4 چالش در ردیابی رتبه سئوی سازمانی و نحوه حل آنها

4 چالش در ردیابی رتبه سئوی سازمانی

سئو برای سازمان های مختلف می تواند معانی مختلفی داشته باشد. برای برخی، این به معنای یافتن بیشترین جستجوی کلمات کلیدی، یافتن کلمات کلیدی مرتبط با آن کلمات کلیدی و ایجاد محتوا برای آن کلمات کلیدی است. سپس بر نحوه رتبه بندی برای آن کلمات کلیدی نظارت می کنید و در طول زمان بهینه سازی می کنید.

در عین حال، به تولید محتوا ادامه می دهید تا به رشد برنامه سئوی خود “گلوله برفی” کمک کند. بسته به اندازه یا نوع سایت خود، ممکن است زمان زیادی را صرف بهینه سازی صفحات محصول با کلمات کلیدی جدید یا حتی ایجاد صفحات فرود برای جذب مشتریان جدید کنید.

این استراتژی برای بسیاری از وب سایت ها به خوبی کار می کند. با این حال، زمانی که یک سازمان سازمانی هستید، این استراتژی پایدار نیست. مهم نیست که تعداد کار شما چقدر زیاد باشد، همچنان همگام شدن با کلمات کلیدی جدید و بهینه سازی صفحات محصول فردی در مقابل قالب های صفحه می تواند چالش برانگیز باشد.

ردیابی رتبه، به طور خاص، می تواند دشوار باشد زیرا کلمات کلیدی و URL های زیادی برای پیگیری وجود دارد.

در حالی که سازمان‌های کوچک‌تر برای حفظ رتبه با ارزش‌ترین کلمات کلیدی خود مشکلی ندارند، شرکت‌ها اغلب با ماندن در صدر گوگل برای صدها هزار کلمه کلیدی به چالش کشیده می‌شوند.

بیایید به برخی از مشکلات رایج سازمان‌های سازمانی در مورد ردیابی رتبه و نحوه حل آنها بپردازیم.

چالش های ردیابی رتبه برای شرکت ها

هرچه وب سایت شما بزرگتر باشد، ردیابی رتبه پیچیده تر به چهار دلیل کلیدی است:

ردیابی رتبه مشکل است

بسیاری از وب سایت های سازمانی بسیار بزرگ هستند. به عنوان مثال، به یک سایت تجارت الکترونیک با 8 میلیون URL فهرست شده یا یک خبر فکر کنید

بنابراین چگونه می توانید به طور معمول بر تعداد زیادی از کلمات کلیدی نظارت کنید، به خصوص زمانی که رتبه ممکن است به دلایل مختلف روز به روز تغییر کند؟ حتی بدتر از آن، چگونه می توانید صفحات جداگانه را برای کلمات کلیدی با این تعداد صفحات در سایت خود بهینه کنید؟

ردیابی رتبه دشوار است

ردیابی رتبه معمولاً از تحقیقات کلمات کلیدی ناشی می شود، فرآیندی که در آن تعیین می کنید مخاطبان شما از چه عباراتی برای جستجوی اطلاعات یا محصولاتی که ارائه می کنید استفاده می کنند. متأسفانه، این فرآیند می تواند طولانی و دشوار باشد، به خصوص برای شرکت هایی که می خواهند میلیون ها کلمه کلیدی مختلف را مشاهده کنند.

به همین دلیل، تحقیقات کلمات کلیدی معمولاً به عنوان یک پروژه «تنظیم و فراموشش کن» یا در بهترین حالت، کاری که به صورت فصلی یا سالانه انجام می شود، تلقی می شود.

اگر فقط یک بار و یا به ندرت تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید، ردیابی کلمات کلیدی جدیدی را که سایت شما در حال به دست آوردن بازدید و کلیک برای آنهاست، از دست خواهید داد. به خصوص در دنیایی که به طور فزاینده دیجیتالی می شود، عدم مشاهده بیشتر روندهای اخیر خطر زیادی دارد.

ردیابی رتبه تمام جزئیات ارزشمند را ارائه نمی دهد

سازمان‌های سازمانی اغلب ریزه کاری بیشتری نسبت به اکثر راه‌حل‌های ردیابی رتبه می‌خواهند. بسیاری از راه‌حل‌های ردیابی رتبه به شما می‌گویند در چه موقعیتی برای کلمات کلیدی انتخابی خود رتبه‌بندی می‌کنید، اما نمی‌توانند جزئیات بیشتری مانند تعداد کلیک‌هایی که برای آن رتبه‌بندی دریافت می‌کنید به شما ارائه دهند. این به این دلیل است که اکثر راه حل های ردیابی رتبه، صفحات نتایج جستجوی گوگل را برای محاسبه موقعیت رتبه به جای استفاده از جستجوگر واقعی یا داده های واقعی وب سایت، خراش می دهند.

ردیابی رتبه زمینه زیادی را از دست داده است

مشابه مشکل کمبود جزئیات، موضوع غایب زمینه است. سازمان‌های سازمانی نه تنها باید بدانند که در چه موقعیت‌هایی رتبه‌بندی می‌شوند، بلکه باید بدانند چرا در آنجا رتبه‌بندی می‌شوند. آیا آنها عملکرد خوبی دارند یا یک مشکل فنی وجود دارد که آنها را از رتبه بهتر باز می دارد؟

بدون آن زمینه، هنگام انجام اقدام، چیز کمی برای دست کشیدن نخواهید داشت. بنابراین چگونه می توانید چالش های ردیابی رتبه برای وب سایت های سازمانی بزرگ را حل کنید؟ شما به تنهایی از ردیابی رتبه فراتر می روید و عناصر فنی سئو بیشتری را در استراتژی خود وارد می کنید.

سئوی سازمانی: چگونه از ردیابی رتبه فراتر برویم

قابلیت کشف مهمتر از هر کلمه کلیدی است

وب‌سایت‌های سازمانی باید بر روی تاکتیک‌ها و تغییراتی تمرکز کنند که به آنها امکان می‌دهد بیشترین موفقیت را در صفحات بزرگ‌تری نسبت به یک وب‌سایت کوچک‌تر داشته باشند. یک رویکرد کامل به سئو اغلب مهمترین نتیجه را به همراه دارد زیرا به جای کلمات کلیدی منفرد بر عملکرد کلی وب سایت تأثیر می گذارد.

برای وب سایت های بزرگ، این بسیار ارزشمند است. شروع با سئو فنی تضمین می کند که سایت شما می تواند خزیده شود، رندر شود و ایندکس شود. مهمترین عنصر این قیف سئو قابلیت کشف است.

سئوی فنی می تواند تأثیر بگذارد

از آنجایی که جستجو یک فرآیند است، مسائل فنی می تواند بر عملکرد کلمه کلیدی تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، به تمام این مسائل فنی در زیر نگاهی بیندازید که می‌توانند باعث عملکرد ضعیف رتبه‌بندی شوند و متوجه شوید که هیچ یک از آنها به بهینه‌سازی روی صفحه مانند محتوا و کلمات کلیدی مربوط نمی‌شوند:

  • یک صفحه رتبه بندی نمی شود مگر گوگل در آن را نخزد
  • صفحه‌ای رتبه‌بندی نمی‌شود زیرا Google اخیراً آن را خزیده است.
  • یک صفحه رتبه بندی نمی شود زیرا ما به آن در هیچ کجای سایت پیوند نمی دهیم.
  • یک صفحه رتبه بندی نمی شود زیرا به یک URL دیگر متعارف می شود.
  • یک صفحه رتبه بندی نمی شود زیرا دارای یک برچسب noindex بر روی آن است.
  • یک صفحه رتبه بندی نمی شود زیرا کد وضعیت 200 ندارد.
  • یک صفحه رتبه بندی نمی شود زیرا در ساختار کلی سایت بسیار عمیق است.
  • یک صفحه رتبه بندی نمی شود زیرا فایل robot.txt از خزیدن آن جلوگیری می کند.

ردیابی رتبه نیز به شما نمی گوید که چه مشکلاتی وجود دارد – فقط می تواند به شما بگوید که هنوز برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی نشده اید.

محتوایی که موتورهای جستجو نمی توانند کشف کنند معمولاً با نوعی مشکل فنی مانند:

  • JavaScript
  • فایل های robot.txt نادرست است.
  • اسکریپت های CSS که منابع ضروری را مسدود می کنند.
  • مشکلات مربوط به بودجه خزیدن.
  • محتوای تکراری
  • فایل های htaccess. پیکربندی ضعیفی دارند.
  • رندر کردن مشکلات
  • چالش های معماری سایت

حل این مسائل به ویژه برای سئوی سازمانی مهم است زیرا می توانند بر عملکرد کامل سایت یا عملکرد در یک قالب خاص تأثیر بگذارند.

این بدان معناست که رتبه بندی کلمات کلیدی می تواند به طور چشمگیری برای هزاران کلمه کلیدی به جای بهینه سازی برای تعداد انگشت شماری تغییر کند. بنابراین، سئو فنی باید نقش مهمی در استراتژی جستجوی ارگانیک شما داشته باشد.

داده های شخص اول پادشاه است

برای وب‌سایت‌های سازمانی، باید بینشی در مورد کل قیف جستجوی ارگانیک داشته باشید. به طور خاص، داده های شخص اول شما.

کنسول جستجوی گوگل به شما امکان می دهد بدانید برای چه کلمات کلیدی ظاهر شده اید، میانگین موقعیت شما برای آن کلمات کلیدی و صفحات محتوا در آن موقعیت ها رتبه بندی می شوند. این اطلاعات برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام کلمات کلیدی کلیک ایجاد می کنند و کدام صفحات خاص را برای رتبه بندی بالاتر برای کلمات کلیدی یا گروه های کلیدی بهینه سازی کنید بسیار ارزشمند است.

علاوه بر این، و مهمتر از همه، GSC نقشه راه را برای دستیابی به آن موقعیت جستجوی محوری در SERP ها در اختیار سازندگان محتوا و SEO ها قرار می دهد. با این حال، زمانی که یک وب‌سایت بزرگ دارید، هنوز هم می‌توانید داده‌های زیادی را در اختیار داشته باشید.

با این حال، با ابزاری مانند Botify، می‌توانید از منابع داده‌های متعددی، از جمله خزنده سایت پیشرو در صنعت، گزارش‌های سرور مشتریان، داده‌های جستجو از حساب‌های کنسول جستجوی Google، و کسب‌وکار وارد کنید.

سپس، این داده‌ها را فهرست‌بندی می‌کنیم تا بینش‌هایی با کیفیت بالاتر به دست آوریم و چیزهایی را گزارش کنیم که به معنای واقعی کلمه نمی‌توانستید فقط از یک منبع داده ببینید. این به شما این امکان را می‌دهد تا فراتر از اینکه یک گروه از کلمات کلیدی برای چه رتبه‌بندی می‌شوند، ببینید و در عوض، تأثیر تجاری واقعی آن کلمات کلیدی را به جای موقعیت فعلی آن‌ها در گوگل ببینید.

این ترکیبی از داده ها به شما امکان می دهد تا پتانسیل واقعی وب سایت خود را در مقیاس باز کنید و تأثیرات پایداری بر درآمد ایجاد کنید.

روندهای جستجوی مشاغل کوچک در سال 2022 رو به افزایش است

چگونه با سئو کسب درآمد کنیم؟

نحوه بررسی و حذف بک لینک های سمی و مخرب

لینک های خارجی چیست؟

چگونه رسانه های اجتماعی به سئو کمک می کنند

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 9 =