروسی ساخته شده بر روی وردپرس به اشتراک بگذارید. با مجموعه ای از تم های عروسی وردپرس، می توانید یک وب سایت را به سرعت و به راحتی راه اندازی کنید. (این یکی واسه خاریجایس 😂)

آموزش کسب درآمد از وبسایت

به روز رسانی Yoast SEO 19.5 باعث خطاهای مرگبار می شود

جایگزینی پیوندهای HTTP با HTTPS

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − سه =