How-to-Make-Money-From-SEO

چگونه با سئو کسب درآمد کنیم؟

یادگیری سئو می تواند راهی عالی برای کسب درآمد آنلاین باشد. هنگامی که مهارت های لازم را داشتید، می توانید شروع به رتبه بندی وب سایت های خود برای کسب درآمد کنید یا راه های دیگری برای کسب درآمد با سئو جستجو کنید.

یادگیری کسب درآمد با کسب و کار سئو راهی سریع به سوی ثروت آنلاین نیست، اما می تواند راهی باورنکردنی برای کسب درآمد آنلاین باشد. بعلاوه، اگر از مهارت های سئوی خود برای ساخت، رتبه بندی و کسب درآمد از وب سایت ها استفاده کنید، هیچ محدودیتی برای درآمد شما وجود ندارد. در این پست به شما نشان خواهم داد که چگونه از سئو کسب درآمد کنید، فرآیند یادگیری که می توانید دنبال کنید و 10 روش مختلف برای استفاده از سئو برای کسب درآمد.

چرا سئو یک راه عالی برای کسب درآمد آنلاین است؟

انواع راه‌هایی برای کسب درآمد آنلاین وجود دارد، مانند ساخت یک فروشگاه تجارت الکترونیک، توسعه یک وبلاگ محبوب، فروش خدمات و محصولات وابسته، کتاب‌های الکترونیکی، فروش دوره‌های آنلاین و موارد دیگر. با این حال، اگر ترافیک نداشته باشید، با این روش ها هیچ درآمدی کسب نخواهید کرد. یکی از بهترین راه ها برای به دست آوردن ترافیک باکیفیت به سایت شما، سئو است. بهینه سازی موتورهای جستجو یک مهارت اساسی است که می تواند به موفقیت شما در فضای آنلاین کمک کند.

دانستن نحوه عملکرد سئو و نحوه ایجاد و اجرای یک استراتژی سئو می تواند شما را برای صاحبان مشاغل و هر وب سایت شخصی که راه اندازی می کنید ارزشمند کند. چیزهایی مانند:

  • چرا سئو مهم است
  • چگونه ترافیک ارگانیک می تواند کسب و کار شما را تغییر دهد
  • چگونه می توان نوع مناسبی از بازدیدکنندگان را هدف قرار داد
  • چرا همه ترافیک ترافیک خوبی نیست
  • نحوه بهینه سازی برای هدف جستجو و رتبه بالاتر در موتورهای جستجو
  • سئو زمانبر است و نیاز به صبر دارد

هنگامی که اصول و مفاهیم سئو را یاد گرفتید (که در زیر مشخص شده است)، می توانید شروع به اعمال آنچه یاد گرفته اید در چندین حوزه مختلف و انواع مختلف کسب و کار کنید. حتی می توانید برای یادگیری بیشتر و به کارگیری مهارت های خود در دنیای جدید، به صورت آزاد کار کنید.

چگونه سئو را یاد بگیریم و به یک متخصص تبدیل شویم؟

یادگیری سئو آنقدرها هم سخت نیست. تنها کاری که لازم است اختصاص دادن زمان لازم برای یادگیری مفاهیم مختلف سئو و بهترین روش هاست. نکته مهم در مورد سئو این است که می توانید در مسیر تبدیل شدن به یک متخصص سئو، شروع به ارائه خدمات و دریافت پول کنید. برای آموزش سئو به صورت رایگان و کامل در اوشن سئو از اینجا شروع کن

مزایای یادگیری سئو

  • می تواند ترافیک موتورهای جستجو و رتبه بندی وب سایت های شما را به همراه سایت های مشتری افزایش دهد
  • شما برای کمک به رشد کسب و کار خود به آژانس های سئو شخص ثالث وابسته نخواهید بود
  • اگر تصمیم به برون سپاری دارید، می توانید تصمیمات بهتری در مورد اینکه با چه کسی کار کنید بگیرید
  • می‌توانید با یک آژانس سئو یا بازاریابی شغلی پیدا کنید تا در حین یادگیری، مهارت‌های خود را بیشتر کنید

تقریباً هر کسب و کار آنلاین می تواند از نوعی استراتژی سئو بهره مند شود. حتی اگر منبع ترافیکی دارید که عالی کار می کند، می توانید SEO را اضافه کنید تا کسب و کار را انعطاف پذیرتر کنید و در عین حال درآمد را افزایش دهید. منحنی یادگیری SEO در ابتدا بسیار شیب دار خواهد بود، زیرا مفاهیم جدید زیادی برای یادگیری وجود دارد. اما، هنگامی که این مرحله اولیه را پشت سر بگذارید و شروع به پیاده سازی کنید، همه چیز بسیار آسان تر خواهد شد.

در اینجا نگاهی گذرا به مسیری که می توانید برای یادگیری سئو دنبال کنید آورده شده است:

  • بدانید که موتورهای جستجو چگونه کار می کنند و چگونه محتوا را فهرست می کنند
  • مفاهیم و ایده های اولیه بازاریابی موتورهای جستجو را بیاموزید
  • بدانید که موتورهای جستجو به دنبال چه چیزی هستند (یعنی محتوای با کیفیتی که جستجوگران دوست دارند)
  • نحوه بهینه سازی محتوا را به روش صحیح بیاموزید
  • بیاموزید که چه فاکتورهای سئو خارج از سایت مهم هستند و چگونه به این معیارها دست یابید
  • ابزارهای SEO مناسب را برای کمک به تصمیم گیری های مبتنی بر داده انتخاب کنید
  • آنچه را که آموخته اید در کار با وب سایت ها و پروژه های دیگر قرار دهید

اگر می خواهید این فرآیند به طور عمیق توضیح داده شود، دوره کامل سئو را بررسی کنید. هنگامی که راه خود را در مسیر بالا طی کردید، می توانید از روش های زیر استفاده کنید تا از مهارت ها و دانش سئو خود درآمد کسب کنید.

یک فریلنسر سئو شوید (Side Hustle)

اگر ایده راه اندازی یک کسب و کار سئو را دوست دارید، اما ایجاد یک آژانس تمام عیار کار زیادی است، پس به فکر تبدیل شدن به یک فریلنسر سئو یا بازاریابی دیجیتال باشید. اگر بخش خاصی از سئو را پیدا کرده اید که از آن لذت می برید، می توانید خدمات خود را برای این مهارت خاص ارائه دهید.

برای مثال، شاید متوجه شده باشید که از ایجاد بک لینک شکسته لذت می برید. می توانید با یک آژانس یا مدیر وب سایت شریک شوید و این خدمات خاص را ارائه دهید. یا از یک پلتفرم فریلنسر مانند Upwork استفاده کنید و برای مشاغل SEO برای آن مهارت پیشنهاد دهید. بهترین چیز در مورد فریلنسری این است که می توان آن را به صورت پاره وقت انجام داد. شما می توانید خدمات خود را ارائه دهید، در هیئت های شغلی پیشنهاد دهید، و در صورت داشتن زمان، کار آژانس سرریز را انجام دهید.

به عنوان یک فریلنسر پاره وقت، انواع مختلفی از پروژه ها وجود دارد که می توانید انجام دهید، مانند:

تحقیق کلمات کلیدی

ممیزی سئو

بهینه سازی محتوای

سایت ایجاد بک لینک

چقدر می توانید پول دربیاورید؟ به عنوان یک فریلنسر، نرخ های شما به تجربه بستگی دارد. شما می توانید برای هر پروژه یا ساعت قیمت گذاری کنید، معمولاً نرخ ها در محدوده10 / 100 دلار در ساعت قرار می گیرند.

بهترین وب سایت های فریلنسری برای کسب درآمد دلاری

یک وبلاگ راه اندازی کنید و از تبلیغات کسب درآمد کنید

اگر مهارت‌های سئو قوی دارید، می‌توانید از وبلاگی که ترافیک زیادی دارد، درآمد کسب کنید. یکی از ساده‌ترین روش‌های کسب درآمد از وبلاگ، تبلیغات پولی است. برخی از محبوب ترین شکل های تبلیغات پولی عبارتند از:

  • Google Adsense و ارائه دهندگان مشابه مانند Media.net (در ایران مسدود میباشد)
  • تبلیغات بنری سفارشی
  • محتوای حمایت شده (Sponsored content)

برای رسیدن به موفقیت به عنوان یک وبلاگ نویس، به جایگاهی نیاز دارید که حجم بالایی از ترافیک داشته باشد و سطح رقابت شدیدی نداشته باشد. به عنوان مثال، حوزه مالی شخصی (که در بالا ذکر شد) یکی از رقابتی ترین بخش های آنلاین است. حتی اگر شما یک جادوگر سئو هستید، زمان زیادی طول می کشد تا قدرت لازم برای رقابت ایجاد شود.

شما باید جایگاهی را پیدا کنید که ترافیک بالایی داشته باشد اما به شدت رقابتی نباشد. با تجربه قوی سئو، می‌توانید جایگاه‌هایی را که دارای این دو ویژگی هستند، کشف کنید. کسب درآمد از وبلاگ از طریق تبلیغات پولی یکی از منفعل ترین مدل های موجود است، زیرا با توجه به حجم ترافیک و کلیک ها پول دریافت می کنید.

به خاطر داشته باشید که برای کسب درآمد از سئو با تبلیغات، به حجم بسیار بالایی از ترافیک نیاز دارید. اگر جایگاهی که می خواهید در آن یک وب سایت بسازید از نظر ترافیک محدود است، ممکن است نیاز به کسب درآمد از راه های دیگر داشته باشید.

چقدر می توانید پول دربیاورید؟ بار دیگر، پولی که می توانید به دست آورید متغیر است. این به حجم ترافیکی که دریافت می کنید و درآمدی که به ازای هر 1000 بازدیدکننده ایجاد می کنید بستگی دارد. نمونه هایی از سایت هایی وجود دارد که تنها از درآمد تبلیغاتی بیش از 40 هزار دلار در ماه درآمد دارند، اما رسیدن به این سطح زمان می برد.

یک وبلاگ راه اندازی کنید و از فروش وابسته کسب درآمد کنید

بازاریابی وابسته یکی از محبوب ترین راه های کسب درآمد آنلاین است. رقابتی است، اما به عنوان فردی با مهارت های واقعی سئو، شانس موفقیت بسیار بیشتری دارید. هیچ محدودیتی برای بزرگی سایتی که می توانید به عنوان یک وابسته بسازید وجود ندارد. شما وبلاگ های تک نفره دارید، تا سایت های عظیمی مانند NerdWallet و The WireCutter که سایت های وابسته در مقیاس بزرگ هستند.

با بازاریابی وابسته، هنگامی که شخصی تصمیم به خرید از طریق پیوند وابسته شما می گیرد، در ازای دریافت کمیسیون، محصولات با کیفیت بالا را تبلیغ می کنید. برنامه‌های وابسته به سئو با محصولات مرتبط با سئو و بازاریابی دیجیتال وجود دارد، اما برنامه‌های وابسته برای انواع سوله‌ها نیز وجود دارد. پس از انتخاب محصولات برای تبلیغ، مرحله بعدی نوشتن نوع مناسب محتوا است. رایج‌ترین شکل پست‌های وابسته، پست‌های «بهترین» و «بررسی محصول» است.

هنگامی که یک جستجوگر در حال تایپ این نوع کلمات کلیدی در گوگل است، در مرحله خرید است. بنابراین، اگر آنها روی سایت شما کلیک کنند، احتمال زیادی وجود دارد که از لینک شما خرید کنند. ساختن یک سایت وابسته موفق از طریق سئو یک درآمد واقعا غیرفعال است. با این حال، شما به ترافیک ارگانیک و پرداخت های فروشندگان (که می تواند تغییر کند) متکی هستید.

چقدر می توانید پول دربیاورید؟ کسب درآمد با بازاریابی وابسته طیف گسترده ای از پتانسیل درآمد دارد، اما نمونه هایی از سایت هایی وجود دارد که میلیون ها دلار در کمیسیون های وابسته به دست می آورند و حتی وبلاگ های انفرادی که بیش از هزار دلار درآمد دارند.

چگونه با سئو کسب درآمد کنیم؟
چگونه با سئو کسب درآمد کنیم؟

یک فروشگاه تجارت الکترونیک بسازید و محصولات فیزیکی بفروشید

اگر سئو را می شناسید، می توانید از بهینه سازی موتور جستجو برای کسب درآمد از فروشگاه خود استفاده کنید. ترافیک موتورهای جستجوی ارگانیک می تواند منبع ترافیک فوق العاده قابل اعتمادی باشد. شما می توانید برای یافتن کلمات کلیدی که مخاطبان شما برای یافتن محصول شما از آنها استفاده می کنند، تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی مانند “کوله پشتی ضد آب” را پیدا کنید که دارای حجم بالا و رقابت کم است، این می تواند به تأیید وجود تقاضا برای محصول کمک کند.

ساخت یک فروشگاه تجارت الکترونیک انواع مزایایی دارد مانند:

  • این یک مدل کسب و کار قانونی با سقف درآمد بسیار بالا است
  • شما کنترل کاملی بر برند خود دارید
  • بازار تجارت الکترونیک تنها سال به سال به رشد خود ادامه می دهد

توسعه و تجارت الکترونیک چیست؟

ایجاد و فروش دوره های آنلاین SEO

هنگامی که مدتی سئو را تمرین کردید و نتایج ملموسی به دست آوردید، می توانید دانش خود را بسته بندی کنید و آن را به عنوان یک دوره بفروشید. به خاطر داشته باشید که فضای سئو مملو از دوره‌های با کیفیت پایین است، بنابراین اگر می‌خواهید دوره‌ای ایجاد کنید، باید مطمئن شوید که چیزی اصلی و منحصر به فرد است. اگر با نتایج ملموسی که شما توانسته اید برای خود یا مشتریان ایجاد کنید، پشتیبانی می شود، حتی بهتر است.

نکته دیگر ایجاد مخاطب قبل از شروع فروش دوره است. مطمئناً، می‌توانید از کانال‌های ترافیک پولی استفاده کنید، اما ممکن است مدتی طول بکشد تا بازدهی مثبتی داشته باشید، مخصوصاً بدون مخاطب. در عوض، قبل از راه‌اندازی دوره آنلاین، زمانی را صرف به اشتراک گذاشتن دانش سئوی خود از طریق وبلاگ، کانال یوتیوب و اینستاگرام خود کنید.

روش های مختلفی وجود دارد که می توانید برای کسب درآمد از دانش سئوی موجود خود استفاده کنید. برای مثال، اگر نمی‌خواهید برای ساختن یک دوره کامل وقت بگذارید، می‌توانید چیزی کوچک‌تر مانند یک خبرنامه پولی، کانال Slack، سرور Discord یا گروه خصوصی فیس‌بوک ایجاد کنید. همچنین می توانید دوره ای ایجاد کنید که به بخش کوچکتری از بازار می پردازد. بنابراین، به جای ایجاد یک دوره جامع سئو، می توانید یک دوره آموزشی در یک جنبه از سئو ایجاد کنید، مانند لینک سازی، سئو در محل یا بهینه سازی سرعت.

دوره های سئو می تواند بسیار سودآور باشد زیرا شما فقط باید یک بار دوره را ایجاد کنید و می توانید بارها و بارها آن را بفروشید. چقدر می توانید پول دربیاورید؟ مبلغی که می توانید از دوره های آنلاین کسب کنید بسیار متفاوت است. چندین سازنده دوره وجود دارند که بیش از 10 هزار دلار در سال درآمد دارند، اما این به مخاطبان و کیفیت دوره شما بستگی دارد.

فروش خدمات کپی رایتینگ SEO

عبارت SEO writer به معنای نوشتن محتوایی است که برای موتورهای جستجو بهینه شده است. نویسندگانی که خود را به عنوان نویسندگان سئو طبقه بندی می کنند، عمومی تر هستند و جایگاه خاصی ندارند. اشکال این کار این است که دریافت نرخ های بالاتر دشوار است و شما با بقیه نویسندگان عمومی که همان خدمات را ارائه می دهند، درگیر خواهید شد.

در عوض، شما می خواهید خود را به عنوان یک نویسنده تخصصی که دانش پیشرفته ای در مورد SEO دارد معرفی کنید. نه تنها می‌توانید محتوای معتبری بنویسید که برای یک جایگاه خاص طراحی شده باشد، بلکه می‌دانید که چگونه آن را به درستی برای موتورهای جستجو بهینه کنید، کلمات کلیدی مرتبط را درج کنید و موارد دیگر. مزیت فروش خدمات کپی‌نویسی SEO این است که می‌توانید از هر کجای دنیا کار کنید – تنها چیزی که نیاز دارید یک لپ‌تاپ و یک اتصال WiFi است. همچنین تقاضای زیادی برای نویسندگان وجود دارد زیرا تقریباً هر وب سایتی به یک جریان مداوم محتوا نیاز دارد.

به‌عنوان یک نویسنده سئو، می‌توانید برای تعداد انگشت شماری از آژانس‌ها کار کنید و برای مشتریانشان محتوا تولید کنید یا صاحبان مشاغل و وب‌سایت‌ها را مستقیماً مهارت‌های شما را ارائه دهید. مگر اینکه عاشق نوشتن باشید، احتمالاً کپی‌رایتینگ SEO چیزی نیست که بخواهید برای همیشه در آن بمانید، زیرا طبیعتاً محدود به میزان نوشتن هستید.

یا چنذ راه دیگر که در پست های اخیر پیشنهاد شده:

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 5 =