why-social-media-is

چگونه رسانه های اجتماعی به سئو کمک می کنند

رسانه‌های اجتماعی فواید بسیاری را برای خود فراهم می‌کنند، اما به تلاش‌های بازاریابی دیجیتال شما نیز کمک می‌کنند از جمله سئو. چگونه در اینجا بیاموزید.

اکثر کسب و کارها اهمیت فعال بودن در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی را می دانند. با این حال، برخی ممکن است رسانه‌های اجتماعی را یک نهاد مستقل بدانند نه چیزی که بر بقیه تلاش‌های بازاریابی دیجیتال آنها تأثیر بگذارد.

رسانه‌های اجتماعی به تنهایی مزایای بسیار خوبی را ارائه می‌کنند، اما همچنین به سایر حوزه‌های تلاش‌های بازاریابی دیجیتال شما – از جمله SEO کمک می‌کنند.

درک رابطه بین رسانه های اجتماعی و سئو ممکن است کمی مشکل باشد.

چگونه رسانه های اجتماعی به سئو کمک می کنند
چگونه رسانه های اجتماعی به سئو کمک می کنند

تاریخچه رسانه های اجتماعی و سئو

در حالی که می‌توانیم با اطمینان بگوییم که نمایه‌های اجتماعی یک وب‌سایت مستقیماً و به طور علّی بر رتبه‌بندی آن سایت تأثیر نمی‌گذارند، در واقع چیزی بیشتر از آن وجود دارد. تاریخچه رسانه های اجتماعی و سئو نگاهی به منطقه خاکستری این موضوع ارائه می دهد. هیچ کس خارج از گوگل هرگز نمی داند که الگوریتم جستجو دقیقاً چه کاری انجام می دهد و چه کاری انجام نمی دهد. ما باید به اطلاعیه های عمومی برای آن تکیه کنیم.

اما این اسکوپ است. در سال 2010، دنی سالیوان گزارش داد که گوگل “سیگنال های اجتماعی” دارد که به رتبه بندی نتایج ارگانیک کمک می کند. به نظر قطعی می رسد.

در واقع، مت کاتز، که قبلا تیم وب اسپم گوگل را رهبری می کرد، بعداً ادعای “صفحات اجتماعی به عنوان سیگنال های رتبه بندی” را تایید کرد. اما داستان به همین جا ختم نمی شود.

در سال 2014، کاتز اظهارات خود را اصلاح کرد و گفت که گوگل پروفایل های رسانه های اجتماعی را به عنوان سیگنال های رتبه بندی تلقی نمی کند، بلکه بیشتر به عنوان نتایج جستجوی ارگانیک خود رفتار می کند.

دو سال بعد، گری ایلیس، تحلیلگر Google Webmaster Trends برداشت کاتز در سال 2014 را تایید کرد. چیزی که امروز می‌توانیم با اطمینان بگوییم این است که سیگنال‌های اجتماعی با رتبه‌بندی‌های ارگانیک رابطه دارند، اما مستقیماً بر آن رتبه‌بندی تأثیر نمی‌گذارند.

فقط این است که وب سایت هایی که تمایل دارند در بالای SERP ها رتبه بندی شوند، احتمالاً حضور اجتماعی قوی با محتوای به اشتراک گذاشته شده در تمام پلتفرم هایشان خواهند داشت.

بنابراین، بله، گوگل وب‌سایت‌هایی را با پروفایل‌های اجتماعی قوی رتبه‌بندی می‌کند، اما این پروفایل‌ها مستقیماً بر آن رتبه‌بندی تأثیر نمی‌گذارند. این وب سایت ها در کل باید عملکرد خوبی داشته باشند تا رتبه بالایی کسب کنند.

چگونه رسانه های اجتماعی به سئو کمک می کنند

رسانه های اجتماعی یک عامل رتبه بندی نیستند، بنابراین به طور مستقیم به رتبه بندی شما کمک نمی کنند. در حالی که هیچ ارتباط مستقیمی بین این دو رتبه بندی وجود ندارد، مزایای رسانه های اجتماعی به سئو کمک می کند.

و اگر در تلاش برای بهبود سئوی خود هستید، سرمایه گذاری در شبکه های اجتماعی برای شما بسیار مهم است.

در اینجا دلیل است.

شما می توانید عملکرد محتوای خود را افزایش دهید

اگر از رسانه های اجتماعی برای اشتراک گذاری محتوای خود استفاده نکرده اید، فرصت بزرگی را از دست داده اید. پلتفرم های اجتماعی مکان های مهمی برای به اشتراک گذاشتن هر نوع محتوایی هستند که کسب و کار شما تولید می کند.

وقتی محتوایی را در وب‌سایت خود ارسال می‌کنید و مراحل اضافی اشتراک‌گذاری آن را در هیچ کجا انجام نمی‌دهید، فقط همانجا می‌نشیند. شما احتمالاً برای ایجاد آن تلاش زیادی کرده اید. به اشتراک گذاشتن آن ضایع است. Social به شما امکان دسترسی به مخاطبان بسیار گسترده تری را نسبت به آنچه در وب سایت خود دارید می دهد.

در نهایت، هرچه افراد بیشتری از محتوای سایت شما بازدید کنند و با آن درگیر شوند، سیگنال های مثبت کاربران بیشتر می شود و برای رتبه بندی جستجوی شما مفید است. تأثیر غیرمستقیم است، اما وجود دارد.

فرصت های بیشتری برای به دست آوردن بک لینک وجود دارد

آوردن ترافیک بیشتر به محتوای شما تنها دلیل اشتراک گذاری آن در رسانه های اجتماعی نیست. با توجه بیشتر به محتوای خود، احتمال لینک دادن به آن را افزایش می دهید.

بک لینک ها بخش بزرگی از سئو هستند. آنها به موتورهای جستجو نشان می دهند که دیگران محتوای وب سایت شما را ارزشمند می دانند. اگر محتوا برای کاربران مفید باشد، می‌تواند رتبه‌بندی بالاتری کسب کند. ممکن است محتوای شگفت انگیزی داشته باشید که ارزش بک لینک را داشته باشد، اما اگر مورد توجه قرار نگیرد، آنها را دریافت نخواهید کرد. و اگر این افرادی که محتوای شما را از طریق اجتماعی کشف کرده‌اند، فکر می‌کنند که محتوای شما ارزشمند است، ممکن است برخی از آنها بخواهند آن را به اشتراک بگذارند تا دیگران نیز از آن لذت ببرند.

محتوا می تواند به راحتی از طریق رسانه های اجتماعی پخش شود، حتی اگر تعداد فالوورهای زیادی نداشته باشید. تنها چیزی که لازم است این است که یک نفر به شما پیوند بزند تا افراد بیشتری آن را ببینند، و رسانه های اجتماعی مکانی عالی برای شروع این کار است.

نمایه های اجتماعی می توانند برای عبارات جستجو رتبه بندی کنند

در حالی که رتبه بندی وب سایت شما ممکن است یک نگرانی بزرگ برای کسب و کار شما باشد، ممکن است هیچ فکری در مورد رتبه بندی پروفایل های اجتماعی خود نداشته باشید. هنگامی که مردم شرکت شما را با استفاده از عبارات جست و جوی مارک دار جستجو می کنند، پروفایل های اجتماعی شما شانسی برای رتبه بندی همراه با وب سایت شما دارند.

اگر فرصت های بیشتری برای رتبه بندی برای جستجوهای مارک دار دارید، چرا که نه؟

مردم در جستجوی نام تجاری شما هستند، بنابراین از قبل به آنچه شما ارائه می دهید علاقه مند هستند.

در حالی که اکثر افرادی که برند شما را جستجو می کنند مایلند به وب سایت شما بروند، بسیاری از افراد نیز می خواهند آنچه را که شما در رسانه های اجتماعی دارید ببینند. نمایه های رسانه های اجتماعی شما می توانند دید متفاوتی از کسب و کار شما نسبت به وب سایت شما به تنهایی ارائه دهند و اطلاعات بیشتری را برای کسانی که آن را می خواهند فراهم کند.

برای کسانی که هنوز در حصار هستند و سعی می‌کنند تصمیم بگیرند، داشتن پروفایل‌های فعال و جذاب در رسانه‌های اجتماعی زمانی که می‌خواهند تحقیق کنند می‌تواند فشار مورد نیازشان باشد.

ترافیک بیشتری را به وب سایت خود خواهید آورد

هدف نهایی در سئو معمولاً افزایش دید و جذب بازدیدکنندگان بیشتر به وب سایت شما است. با این حال، افزایش رتبه وب سایت شما تنها راه برای آوردن ترافیک بیشتر به وب سایت شما نیست. با فعال ماندن در رسانه‌های اجتماعی و ارسال محتوایی که مخاطبان شما می‌خواهند ببینند، می‌توانید ترافیک بسیار بیشتری را به وب‌سایت خود وارد کنید.

امروزه با تعداد زیادی از افراد در رسانه های اجتماعی، می توانید تضمین کنید که مخاطبان هدف شما جایی هستند. اینها افرادی هستند که ممکن است تنها از طریق نتایج جستجو متوجه کسب و کار شما نشده باشند اما می توانند از محصولات یا خدمات شما بهره مند شوند.

اگر به تازگی با سئو شروع کرده اید، رسانه های اجتماعی نیز می توانند زودتر از موتورهای جستجو به جذب بازدیدکننده کمک کنند. سئو ممکن است ماه ها طول بکشد تا شروع به کار کند و اگرچه ارزش صبر کردن را دارد، ممکن است در ابتدا ترافیک مورد نیاز خود را دریافت نکنید.

برای کسب‌وکارهایی که در تلاش برای جذب بازدیدکننده به وب‌سایت خود هستند، یادگیری نحوه استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای جذب بازدیدکننده می‌تواند تقویتی باشد که نیاز دارید.

نمایه های اجتماعی خوب باعث ایجاد اعتماد می شود

یکی از دلایل سرمایه گذاری در سئو، ایجاد اعتماد در بین مخاطبان است. امروزه مصرف کنندگان تعداد زیادی گزینه در دسترس خود دارند. در حالی که داشتن بیش از اندازه کسب و کار برای انتخاب می تواند یک چیز عالی باشد، همچنین کار را برای مصرف کنندگانی که به دنبال بهترین انتخاب هستند دشوارتر می کند.

کسب‌وکارهای زیادی وجود دارند که قابل اعتماد نیستند و چیزی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار نمی‌دهند، بنابراین مردم نسبت به کسب‌وکارهایی که برای تعامل انتخاب می‌کنند بسیار محتاط هستند.

اکثر کسب و کارها در حال حاضر نمایه های رسانه های اجتماعی دارند و مردم انتظار دارند کسب و کارهای قانونی را در آنجا ببینند. رسانه‌های اجتماعی ضعیف یا بی‌وجود می‌توانند پرچم قرمز مصرف‌کنندگان باشند.

اگر از SEO برای کمک به ایجاد اعتماد بین مخاطبان و افزایش شهرت آنلاین خود استفاده کرده اید، رسانه های اجتماعی می توانند دارایی بزرگی باشند. این به شما فرصتی می دهد تا برند خود را نیز انسانی کنید. می توانید آنچه را که شما را متمایز می کند به اشتراک بگذارید و به راحتی با کسانی که علاقه مند به یادگیری بیشتر هستند تعامل برقرار کنید.

مشکلات سئو

سئو چیست و چه کمکی به کسب و کار می کند؟

بهینه سازی سایت در موبایل

توسعه و تجارت الکترونیک چیست؟

الگوریتم های گوگل

سئو چیست؟ ( به زبان ساده)

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =