
چرا تضاد رنگ برای سئو مهم است؟
همانطور که قبلا ذکر شد، هدف گوگل رتبه بندی وب سایت هایی است که بیشترین ارزش و تجربه کاربری را به کاربران خود ارائه می دهند. بنابراین، برای کسب رتبه بالا، البته به محتوای با کیفیت بالا و همچنین یک وب سایت کاربر پسند نیاز دارید. بنابراین، اگر نسبت کنتراست رنگ شما ناکافی باشد، خواندن وب سایت شما برای کاربران دشوار است و در نتیجه تجربه کاربری بدی را به همراه خواهد داشت و رتبه گوگل بدی را به همراه خواهد داشت. به خصوص در موبایل، کنتراست رنگ می تواند یک عامل مهم باشد. احتمالاً میدانید که گوگل به موبایل دوستی وبسایتها اهمیت زیادی میدهد. وب سایت های واکنش گرا برای دستگاه های تلفن همراه بر روی ارائه بهترین UX به کاربران تلفن همراه تمرکز می کنند، به عنوان مثال با تنظیم نمای (ناحیه قابل مشاهده وب سایت شما). سرعت بارگذاری صفحه وب، اندازه فونت و تصاویر نیز به عنوان فاکتورهای مهمی برای گوگل در نظر گرفته می شود تا تعیین کند آیا وب سایت برای موبایل مناسب است یا خیر. کاربرانی که به وب سایت شما از طریق تلفن همراه دسترسی دارند، هرگز از خواندن یک پست وبلاگ با اندازه فونت بزرگ که دیدن یک جمله کامل روی صفحه را غیرممکن می کند، لذت نمی برند. همین امر در مورد اندازه های بسیار کوچک فونت که خواندن پست در تلفن آنها را غیرممکن می کند، صدق می کند. این در مورد تضاد رنگی وب سایت شما نیز صدق می کند. اگر خوانندگان به سختی میتوانند متن را از پسزمینه صفحه تشخیص دهند، احتمالاً برای مدت طولانی نمیمانند. در عوض، آنها احتمالاً صفحه شما را ترک می کنند و وب سایتی را پیدا می کنند که قابل خواندن باشد.

چرا تضاد رنگ برای سئو مهم است؟
همانطور که قبلا ذکر شد، هدف گوگل رتبه بندی وب سایت هایی است که بیشترین ارزش و تجربه کاربری را به کاربران خود ارائه می دهند. بنابراین، برای کسب رتبه بالا، البته به محتوای با کیفیت بالا و همچنین یک وب سایت کاربر پسند نیاز دارید. بنابراین، اگر نسبت کنتراست رنگ شما ناکافی باشد، خواندن وب سایت شما برای کاربران دشوار است و در نتیجه تجربه کاربری بدی را به همراه خواهد داشت و رتبه گوگل بدی را به همراه خواهد داشت. به خصوص در موبایل، کنتراست رنگ می تواند یک عامل مهم باشد. احتمالاً میدانید که گوگل به موبایل دوستی وبسایتها اهمیت زیادی میدهد. وب سایت های واکنش گرا برای دستگاه های تلفن همراه بر روی ارائه بهترین UX به کاربران تلفن همراه تمرکز می کنند، به عنوان مثال با تنظیم نمای (ناحیه قابل مشاهده وب سایت شما). سرعت بارگذاری صفحه وب، اندازه فونت و تصاویر نیز به عنوان فاکتورهای مهمی برای گوگل در نظر گرفته می شود تا تعیین کند آیا وب سایت برای موبایل مناسب است یا خیر. کاربرانی که به وب سایت شما از طریق تلفن همراه دسترسی دارند، هرگز از خواندن یک پست وبلاگ با اندازه فونت بزرگ که دیدن یک جمله کامل روی صفحه را غیرممکن می کند، لذت نمی برند. همین امر در مورد اندازه های بسیار کوچک فونت که خواندن پست در تلفن آنها را غیرممکن می کند، صدق می کند. این در مورد تضاد رنگی وب سایت شما نیز صدق می کند. اگر خوانندگان به سختی میتوانند متن را از پسزمینه صفحه تشخیص دهند، احتمالاً برای مدت طولانی نمیمانند. در عوض، آنها احتمالاً صفحه شما را ترک می کنند و وب سایتی را پیدا می کنند که قابل خواندن باشد.
کنتراست رنگ (Color Contrast)

همانطور که در تصویر بالا مشخص است
تضاد رنگی مطلوب به وب سایت شما کمک می کند تا خوانا، خوانا و قابل کلیک تر باشد. داشتن یک وب سایت خوانا به این معنی است که کنتراست رنگ متن و رنگ پس زمینه آنقدر زیاد است که به راحتی قابل تشخیص باشد. همین مفهوم در مورد پیوندها و هر دکمه قابل کلیکی که ممکن است در سایت خود داشته باشید صدق می کند. در عین حال، پیوندهای شما باید از متن عادی قابل تشخیص باشند و به کاربران اجازه دهند آنها را به عنوان پیوند تشخیص دهند. همین امر برای هر دکمه ای صدق می کند. آنها باید به راحتی به عنوان دکمه های قابل کلیک شناسایی شوند و در کنار آن، متن روی دکمه باید به راحتی قابل خواندن باشد. منطقی است، اینطور نیست؟ اگر رنگ متن یکسان یا خیلی شبیه به رنگ پسزمینه باشد، خزندههای گوگل مشکلی برای خزیدن وبسایت شما ندارند، اما مخاطبان شما نمیتوانند محتوای شما را به درستی بخوانند. بنابراین، مطمئن شوید که از رنگهایی استفاده کنید که کنتراست کافی دارند تا بهترین طرح خوانا را برای خوانندگان انسانی خود ارائه دهند.
چطور کنتراست رنگها را چک کنیم؟
Google Lighthouse وب سایت شما را از نظر عملکرد، قابلیت دسترسی، برنامه های وب مترقی و موارد دیگر ممیزی می کند. با توجه به جزئیات امتیازدهی آنها، ممیزی کنتراست رنگ یکی از معیارهای دسترسی برای ارزیابی امتیازات کلی وب سایت ها است. همانطور که در اسکرین شات زیر می بینید، پس از اجرای Lighthouse، گزارش های تولید شده در بخش دسترسی، حاوی اطلاعاتی در مورد تضاد رنگ وب سایت شما خواهد بود. پس از تجزیه و تحلیل یک وب سایت با Google Lighthouse، این ابزار نه تنها به شما اطلاع میدهد که نسبت کنتراست کافی بین رنگهای پسزمینه و پیشزمینه وجود ندارد، بلکه شما را در مورد عناصری که در ممیزی شکست خوردهاند مطلع میکند تا بتوانید به راحتی آنها را بهبود ببخشید.

ابزار دیگر برای کنتراست رنگ
- WebAIM Free Online Contrast Checker Tool.
- CONTRAST CHECKER Free Online Contrast Checker Tool.
- Coolors Free Online Contrast Checker Tool.
- Colour Contrast Free Online Contrast Checker Tool.
- Deque Free Online Contrast Checker Tool
نتیجه گیری:
ایجاد بهترین محتوا برای کاربران مهمترین استراتژی برای کسب رتبه بالای SERP و کسب ترافیک وب سایت است. با این حال، خود محتوای با کیفیت بالا همیشه رتبه های برتر را تضمین نمی کند. بنابراین، انجام یک ممیزی SEO در وب سایت خود بسیار مهم است و مطمئن شوید که هم گوگل و هم مخاطبان بالقوه شما می توانند محتوای شما را به راحتی پیدا کنند. این پست وبلاگ نشان می دهد که چگونه تضاد رنگ وب سایت شما می تواند به رتبه بندی گوگل و ترافیک وب سایت شما کمک کند و شما را راهنمایی می کند که چگونه صفحه خود را بر این اساس بهینه کنید. الگوریتم رتبه بندی گوگل برای پاداش دادن به وب سایت هایی که بهترین تجربه جستجو را برای کاربران ارائه می دهند، تکامل یافته است. این بدان معناست که صفحات وب شما باید حاوی محتوای باکیفیت باشد که در عین حال به راحتی برای کاربران قابل خواندن باشد. میتوانید فایلهای robots.txt، sitemap.xml و متا تگها را ایجاد کنید تا به روباتهای خزنده موتورهای جستجو اجازه دهید تا وبسایت شما را راحتتر بخوانند و فهرستبندی کنند. اما چگونه می توانیم دسترسی بیشتری را برای مخاطب فراهم کنیم؟ با فرض اینکه محتوا را با بهترین کلمات کلیدی برای وب سایت و محتوای خود ایجاد کرده اید، بعد چه چیزی است؟
0 دیدگاه