آیا تا به حال شنیده اید که کسی بگوید رتبه بندی در گوگل کار سختی است – و هیچ راز سئوی وجود ندارد که بتواند به شما در افزایش رتبه شما کمک کند؟

خب این درست نیست و ما تعدادی راز بهینه‌سازی موتور جستجو برای شما داریم.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) در مورد ارائه نتایج جستجوی مرتبط به کاربران بر اساس جستجوهای آنلاین آنها است. مرتبط ترین صفحات مرتبط با آن عبارت جستجو در صفحه نتایج موتور جستجو رتبه بالاتری خواهند داشت.

متخصصان بازاریابی دیجیتال اهمیت سئو و نیاز به اجرای یک استراتژی مناسب را درک می کنند. با این حال، تنها تعریف این کلمات کلیدی برای بهبود رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو کافی نیست.

برای افزایش دید وب سایت خود در موتورهای جستجو، پیروی از این دستورالعمل های اولیه SEO مهم است.

رازهای سئو

الگوریتم رتبه بندی گوگل را بشناسید

بر کسی پوشیده نیست که گوگل مدام در حال تغییر الگوریتم خود است. آنها همیشه زمانی که تغییر ایجاد می شود اعلام نمی کنند. بنابراین کمی رمز و راز باقی می ماند. این هنوز هم بزرگترین مانع موفقیت سئو است. Moz یک تاریخچه تغییر الگوریتم گوگل دارد که به شما کمک می کند تغییرات را بررسی کنید. ابزار Google Webmaster Central نیز مرجع خوبی است.

رمزگذاری SSL یا همان (https)

رمزگذاری SSL یک ابزار اسرار سئو کوچک اما قدرتمند است که باید در نظر گرفت. گوگل آن را در سال 2014 معرفی کرد و از آن زمان تاکنون محبوبیت آن افزایش یافته است. رمزگذاری SSL — یا «HTTPS» — امنیت وب سایت شما را افزایش می دهد. این برای سئو عالی است و داده های بازدیدکنندگان شما را هنگام ورود به وب سایت شما ایمن نگه می دارد. اگر یک وب سایت تجارت الکترونیک دارید که از کاربران می خواهد برای تکمیل تراکنش، نام کاربری، رمز عبور و اطلاعات کارت اعتباری را وارد کنند، رمزگذاری SSL را فعال کنید. بازدیدکنندگان وب سایت شما ممکن است ندانند که سایت شما با SSL رمزگذاری شده است، اما شما و موتورهای جستجویی که وب سایت شما را می خزند. اجرای آن نیز زمان زیادی نمی برد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید.

نکات حیاتی برای امنیت وردپرس

Structured Data (داده های ساخت یافته)

چیزی که در لیست اسرار سئو ما وجود دارد داده های ساختار یافته است. این به گوگل کمک می کند تصمیم بگیرد چه نتایج جستجو ظاهر می شود. به این طرحواره نیز گفته می شود. ترکیبی از رتبه‌بندی‌ها، تصاویر و مکان‌ها، رتبه سایت شما را بهبود می‌بخشد و شانس آن را برای بالاتر از رقبای خود افزایش می‌دهد.

برچسب های عنوان (Title Tags)

آیا هر صفحه در وب سایت شما دارای برچسب عنوان است؟ اگر اینطور است، نگاه دقیق تری بیندازید. برچسب عنوان باید کمتر از 55 کاراکتر باشد. تگ عنوان به گوگل و سایر موتورهای جستجو می گوید که چه محتوایی در وب سایت شما وجود دارد. کلمات کلیدی باید با محتوای موجود در صفحه وب مطابقت داشته باشند. هرچه انتخاب کلمه کلیدی بهتر باشد، شانس بیشتری برای ظاهر شدن وب سایت شما در زمانی که شخصی به دنبال چیزی است که در سایت شما وجود دارد، بیشتر می شود. این یکی از رازهای اصلی سئو است که باید بدانید!

برچسب های عنوان
Meta Descriptions (توضیحات متا)

بیایید نگاهی به سئوی اولیه برای وب سایت بیاندازیم – توضیحات متا. مشابه تگ‌های عنوان، انتظار داشته باشید که یک شخص وقتی به صفحه شما می‌رسد چه اطلاعاتی را ببیند. این می تواند نرخ کلیک را بهبود بخشد، که رتبه بندی کلمات کلیدی را نیز بهبود می بخشد. توضیحات متا نباید بیشتر از 160 کاراکتر باشد.

این زبان باید با دعوت به اقدامی قانع کننده باشد که بازدیدکنندگان را به بازدید از وب سایت شما نسبت به وب سایت رقیب ترغیب کند.

آموزش نوشتن توضیحات صفحه شما (meta data)

از سرفصل های H1 به درستی استفاده کنید

تگ H1 فقط یک تکه متن پررنگ وب سایت نیست که یک عنوان ایجاد می کند. این مهم ترین لیست اسرار SEO ما است. این یک انتظار را برای محتوای بعدی ایجاد می کند. سرفصل های H1 باید در بالای صفحات وب برای معرفی محتوا استفاده شوند و همچنین باید شامل یک کلمه کلیدی مرتبط با وب سایت شما باشد. این فقط سئوی اولیه وب سایتی است که باید داشته باشید.

شامل تگ های متعارف (Canonical Tags)

تگ های Canonical باید در هدر کدنویسی شما استفاده شود و نکته خوبی دیگر از لیست اسرار بهینه سازی موتور جستجو ما است. این در اصل به گوگل می گوید که این واقعی ترین نسخه یک صفحه وب مربوطه است. این کار حذف کد را سخت‌تر می‌کند و رقابت را از وب‌سایت همسایه با همان کدنویسی حذف می‌کند. به عبارت دیگر، به شما کمک می کند از داشتن محتوای تکراری در وب سایت خود جلوگیری کنید.

نام همه تصاویر و تگ های Alt را نامگذاری کنید

شما به تصاویر نه تنها برای بهبود تجربه کاربر در وب سایت خود نیاز دارید، بلکه به این دلیل که آنها تأثیر مثبتی بر سئوی شما دارند. با این حال، داشتن تصاویر در یک وب سایت کافی نیست. برای کمک به رتبه‌بندی جستجوی Google خود، نام فایل‌های خلاقانه و تگ‌های جایگزین را بیابید که تصویر را توصیف می‌کند. این محتوا به گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می کند تا تشخیص دهند تصویر چیست. هر چه بیشتر به پرس و جو مربوط باشد، احتمال نمایش وب سایت شما بیشتر می شود.

وب سایت خود را برای صفحات کد خطای URL 404 بررسی کنید

استراتژی سئوی شما ممکن است شامل پیوندهایی به وب سایت ها یا صفحات دیگر در وب سایت شما باشد. گاهی اوقات صفحات دیگر در دسترس نیستند و محتوا برای همیشه از یک وب سایت حذف می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، بازدیدکنندگان وب سایت در صفحه خطای 404 قرار می گیرند. پیوندهای وب سایت خود را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که صفحات بدون اطلاع شما حذف نشده اند.

  • اگر پیوندهایی به سایر پست های وبلاگ یا وب سایت ها را در محتوای خود درج کرده اید ، آنها را نیز دوبار بررسی کنید.
  • اگر صفحات حذف شده اند، به سادگی پیوند را به منبع معتبر دیگری تغییر دهید.
  • اگر وب سایت شما دارای صفحه خطا است، آن را مطابق با طراحی وب سایت خود سفارشی کنید.

بهتر است یک صفحه کد خطای سفارشی 404 داشته باشید تا اینکه یک صفحه خالی داشته باشید – پیام خوبی برای موتورهای جستجو یا بازدیدکنندگان سایت ارسال نمی کند.

نقشه سایت را فراموش نکنید (site map)

وب سایت شما باید ایندکس شود تا در نتایج جستجو نمایش داده شود. یک فایل robots.txt به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که کدام صفحات می خواهید توسط موتورهای جستجو ایندکس و خزیده شوند. بدون این، ممکن است صفحاتی در موتورهای جستجو ظاهر شوند که داخلی هستند، با رمز عبور محافظت می شوند، یا آماده انتشار نیستند. نقشه سایت به موتورهای جستجو می‌گوید چه صفحاتی در کجا قرار دارند و این امر باعث می‌شود که وب سایت شما به درستی در موتورهای جستجو ظاهر شود. هرچه نقشه سایت شما دقیق تر باشد، خزیدن و نمایه سازی به صورت خودکار آسان تر است.

سئو تصویر

افزایش سرعت لود سایت وردپرس 2022

سئو یا تبلیغات کلیکی (PPC)


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − پنج =