الگوریتم freshness

الگوریتم freshness

به‌روزرسانی الگوریتم الگوریتم freshness یک تغییر رتبه‌بندی مهم با پیامدهای مهم بسیاری برای موفقیت موتور جستجو بود. در اینجا بیشتر بدانید!

به‌روزرسانی Google’s Freshness یا «نتایج تازه‌تر» – همانطور که از نام آن پیداست – یک تغییر الگوریتم رتبه‌بندی مهم بود که بر اساس به‌روزرسانی کافئین است که در ژوئن 2010 عرضه شد.

هنگامی که گوگل تغییر الگوریتم را در 3 نوامبر 2011 اعلام کرد، که بر 35 درصد از کل جستجوها (6 تا 10 درصد از نتایج جستجو تا حد قابل توجهی) تأثیر گذاشت، با تمرکز بر ارائه «نتایج جستجوی جدیدتر و جدیدتر» به کاربر، SEO. صنعت و بازاریابان محتوا به طور یکسان ایستادند و متوجه شدند.

این اسم چه از کجا امده؟

نام تازه یا «نتایج تازه‌تر» برای این به‌روزرسانی الگوریتم، مستقیماً از اعلامیه رسمی وبلاگ جستجوی داخلی Google گرفته شده است.

سئو چیست؟

چرا به روز رسانی Freshness راه اندازی شد؟

پیش‌بینی می‌شود در سال 2017 داده‌های بیشتری نسبت به 5000 سال گذشته بشریت ایجاد شود، روندی که چند سالی است ادامه دارد و گوگل را وادار می‌کند تا برای تامین این در دسترس بودن و تقاضای به‌روز و جدید اقدام کند. ، محتوای جدید.

هنگامی که این داده ها و رشد محتوا را با سطوح پرس و جوهای جدید و منحصر به فرد گوگل ترکیب می کنید، شروع به ایجاد توجیهی برای شناسایی، مدیریت، اولویت بندی و رتبه بندی محتوای تازه در فهرست جستجوی Google می کنید.

طبق یک مقاله ReadWrite در سال 2012، 16 تا 20 درصد از پرس و جوهایی که هر روز از آنها پرسیده می شود، قبلاً هرگز پرسیده نشده اند.

هدف اصلی این به‌روزرسانی، تأکید بیشتر بر اهمیت جدید بودن محتوا است که به‌طور خاص به حوزه‌هایی مانند آخرین اخبار، رویدادها، سیاست، افراد مشهور، گرایش‌ها و موارد دیگر مرتبط است، به‌ویژه جایی که کاربر انتظار می‌رود جدیدترین اطلاعات را بداند. .

کسی که به دنبال «دوست پسر تیلور سویفت» می‌گردد احتمالاً می‌خواهد با فرد فعلی که قرار است آشنا شود، بنابراین زمان محتوا بسیار اهمیت دارد

الگوریتم Freshness چه کسی را تحت تاثیر قرار داد؟

در سطح قابل توجهی، بین 6 تا 10 درصد از پرس و جوهای جستجو تحت تأثیر الگوریتم Freshness قرار گرفتند، اما درجاتی از تغییر در یک سوم جمعی (35 درصد) از همه جستجوها اعمال شد.

یکی از جنبه‌های جالب به‌روزرسانی الگوریتم Freshness این واقعیت بود که به نظر می‌رسد سایت‌های بیشتری از این به‌روزرسانی سود برده‌اند، در حالی که رتبه‌بندی‌های از دست رفته یا دیده شدن آنها را از دست داده‌اند. این در اکثر تغییرات در الگوریتم گوگل بسیار غیر معمول است.

با توجه به Searchmetrics، به طور خاص به “برندگان” شناسایی شده از به روز رسانی نگاه می کنیم:

گوگل سایت هایی مانند سایت های خبری، سایت های پخش، پورتال های ویدئویی و بسیاری از سایت های برند را ترجیح می دهد. این نیز نوعی از سایت‌ها است که دارای محتوای تازه و یک برند بزرگ با CTR بالاتر است.

واکنش صنعت به به‌روزرسانی Freshness

با توجه به ماهیت به روز رسانی که یک تغییر مثبت کلی است. یکی از سازندگان محتوای ارزشمند، تازه مربوط آخرین ارائه دهندگان اخبار و بسیاری از برندهای بزرگتر که روی محتوا سرمایه گذاری می کنند، واکنش اولیه به تجزیه و تحلیل تغییرات و ماهیت منطقی به روز رسانی گره خورده است.

تجزیه و تحلیل این تغییر با تأثیر «بزرگ» مورد انتظار از اعلام گوگل مبنی بر تحت تأثیر قرار گرفتن 35 درصد از نتایج جستجو همراه بود و میزان واقعی و نامتناسب کمی از تأثیر منفی گزارش شده بود.

به روز رسانی الگوریتم Freshness چقدر موفقیت آمیز بود؟

اگرچه تغییر الگوریتم Freshness اغلب در بسیاری از گفتگوهای موضوعی صنعت ذکر نمی شود و اغلب تحت الشعاع افرادی مانند پنگوئن، پاندا، مرغ مگس خوار، Mobile First، RankBrain و دیگران قرار می گیرد، به نظر من، این میزان موفقیت را تقویت می کند.

هنگامی که به دنبال پرس و جوهایی با هدف زمانی مانند [نتایج فوتبال] هستید، متوجه خواهید شد که سایت های غالب ارائه می کنند:

  • نتایج زنده
  • به روز رسانی های درون بازی
  • آخرین نتایج
  • تابلوهای امتیازی تعاملی
  • وسایل فعلی
  • خیلی بیشتر

این نتایج مفید و متغیر (اغلب ساعت به ساعت تغییر می کند) منعکس کننده مزایای عملی است که این به روز رسانی برای تجربه جستجوی ما داشته است، و فرصتی که این امر برای شرکت های مبتنی بر ارزش به ارمغان می آورد که می توانند بر اساس آخرین داده ها عمل کنند.

افسانه ها و باورهای نادرست تازگی

بزرگترین تصور غلط مربوط به این به‌روزرسانی الگوریتم، تأثیر منفی پیش‌بینی‌شده مرتبط با مقیاس نتایج (حدود 35 درصد) بود که برای Google Freshness قابل اعمال است.

از آنجایی که این یکی از تغییرات مثبت و کاربردی‌تر الگوریتم بود، به‌روزرسانی تازگی توسط بسیاری نادیده گرفته شد، و نقش حسابرس ناشناس محتوای خسته و دوست‌داشتنی که نیاز به بهبود دارد، و استفاده از محتوای فعالی که می‌تواند نیازهای جستجوگر را برآورده کند، بازی می‌کند. رتبه برای هدف حساس تر کاربر.

آموزش کسب درآمد از وبسایت

نکات ضروری سئو برای مبتدیان

8 روش دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بهترین وب سایت های فریلنسری برای کسب درآمد دلاری

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − سه =