RankBrain

الگوریتم رنک برین (RankBrain algorithm)

الگوریتم رنک برین چیست؟ چگونه کار می کند؟ آیا می توانید برای آن بهینه سازی کنید؟ در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد الگوریتم RankBrain گوگل بدانید آمده است.

اغراق نیست اگر بگوییم Google RankBrain انقلابی در نحوه تعیین نتایج جستجو بود. در سال 1996، ایده پیوندها به عنوان یک سیگنال رتبه بندی، جستجو را با چیزی که به رتبه صفحه گوگل تبدیل می شد، متحول کرد.

به همین دلیل است که دهه گذشته سهم بازار جستجو به این صورت است:

اتفاقات زیادی افتاده است، و از آن زمان تغییرات و الگوریتم‌های عظیمی معرفی شده‌اند، اما بدون شک هیچ کدام به اندازه رنک برین مهم نیستند.

همانطور که در زیر بحث خواهیم کرد، این تنها به دلیل تأثیر آن بر نتایج نیست (اگرچه مسلماً در آنجا نیز برنده می شود) بلکه به معنای آن است – یادگیری ماشین برای اولین بار در آنچه ما به عنوان جستجو فکر می کنیم معرفی شد.

قبل از این، از یادگیری ماشینی در Google News استفاده شده بود، اما چیزی شبیه به آنچه در رنک برین مشاهده می‌کردیم.

بنابراین، مهم بود. انقلابی بود. این معرفی یادگیری ماشین در جستجو بود.

سئو چیست؟ (آموزش به زبان ساده)

رنک برین چیست؟

ررنک برین سیستمی است که توسط آن گوگل بهتر می‌تواند هدف احتمالی کاربر از یک عبارت جستجو را درک کند. در بهار 2015 عرضه شد، اما تا 26 اکتبر همان سال اعلام نشد.

در ابتدا، RankBrain برای پرس و جوهایی اعمال شد که گوگل قبلا با آنها مواجه نشده بود که در آن زمان و هنوز هم وجود دارد، حدود 15٪ از کل جستجوها. از آنجا گسترش یافت تا بر همه نتایج جستجو تأثیر بگذارد.

در هسته خود، این الگوریتم یک سیستم یادگیری ماشینی است که از مرغ مگس خوار ساخته شده است، که گوگل را از یک محیط “رشته ها” به “چیزها” رساند.

به این معنا که از «خواندن» کاراکترهای تحت اللفظی، و در عوض «دیدن» موجودیتی که آنها نمایندگی می‌کنند، گرفته شده است.

چرا گوگل الگوریتم رنک برین (RankBrain algorithm) را معرفی کرد؟

RankBrain در ابتدا برای رفع یک مشکل ساده اما بزرگ راه اندازی شد.

گوگل 15 درصد از پرس و جوها را مورد استفاده قرار نداده بود، و به همین دلیل هیچ زمینه ای برای آنها و تجزیه و تحلیل های گذشته برای تعیین اینکه آیا نتایج آنها در برآورده کردن مقاصد کاربر خوب است یا خیر، نداشت. این سیستم به جای رشته ها به چیزها نگاه می کند.

رنک برین همچنین زمینه‌های محیطی (مثلاً مکان جستجوگر) را در نظر می‌گیرد و معنای جایی که انجام شده است را برون‌یابی می‌کند.

این می تواند یک فرآیند ساده برای درک این موضوع باشد که ترتیب کلمات ممکن است تابعی از فرآیند جستجو باشد و نه هدف.

آموزش کسب درآمد از وبسایت

الگو های رنک برین

به یاد داشته باشید که این یک سیستم یادگیری ماشینی است. ذاتی آن تابع تعیین، آزمایش، ردیابی و تنظیم است. اساساً، سیستم با در نظر گرفتن معیارهای موفقیت، به جستجوها می‌پردازد.

سپس نحوه وزن کردن سیگنال‌های مختلف را تنظیم می‌کند و به کدامیک علاقه دارد و سپس برای موفقیت نظارت می‌کند. این کار بر اساس پرس و جو به پرس و جو انجام نخواهد شد. به یاد داشته باشید ، این سیستم برای پرداختن به مشکل سؤالاتی که گوگل قبلاً با آن روبرو نشده بود ، راه اندازی شد ، اغلب کلمات بدون حجم و یا کم حجم وجود دارد که نمی توانند خودشان کنترل شوند.

بلکه سیستم به دنبال الگوهایی مانند:

[نوع غذا] [موقعیت مکانی] [ترجیحات]

و سپس مجموعه قوانینی را ایجاد کنید که بر همه این پرس و جوها حاکم است.

همچنین، شایان ذکر است، سیستم فقط موجودیت های موجود در پرس و جو را در نظر نمی گیرد، بلکه نهادهایی را که در ساخت آن نقش دارند، در نظر می گیرد. این شامل شما، مکان شما، دستگاه شما و غیره می شود.

همه اینها متغیرهایی هستند که رنک برین تقریباً به همان روشی که احتمالاً به تجزیه و تحلیل خود نگاه می کنید و دسکتاپ خود را با ترافیک تلفن همراه خود مقایسه می کنید یا ساعت های روز یا انواع دستگاه را بررسی می کند برای درک نحوه تعامل کاربران مختلف با تجارت شما در موارد مختلف در نظر می گیرد.

چگونه برای RankBrain بهینه می شوید؟

در اصل، شما برای RankBrain بهینه سازی نمی کنید. اما این پاسخ کمی پلیسی است. XD

گری ایلیس از گوگل در SMX اظهار داشت که در سال 2016 نمی توانید برای آن بهینه سازی کنید : توصیه من به کسانی که می خواهند برای RankBrain یا به عبارت بهتر، سایت خود را بهینه کنند و RankBrain و سیستم های مشابه را در نظر بگیرند؟

ابزار رایگانی که استفاده از آن در این کار جالب است، نسخه نمایشی API زبان طبیعی خود گوگل است. فرض کنید می‌خواهیم بفهمیم Google چگونه مقاله‌ای را که در بالا به آن پیوند دادم در مورد موجودیت‌ها می‌بیند.

چه راهی بهتر از رفتن به منبع گوگل؟

اگر در لیست Entities به پایین اسکرول کنید، Google همچنین به شما یک تفکیک کامل از انواع موجودیت های موجود در صفحه را ارائه می دهد.

لازم است توجه داشته باشم که اینها کاملاً کامل نیستند و قرار است به عنوان یک موجودیت پیش‌فرض برای آموزش کار کنند – نه فهرست کاملی از اینکه گوگل چگونه جهان را می‌بیند.

اما درک خوب و بصری از محتوای شما به شما می دهد. ابزار رایگان دیگری که برای این کار دوست دارم Google Knowledge Graph API است، اما خروجی آن چندان زیبا نیست. خوشبختانه، همان دوستی که در مثال بالا استفاده کردم، در اکسپلورر گراف دانش رایگان خود است.

با Knowledge Graph Explorer، می‌توانید به‌صورت دستی بررسی کنید و ببینید Google در مورد یک موجودیت در زمان واقعی چه می‌بیند. این رابطه بین سایر نهادهای موجود در صفحه را در نظر نمی گیرد، و گوگل واقعاً اعتماد به نفس آنها را تقویت می کند، اما کاملاً روشنگر است.

با استفاده از این دو ابزار می‌توانید بررسی کنید که گوگل چگونه سایت‌های رتبه‌بندی برتر را برای جستارهای مختلف، چه نهادهایی در صفحات، افراد، مکان‌ها یا چیزها و غیره درک می‌کند و درک واقعی از نحوه تفسیر صفحه توسط گوگل به دست آورید. چشم انداز مرغ مگس خوار. از آنجا به آنها فقط برای در نظر گرفتن متغیرهایی نیاز داریم که نمی توانیم کنترل کنیم یا ببینیم، مانند مکان احتمالی کاربر، دستگاه و غیره.

پس چطور رنک برین رو بهینه سازی کنیم؟
  • موجودیت های دارای NLP API را مرور کنید.
  • فرو رفتن عمیق تر در کاوشگر گراف دانش موجودیت.
  • همه اینها را در نظر بگیرید و در زمینه خود (چه دستگاه و مکانی دارید) قرار دهید.
  • با استفاده از ابزاری مانند Mobile Moxee، آزمایش‌هایی را از مکان‌ها و دستگاه‌های دیگر انجام دهید تا نتایج را با هم مقایسه کنید و متوجه شوید که اوضاع چگونه منحرف می‌شود.
  • بهینه سازی را برای RankBrain شروع کنید. 🙂

نکات ضروری سئو برای مبتدیان

الگوریتم صفحه آرایی (Page Layout)

الگوریتم کبوتر

الگوریتم های گوگل

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =