الگوریتم ونیز
پس از بهروزرسانی گوگل ونیز ، نتایج 10 پیوند آبی سنتی بیشتر به هدف محلی پرداختند، جستجوی محلی و سئو را تغییر دادند.
گوگل در فوریه 2012 با استناد به 40 تغییر کلیدی که در الگوریتم های جستجوی خود در طی یک ماه گذشته ایجاد کرده بود ، پستی را در وبلاگ جستجوی داخل منتشر کرد.
در میان این ۴۰ بهروزرسانی الگوریتم، پروژههایی با نام رمز Nesehorn (پرسوجوهای مربوط به پرواز)، قطعههای غنی (در سرتاسر جهان گسترش یافتند)، و بهروزرسانی دیگری بود که جنبه اصلی جستجوی محلی را برای همیشه تغییر داد: ونیز. از پست وبلاگ:
اساساً گوگل یک سیستم بازیابی اسناد دارد و همیشه خواهد بود که هدف آن برآوردن نیازها و اهداف جستجوی کاربر است.
بهروزرسانی ونیز نشان داد که Google درک میکند که کاربران (گاهی) با افزایش فراوانی و حجم نتایج ترکیبی محلی، نتایج جستجوی مرتبط با محصولات و خدمات را با نزدیکی جغرافیایی نزدیکتر به آنها میخواهند.
سئو چیست؟ (آموزش به زبان ساده)
تاثیر گوگل ونیز
قبل از ونیز، گوگل از Google Places به عنوان یک ویژگی در نتایج جستجو برای نشان دادن محتوای بومی شده به کاربران استفاده می کرد.
اما با ونیز، نتایج سنتی “10 پیوند آبی” نیز شروع به ارائه اهداف محلی کردند.
هدف محلی به وضوح با جستارهایی مانند [X در نزدیکی من] یا [X در شهر] تعریف میشود، اما برخی از پرسوجوها میتوانند هدف محلی داشته باشند حتی اگر چندان واضح نباشد. در گذشته، زمانی که کاربران بدون هدف جستجوی غالب، اما چندین مورد رایج (و برخی محلی) جستجو می کردند، گوگل یک SERP را بر اساس بهینه سازی برمی گرداند.
با ونیز، گوگل اکنون نتایج جستجو را بر اساس مکان فیزیکی که تعیین کرده بودید (کاری که در سال 2012 میتوانستید انجام دهید) یا بر اساس آدرس IP شما اضافه میکند.
ونیز همچنین درها را به روی مشاغل و مارک های کوچکتر باز کرد و به آنها این فرصت را داد تا برای عبارات جستجوی بزرگتر و دم کوتاه رتبه بندی شوند.
به طور معمول، برندهای بزرگتر با بودجه های کلان و کمپین های سئو پیشرفته توانستند رتبه های برتر را برای این کلمات کلیدی با ارزش (به استثنای برخی موارد) در انحصار خود درآورند.
فهرستهای ارگانیک در مقابل Google Places
داشتن ریز سایتها و صفحات فرود برای مناطق خاصی که به آنها خدمت میکردید با بهروزرسانی ونیز اهمیت بیشتری پیدا کرد و با استفاده از ترکیبهای صحیح [مکان] [کلید کلیدی هدف] (و تعدادی دیگر از عوامل سئو) توانستید جایگاهی برای خود به دست آورید. در صفحه یک بدون اینکه لزوماً مکان آجر و ملات یا آدرس تجاری ثبت شده در آن منطقه داشته باشید.
اما به لطف ونیز، همراه با بهینهسازی صحیح جستجوی محلی، مارکها و کسبوکارهای کوچکتر میتوانند برای برخی از کلیدواژههای حجم جستجوی بزرگتر در صورت داشتن یا میتوانستند هدف محلی داشته باشند، رقابت کنند
بهروزرسانی ونیز همچنین صفحات اصلی شرکتهای بزرگ ملی را مشاهده کرد که با صفحات بومیسازی شده از مشاغل کوچکتر در صفحه 1 Google رقابت میکردند.
ونیز اسپم محلی را متوقف نکرد
با این حال، بهروزرسانی ونیز تمرکز بیشتری بر سئوی محلی و تاکتیکهای هرزنامههایی که برخی برای تلاش برای کسب رتبههای بالاتر استفاده میکنند، افزایش داد. نمونههایی از این تاکتیکها (هنوز هم امروزه مورد استفاده قرار میگیرند) صفحات پر کردن مکان و درگاه هستند.
هرزنامه هنوز کار می کند
در اکتبر 2017 از طریق توییتر، مارک پرستون، همکار بازاریاب دیجیتال، زمانی که یک وبسایت لورم ایپسوم برای یکی از کلیدواژههای تجاری کسبوکارش در صفحه 1 ظاهر میشد، سؤالی را با جان مولر گوگل مطرح کرد.
متغیرهایی که گوگل برای ارزیابی کیفیت استفاده میکند نیز متفاوت از “10 پیوند آبی” معمولی هستند و کیفیت یک مفهوم ذهنی است.
Google Plus و Google My Business
هنگامی که Google Plus راه اندازی شد، به طور موثر جایگزین Google Places به عنوان ابزاری برای کسب و کارها شد تا در نتایج جستجوی محلی جایگاهی پیدا کنند.
Google Plus Local با پست کردن منظم در صفحه اختصاصی Google Plus آنها، و همچنین شرکت در Hangouts، پست کردن رویدادها، و تشویق مشتریان به 1 صفحه خود، به طور موثر کسب و کارها را به چالش می کشد تا اجتماعی تر شوند.
Google My Business سپس Google Places را عرضه کرد (و جایگزین کرد) و به دنبال آن Map Pack قرار گرفت که از متغیرهای مشابه SEO محلی استفاده می کند، اما وزن آنها را متفاوت می کند.
آخرین آپدیت سئو برای نمایه سازی تلفن همراه (mobile-first indexing)