کروز، شرکت خودروهای خودران که توسط جنرال موتورز حمایت می شود، اکنون به طور رسمی یک سرویس تجاری است. این شرکت این هفته هزینه سواری در تاکسی های خودران خود را در سانفرانسیسکو شروع کرد که نقطه عطف مهمی برای برنامه های این شرکت برای گسترش خدمات خود است.
اوشن سئو تکنولوژی :کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا (CPUC) روز پنجشنبه رای به اعطای مجوز استقرار بدون راننده به کروز داد، آخرین مانعی که این شرکت برای پرش برای شروع فعالیت تجاری خدمات سواری-تگرگ خودران خود نیاز داشت.
کروز خدمات مسافری خود را با حداکثر سرعت 30 مایل در ساعت بین ساعت 10 شب انجام می دهد. تا ساعت 6 صبح در خیابان های منتخب در سانفرانسیسکو، یک ساعت و نیم دیگر به خدمات فعلی آن اضافه می کند. به گفته سخنگوی کروز، این شرکت به تأییدیه نظارتی ایالتی اضافی نیاز دارد تا از افراد عمومی برای سواری بدون راننده در بقیه شهرها هزینه بگیرد. طبق پیشنویس قطعنامه CPUC، این پیششرطها بهعنوان بخشی از «طرح ایمنی مسافران» کروز است که خدمات را به ساعات شبانه محدود میکند و هسته شهری متراکم شهر را در بر نمیگیرد.
«در ماههای آینده، دامنه عملیاتی، ساعات کار و تواناییمان را افزایش خواهیم داد تا از افراد عمومی برای سواریهای بدون راننده هزینه دریافت کنیم تا زمانی که سواریهای 24 را طی کنیم.
کروز سواری بدون راننده رایگان را با شورلت بولتهای خودران خود بین ساعت 10:30 شب به ساکنان سانفرانسیسک ارائه میکند. از فوریه تا ساعت 5 صبح این شرکت آزمایش خودروهای خودران خود را بدون راننده در صندلی جلو در شهر در سال 2020 آغاز کرد و در ژوئن 2021 به مسافران سواری آزمایشی رایگان ارائه کرد. در اکتبر سال گذشته، کروز مجوز استقرار بدون راننده را از دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا دریافت کرد. این بدان معناست که می تواند برای خدمات خودروهای خودران مانند تحویل هزینه دریافت کند. مهمتر از همه، محدودیت های مجوز DMV در پرداخت هزینه برای سواری روباتاکسی متوقف می شود.
با این مجوز CPUC، کروز تنها شرکت AV در شهر است که میتواند خدمات حمل و نقل تجاری بدون راننده را راهاندازی کند. Waymo، بزرگترین رقیب کروز و بازوی خودران Alphabet، اخیراً مجوزی از CPUC دریافت کرده است تا هزینه روباتاکسی را شارژ کند، اما تنها در صورتی که یک اپراتور ایمنی انسانی در حین سواری ها حضور داشته باشد. Waymo از سال 2020 یک سرویس سواری تگرگ تجاری کاملاً مستقل را در چندلر، شهری در جنوب شرقی فینیکس ارائه میکند و اخیراً برنامه بدون راننده خود را در شهر گسترش داده است.

توصیه نامه قانون گذار برای سواری بدون راننده
به عنوان بخشی از نظرات خود، شهر فهرستی از توصیهها را برای CPUC ارائه کرد تا در قطعنامه نهایی خود ادغام شود، از جمله:
- با توجه به اهداف کروز که نه تنها اندازه ناوگان خود را به سرعت گسترش می دهد، بلکه برای انجام این کار با یک وسیله نقلیه جدید و هدفمند، مشخص می کند که افزایش اندازه ناوگان و مدل وسیله نقلیه کروز نیازمند ارائه نامه مشاوره است.
- تشکیل یک گروه کاری منظم برای رسیدگی به جمع آوری داده ها در مورد تحویل و خروج مشتریان و تعاملات AV با اولین پاسخگو و کارگران مستقر در خیابان در سانفرانسیسکو.
- جمع آوری داده ها در مورد دسترسی به صندلی چرخدار
- جمع آوری اطلاعات راجب حوادث احتمالی

0 دیدگاه