قبل از یادگیری نحوه نوشتن توضیحات متا موثر، بیایید معنی آن را بفهمیم. توضیحات متا پاراگراف کوتاهی از متن (قطعه اطلاعات) است که در زیر پیوند یک نتیجه جستجو مشاهده می کنید. در HTML یک صفحه وب قرار می گیرد که محتوای آن را توصیف می کند.

داشتن یک نمونه خوب که در نتایج جستجو نشان داده شود مهم است زیرا این چیزی است که کاربر هنگام تصمیم گیری در مورد کلیک کردن روی پیوند به سایت شما می بیند. گاهی اوقات، گوگل از توضیحات متا شما استفاده می‌کند و گاهی اوقات قطعه‌ای از محتوا را از بدنه صفحه شما نشان می‌دهد که مرتبط با آنچه کاربر جستجو کرده است.

به عنوان مثال توضیحات متای ما را در زیر هر عنوان ببینید:

1.آن را کمتر از 155 کاراکتر نگه دارید.

توضیحات متا باید کمتر از 155 تا 160 کاراکتر باشد. اگر طولانی تر باشد، موتورهای جستجو کار را قطع می کنند. در واقع گوگل با نویسه هایی که با پیکسل اندازه گیری می کند، اندازه گیری نمی کند، بنابراین ما می گوییم 155 کاراکتر به عنوان یک معیار استاندارد. اندازه گیری دقیقی نیست. این بیشتر یک معیار برای بازاریابان است. ابزارهای زیادی برای بررسی طول توضیحات متا و تگ عنوان شما وجود دارد.


2. کلمات کلیدی مهم

هنگام نوشتن توضیحات متا، باید مطمئن شوید که مهمترین کلمات کلیدی را در صفحه خود قرار دهید. این به این دلیل است که موتورهای جستجو غالباً محل یافتن محتوایی را که با آنچه جستجوگر در قطعه شما به دنبال آن است مطابقت دارد، برجسته می کنند.

مطمئن شوید که مهمترین کلمات کلیدی را در ابتدا قرار دهید تا توجه محقق را به خود جلب کنید. به یاد داشته باشید که از پر کردن کلمات کلیدی در توضیحات متا خودداری کنید. به هیچ وجه کمکی نمی کند برعکس، برای شما وحشتناک است، زیرا جستجوگر فرض می کند که نتیجه شما منجر به یک وب سایت اسپم می شود. علاوه بر این، گوگل متوجه می شود که شما چه کار می کنید و سایت شما را جریمه می کند. اطمینان حاصل کنید که توضیحات شما عادی به نظر می رسد و نوشته شده توسط انسان.

keywords seo

3. ارتباط.


آن را مرتبط و تا حد امکان توصیفی کنید. جذاب کردن توضیحات برای مخاطب ضروری است. با این حال، باید با محتوای صفحه مطابقت داشته باشد. این بدان معناست که باید آن را تا حد امکان جذاب کنید، اما به محققان اجازه دهید از کلیک کردن بر روی نتیجه جستجوی شما چه چیزی به دست آورند.

4)کلمات !

«بیشتر بخوانید»، «کشف»، «نکات مهم»، «آموزش» و «دیدن» همگی کلماتی کنش‌گرا هستند. اگر با آن شروع نکنید، باید این موارد را در توضیحات متا خود بگنجانید. گنجاندن کلمات دعوت به اقدام موثر است زیرا به خواننده می گوید اگر روی نتیجه کلیک کند چه کاری می تواند انجام دهد. همانطور که قبلا ذکر شد، خوب است که محققان بدانند از بازدید از صفحه وب شما چه چیزی به دست خواهند آورد.

keyword seo

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 1 =