شناسایی لنک مخرب

چگونه بک لینک هارو حذف کنیم؟

نحوه بررسی و حذف بک لینک های سمی و مخرب : شما همه کارها را به روش صحیح انجام داده اید تا وب سایت خود را توسط موتورهای جستجو پیدا کنید. شما محتوای مرتبط و غنی از کلمات کلیدی ایجاد کرده اید، ابرداده مناسب را اضافه کرده اید و اطمینان حاصل کرده اید که طرح شما برای خزیدن توسط عنکبوت های موتورهای جستجو بهینه شده است.

شما باید در صدر نتایج موتورهای جستجو باشید – اما اینطور نیستید. چه خبر است؟ باور کنید یا نه، بک لینک های شما ممکن است علیه شما کار کنند.

خبر خوب این است که می توانید بک لینک های خود را تجزیه و تحلیل کنید تا موارد بدی را که ممکن است باعث کاهش رتبه وب سایت شما شوند را بیابید.

در این مقاله به موارد زیر خواهیم پرداخت:

  • اصول اولیه بک لینک.
  • چگونه بک لینک می تواند به رتبه بندی سئو شما کمک کند و به آن آسیب برساند.
  • راه هایی برای شناسایی و حذف بک لینک های سمی با اوشن سئو.

بیایید از ابتدا شروع کنیم و نگاهی دقیق‌تر به بک لینک‌ها، نحوه عملکرد آن‌ها و تأثیر آن‌ها بر رتبه‌بندی سئو بیندازیم.

بک لینک چیست؟

بک لینک ها که به آنها لینک های ورودی یا لینک های ورودی نیز گفته می شود، ارتباط بین یک وب سایت و وب سایت دیگر هستند. موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ با آنها مانند رای اعتماد سایت ارجاع دهنده برخورد می کنند.

به عبارت دیگر، هر چه تعداد وب‌سایت‌هایی که به یک صفحه خاص لینک می‌دهند، بیشتر باشد، موتور جستجو به کیفیت محتوای آن صفحه اعتماد بیشتری دارد، که به نوبه خود نقش مهمی در تعیین رتبه سایت شما دارد.

این باعث می شود بک لینک ها به بخشی حیاتی از شیوه های سئو خارج از سایت تبدیل شوند. در واقع لینک بیلدینگ آنقدر مهم است که نوع خاصی از سئوکار حرفه ای وجود دارد که به عنوان سازنده لینک شناخته می شود.

سازنده‌های لینک کل روز کاری خود را صرف ساختن و حفظ بک لینک‌ها برای افزایش ترافیک و افزایش امتیاز صفحه می‌کنند.

همه بک لینک ها یکسان ایجاد نمی شوند

فکر نمی کردید هر لینک ورودی به خوبی لینک بعدی باشد، درست است؟ البته نه، شما یک متخصص سئو باهوش هستید. و شما از قبل می دانید که برخی از بک لینک ها ارزشمندتر از سایرین هستند – و نه فقط به دلیل ترافیکی که به وب سایت شما ارسال می کنند.

از آنجایی که می دانیم کیفیت پیوند می تواند متفاوت باشد، وقت آن رسیده است که بیشتر به بررسی این موضوع بپردازیم که چه چیزی یک پیوند خوب یا “ایمن” را از یک پیوند بد یا “سمی” جدا می کند.

بک لینک های خوب چیست؟

خیلی ساده، بک لینک های خوب یا “ایمن” به رتبه بندی موتور جستجوی شما کمک می کنند. موتورهای جستجو جزئیات دقیق آنچه که لینک های باکیفیت را ایجاد می کند را مخفی نگه می دارند، اما بک لینک های خوب معمولاً ویژگی های زیر را به اشتراک می گذارند:

بک لینک های خوب از سایت های معتبر هستند

بک لینک از سایت های محبوب و قابل اعتماد برای افزایش رتبه شما در موتورهای جستجو بسیار مفید است. این مفهوم به عنوان “حق دامنه” شناخته می شود و سایت هایی با سطح اعتبار بالا می توانند این “آب” را به سایت شما منتقل کنند.

از سوی دیگر، بک لینک های بد از سایت های اسپم و کم اعتبار می توانند تأثیر معکوس داشته باشند. به این موضوع فکر کنید، به کدام یک بیشتر اعتماد دارید، پیوندی از وال استریت ژورنال یا یکی از سایتی که داروهای نسخه چینی غیر مارک تجاری را تبلیغ می کند؟موتورهای جستجو نیز همین احساس را دارند.

بک لینک های خوب از متن های لنگر خاص با کلمه کلیدی هدف شما استفاده می کنند

Anchor text کلمه یا عبارتی است که کاربران روی آن کلیک می کنند تا از URL پیوندی بازدید کنند. (به عنوان مثال، “انکر متن” در جمله قبل.) متن لنگر مختصر با استفاده از کلمه کلیدی هدف شما با رتبه های بالاتر همبستگی دارد زیرا به موتورهای جستجو ایده بهتری از نوع محتوای صفحه پیوند داده شده می دهد.

بک لینک های خوب از سایت های مرتبط با محتوای صفحه شما هستند

از آنجایی که گوگل به دنبال محتوای مرتبطی است که اطلاعات تکمیلی را ارائه دهد، موتور جستجو لینک های سایت های مرتبط را نسبت به سایت های غیرمرتبط ارزش گذاری می کند. این کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که پرسش‌ها با محتوای مفید پاسخ داده می‌شوند، نه پیوندهای تصادفی از سایت‌هایی که هیچ ارتباط واضحی ندارند.

بنابراین، در حالی که صفحه طرفداران One Direction شما ممکن است برای طرفداران هری استایلز ضروری باشد، پیوند دادن به وب سایت نمایندگی خودروهای دست دوم از طریق آن هیچ سودی برای شما ندارد. و در واقع، ممکن است پرچم های قرمز را بلند کند و به رتبه شما آسیب برساند. اما در ادامه بیشتر در مورد آن.

بک لینک های خوب لینک های Dofollow هستند

اطمینان حاصل کنید که هر بک لینک مناسب و مناسب به سایت شما به عنوان لینک “dofollow” علامت گذاری شده است. عنکبوت های موتورهای جستجو لینک های “dofollow” را از یک سایت به سایت دیگر ردیابی می کنند. اینها پیوندهای معمولی هستند که شما به آنها عادت دارید.

برعکس، موتورهای جستجو لینک‌های nofollow یا آنهایی را که دستورالعمل‌های صریح به خزنده‌ها برای عبور از آن‌ها دارند، نادیده می‌گیرند. این پیوندهای nofollow معمولاً در مواردی مانند صفحات انتشار مطبوعاتی و تبلیغات پولی یافت می شوند و هنگام تعیین رتبه شما در نظر گرفته نمی شوند.

این بدان معنا نیست که پیوندهای نوفالو بدون ارزش آنها وجود داشته باشد. فقط ذکر شدن در یک سایت با کیفیت بالا می تواند به برند شما آگاهی بدهد. با این حال، آن لینک nofollow رتبه شما را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) افزایش نمی دهد. لینک‌های Nofollow اساساً معادل دیجیتالی هستند که کایلی جنر در توییت می‌نویسد که او شما را دوست دارد.اما برای اهداف سئو، آنها کار چندان خوبی برای شما ندارند. بنابراین، در صورت امکان، پیوندهای dofollow را هدف قرار دهید. ما توضیح داده‌ایم که بک لینک‌های خوب چه شکلی هستند، اکنون زمان آن است که طرف دیگر را بررسی کنیم: بک لینک‌های بد.

بک لینک های سمی چیست؟

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، بک لینک های سمی آنهایی هستند که به اعتبار وب سایت شما در چشم گوگل آسیب می رسانند. بسیاری از این نوع لینک‌ها ریشه در تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه دارند، تلاش‌های غیراخلاقی برای بازی با الگوریتم موتور جستجو برای کسب رتبه‌های بالاتر. برای مبارزه با این تقلب در سئو، گوگل سایت هایی را که با استفاده از این تاکتیک های کلاه سیاه دستگیر شده اند جریمه می کند.

لینک های خارجی چیست؟

چگونه رسانه های اجتماعی به سئو کمک می کنند

سئو چیست و چه کمکی به کسب و کار می کند؟

سئو چیست؟ آموزش زبان ساده

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − نه =