از فصلی بودن گرفته تا ماهیت کسب و کار شما، آدام ریمر توضیح می دهد که چرا به نظر می رسد رتبه وب سایت شما فقط در تعطیلات آخر هفته کاهش می یابد.

سوالات سئو امروز از طرف آرشام از قشم میاد که میپرسد: «سلام، من یک سوال در مورد کاهش موقعیتها و نمایشها دارم (کنسول جستجوی گوگل). من متوجه کاهش موقعیت ها و برداشت ها در آخر هفته ها برای سایت من شده ام. ممکن است توضیح دهید که چرا این اتفاق می افتد؟ هیچ تغییری در تعطیلات آخر هفته انجام نشد. من گیج شدم.” چه سوال عالی!
حل مشکل شما بدون دانستن وب سایت، کاری که شرکت شما انجام می دهد، یا اینکه آیا شما یک کسب و کار یا ناشر هستید، دشوار است.
اما این سوال در بسیاری از سناریوها مطرح میشود، بنابراین من به دلایل احتمالی که کار در آجر و ملات (رستورانها و مغازهها)، B2B، تجارت الکترونیک و ناشران را دیدهام پاسخ خواهم داد.
زیرساخت سئو و معماری سایت
یکی از دلایل نوسانات ترافیک در تعطیلات آخر هفته می تواند این باشد که ساعات کاری خود را در نمایه کسب و کار Google، طرحواره و در وب سایت خود فهرست کرده اید.
اگر مکانهای فیزیکی شما در تعطیلات آخر هفته یا روز خاصی از هفته بسته هستند و رقبای شما باز هستند، ممکن است Google آنها را در حالی نشان دهد که مردم به دنبال خدمات و خردهفروشی در منطقه شما هستند.
برای تست این:
- از Google خارج شوید و به حالت ناشناس بروید.
- اکنون تعدادی از عباراتی را که معمولاً برای آنها نشان می دهید جستجو کنید.
- اگر شما حاضر نیستید، اما یک رقیب حضور دارید، طرح و ساعات کاری فهرست شده آنها را با شما مقایسه کنید.
به یاد داشته باشید، وظیفه گوگل این است که مفیدترین پاسخ ممکن را به یک پرسش نشان دهد.
اگر سرویسی مشابه خدمات شما برای تجارت باز است و شما باز نیستید، حتی اگر از نظر سئو وب سایت بهتری باشید، شخصی که جستجو می کند به راه حلی نیاز دارد که بتواند اکنون اجرا کند، نه زمانی که دوباره باز کنید.
همچنین، مردم اغلب در تعطیلات آخر هفته بیشتر به مکانهای جدید میروند، به این معنی که نتایج محلی و مرتبطتر برای جستجو از یک مکان خاص ظاهر میشوند. ممکن است بر اساس مکان جستجوگر در لحظه جستجو باعث نمایش ها و نوسانات رتبه بندی شود.
شرکتهای B2B و سئو
فرض کنید در فضای B2B، از جمله خدمات لوله کش/سرایداری و برق، شرکت های SAAS یا هر چیز دیگری هستید. در این صورت، احتمال زیادی وجود دارد که رتبه شما فقط در آخر هفته ها کاهش یا تغییر نکرده باشد.
به احتمال زیاد افرادی که از خدمات شما استفاده می کنند و در مورد آنها تحقیق می کنند، آخر هفته کار نمی کنند یا به دنبال آن نیستند.
اگر سرورها را به تیمهای فناوری اطلاعات یا دولت میفروشید، اکثر افرادی که به دنبال آن هستند احتمالاً متخصص فناوری اطلاعات هستند و آخر هفته کار نمیکنند یا تحقیقات خود را انجام نمیدهند.
از آنجایی که افراد کمتری در آخر هفته جستجو میکنند، هر بار کاهش مییابد. رتبه بندی شما تغییری نکرده است، فقط افراد کمتری روزهای خاصی از هفته را جستجو می کنند.
شبیه فصلی است.
افراد بسیار کمی برای تعطیلات بهاری مانند هولی، رمضان، روز مادر، عید پاک یا عید فصح در اکتبر جستجو می کنند.
اگر در تجهیزات این تعطیلات تخصص دارید، هیچ فردی وجود ندارد که عبارات شما را جستجو کند، بنابراین تا زمانی که فصل دوباره شروع نشود، ترافیک ندارید.
به احتمال زیاد افرادی که از خدمات شما استفاده می کنند و در مورد آنها تحقیق می کنند، آخر هفته کار نمی کنند یا به دنبال آن نیستند.
اگر سرورها را به تیمهای فناوری اطلاعات یا دولت میفروشید، اکثر افرادی که به دنبال آن هستند احتمالاً متخصص فناوری اطلاعات هستند و آخر هفته کار نمیکنند یا تحقیقات خود را انجام نمیدهند.
از آنجایی که افراد کمتری در آخر هفته جستجو میکنند، هر بار کاهش مییابد. رتبه بندی شما تغییری نکرده است، فقط افراد کمتری روزهای خاصی از هفته را جستجو می کنند.
شبیه فصلی است.
افراد بسیار کمی برای تعطیلات بهاری مانند هولی، رمضان، روز مادر، عید پاک یا عید فصح در اکتبر جستجو می کنند.
اگر در تجهیزات این تعطیلات تخصص دارید، هیچ فردی وجود ندارد که عبارات شما را جستجو کند، بنابراین تا زمانی که فصل دوباره شروع نشود، ترافیک ندارید.
تاثیر ناشران در سئو
این یکی جالب میشه
در تعطیلات آخر هفته، قصد کاربر می تواند تغییر کند. به این دلیل که فعالیتها و نیازهای بسیاری از افراد با روزهای کاری متفاوت است، بنابراین Google ممکن است صفحاتی را که قبلاً رتبه بالایی داشتند کاهش دهد – تا نتایج مرتبطتری را به جستجوی کاربر نشان دهد.
برای مثال، ممکن است محتوای ویدیویی را به جای مقالات ناشر، در بالای نتایج رتبه بندی کند.
به عنوان مثال، فرض کنید ناشر به کارکنان اداری خدمات ارائه می دهد. در این صورت، ترافیک ممکن است در تعطیلات آخر هفته کاهش یابد – عمدتاً به این دلیل که حجم جستجوهای جستجو کاهش می یابد زیرا افراد کار نمی کنند.
این اغلب زمانی اتفاق میافتد که یک ناشر فکر میکند رتبهبندی آنها در آخر هفتهها تغییر میکند، در حالی که واقعاً تحلیلهای خود را اشتباه نگاه میکنند.
ناشران می توانند هر تعداد موضوع داشته باشند.
اگر ناشر به کارکنان اداری خدمات ارائه می دهد، ممکن است شاهد کاهش در ترافیک آخر هفته باشید، اما نه موقعیت های رتبه بندی واقعی خود.
زمانی که ناشری فکر میکند رتبهبندیشان در آخر هفتهها تغییر میکند، مقصری که من اغلب میبینم این است که از تحلیلهای خود بهدرستی استفاده میکند.
به جای اینکه به طور کلی به وب سایت نگاه کنید، بر اساس دسته بندی و نوع موضوع نگاه کنید.
اینجاست که معمولاً در روزهای خاص نوسانات را مییابیم.
اگر به والدین رسیدگی کنید و کارهای قابل چاپ، فعالیتها و کارهایی را ایجاد کنید، موقعیتهایی را دیدهام که در آن ترافیک کاهش مییابد زیرا آن والدین در آخر هفتهها با فرزندان خود هستند.
آنها تحقیق می کنند که در طول هفته با آنها چه کاری انجام دهند و سپس آنها را در آخر هفته انجام می دهند.
همین تفکر در مورد فعالیت ها و ورزش هایی مانند ماهیگیری صدق می کند.
فردی که به ماهیگیری می رود یاد می گیرد که چگونه گره بزند یا از وسایل خاصی در طول هفته استفاده کند، اما آخر هفته برای ماهیگیری بیرون می رود و در مورد موضوعات تحقیق نمی کند.
بله، آنها ممکن است در هنگام روی آب به دنبال نکاتی خاص برای یک منطقه یا نوع ماهی بگردند، اما بیشتر در حال لذت بردن از روز هستند.
بدون اطلاع از وضعیت خاص شما یا اینکه وب سایت شما برای چیست، نمی توانم پاسخ دقیقی بدهم.
اما، اینها برخی از رایجترین موقعیتهایی هستند که من دیدهام که در آن به نظر میرسد رتبهبندی در تعطیلات آخر هفته کاهش مییابد و در روزهای هفته بازمیگردد.
در بیشتر موارد، رتبه وب سایت کاهش نیافته است.
به سادگی افراد زیادی در تعطیلات آخر هفته جستجو نمی کنند، که می تواند باعث سردرگمی شود.
0 دیدگاه