externa links

لینک های خارجی چیست؟

لینک های خارجی چیست؟ پیوندهای خارجی، هایپرلینک هایی هستند که به هر دامنه ای غیر از دامنه ای که پیوند در آن وجود دارد (منبع) اشاره می کنند. به زبان ساده، اگر وب سایت دیگری به شما لینک دهد، این یک لینک خارجی به سایت شما در نظر گرفته می شود. به طور مشابه، اگر به وب سایت دیگری پیوند دهید، این نیز یک پیوند خارجی در نظر گرفته می شود.

لینک های خارجی چیست؟
لینک های خارجی چیست؟

فرمت بهینه

از کلمات کلیدی توصیفی در متن لنگر استفاده کنید که منعکس کننده همان موضوع یا کلمات کلیدی است که صفحه هدف سعی در هدف قرار دادن آن دارد. لازم نیست هر بار از یک متن کلمه کلیدی استفاده کنید – در واقع، انجام این کار می تواند آشکارسازهای هرزنامه را فعال کند. در عوض، سعی کنید متن‌های لنگر متنوعی داشته باشید که زمینه و قابلیت استفاده را برای کاربران شما و همچنین برای موتورهای جستجو افزایش دهد.

پیوند خارجی تعریف شده است

پیوند خارجی پیوندی است که به یک دامنه خارجی اشاره می کند.

  • سئوکاران برتر بر این باورند که لینک های خارجی مهم ترین منبع قدرت رتبه بندی هستند.
  • پیوندهای خارجی ارزش ویژه پیوند (قدرت رتبه‌بندی) را متفاوت از پیوندهای داخلی منتقل می‌کنند، زیرا موتورهای جستجو آنها را به عنوان رأی شخص ثالث در نظر می‌گیرند.
  • سئوکاران برتر باور ندارند که از ویژگی پیوند “عنوان” برای اهداف رتبه بندی استفاده می شود.
پیوند خارجی تعریف شده است
پیوند خارجی تعریف شده است

بهترین روش سئو

داده های نظرسنجی فاکتورهای رتبه بندی موتورهای جستجو نشان داده است که دریافت لینک های خارجی تنها مهم ترین هدف برای دستیابی به رتبه های بالا است. این از این ایده ناشی می‌شود که پیوندهای خارجی یکی از سخت‌ترین معیارها برای دستکاری هستند و بنابراین، یکی از بهترین راه‌ها برای موتورهای جستجو برای تعیین محبوبیت یک صفحه وب مشخص است. این ایده ابتدا توسط موتور جستجوی اولیه آلتا ویستا مورد استفاده قرار گرفت و بعداً توسط گوگل بهبود یافت.

گوگل برای اولین بار با معرفی جامعه استنفورد به PageRank (الگوریتمی که توسط یکی از بنیانگذاران گوگل لری پیج توسعه داده شد) اثر خود را نشان داد. این الگوریتم هایپرلینک ها را به عنوان رای برای محبوبیت شمارش می کرد. صفحاتی که بیشترین لینک را داشتند، محبوب‌ترین صفحات در نظر گرفته شدند. هنگامی که آنها برای یک جستجوی خاص مرتبط تلقی می شدند، محبوب ترین و مرتبط ترین صفحات به اولین صفحات لیست شده در نتایج Google تبدیل می شوند. اگرچه این الگوریتم امروزه بسیار پیچیده‌تر است، اما احتمالاً مفهوم پیوندهای خارجی را به عنوان رأی نیز در بر می‌گیرد.

امروزه موتورهای جستجوی اصلی از معیارهای بسیاری برای تعیین ارزش لینک های خارجی استفاده می کنند. برخی از این معیارها عبارتند از:

  • قابل اعتماد بودن دامنه پیوند دهنده
  • محبوبیت صفحه پیوند.
  • ارتباط محتوا بین صفحه منبع و صفحه هدف.
  • انکر تکست استفاده شده در پیوند.
  • تعداد پیوندها به همان صفحه در صفحه منبع.
  • تعداد دامنه‌های ریشه‌ای که به صفحه هدف پیوند دارند.
  • تعداد تغییراتی که به عنوان متن لنگر برای پیوندها به صفحه هدف استفاده می شود.
  • رابطه مالکیت بین دامنه منبع و مقصد.

علاوه بر این معیارها، پیوندهای خارجی به دو دلیل اصلی مهم هستند:

محبوبیت (مردمی بودن)

در حالی که ترافیک یک معیار “درهم و برهم” است و اندازه گیری دقیق آن برای موتورهای جستجو دشوار است (به گفته مهندسان جستجوگر یاهو)، لینک های خارجی هم معیاری پایدارتر و هم معیاری آسان تر برای اندازه گیری هستند. این به این دلیل است که اعداد ترافیک در گزارش های سرور خصوصی دفن می شوند در حالی که پیوندهای خارجی به صورت عمومی قابل مشاهده هستند و به راحتی ذخیره می شوند. به همین دلیل و موارد دیگر، پیوندهای خارجی معیار بسیار خوبی برای تعیین محبوبیت یک صفحه وب هستند. این معیار (که تقریباً شبیه رتبه صفحه نوار ابزار است) با معیارهای مرتبط ترکیب می شود تا بهترین نتایج را برای یک عبارت جستجوی معین تعیین کند.

ارتباط

پیوندها سرنخ های مرتبطی را ارائه می دهند که برای موتورهای جستجو بسیار ارزشمند هستند. متن لنگر مورد استفاده در پیوندها معمولاً توسط انسان نوشته می شود (که می تواند صفحات وب را بهتر از رایانه ها تفسیر کند) و معمولاً به شدت منعکس کننده محتوای صفحه ای است که به آن پیوند داده شده است. اغلب اوقات این یک عبارت کوتاه است (به عنوان مثال، “بهترین مقاله هواپیما”) یا URL صفحه هدف (به عنوان مثال، دامنه ذکر شده در یک پیوند همچنین معیارهای مرتبط با ارزشی را برای موتورهای جستجو ارائه می دهد. پیوندها تمایل دارند به محتوای مرتبط اشاره کنند. به موتورهای جستجو کمک می کند تا هاب های دانش را در اینترنت ایجاد کنند که می توانند از آنها برای تأیید اهمیت یک سند وب استفاده کنند.

سوالات متداول

پیوند داخلی در مقابل پیوند خارجی چیست؟

خیلی ساده، پیوند داخلی زمانی اتفاق می‌افتد که یک سایت به نشانی‌های اینترنتی دیگر در همان سایت پیوند می‌خورد، در حالی که پیوند خارجی زمانی اتفاق می‌افتد که یک سایت به URL‌های یک سایت دیگر پیوند می‌دهد. به عبارت دیگر، پیوندهای داخلی زمانی هستند که شما به صفحات خود لینک می دهید، در حالی که پیوندهای خارجی به صفحاتی در دامنه های دیگر اشاره می کنند.

پیوندهای سهام خارجی چیست؟

لینک‌های سهام خارجی آن دسته از لینک‌های خارجی هستند که سیگنال‌های SEO مانند PageRank و anchor text را ارسال می‌کنند که گوگل از آن‌ها برای رتبه‌بندی صفحات استفاده می‌کند. به طور معمول، این پیوندها بدون ویژگی “nofollow” هستند. گفته می‌شود، از آنجایی که Google اکنون پیوندهای nofollow را به عنوان راهنمایی در نظر می‌گیرد، تقریباً هر پیوند خارجی ممکن است به طور بالقوه از ارزش سهام عبور کند.

چگونه می توانم لینک های خارجی به وب سایت خود را پیدا کنم؟

برای یافتن پیوندهای خارجی به وب سایت خود، باید از یک ابزار SEO مانند کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید. این فهرست ها می توانند بک لینک های شناخته شده به سایت شما را همراه با اطلاعات دیگری مانند انکر تکست استفاده شده به شما نشان دهند.

آیا لینک دادن به یک وب سایت بدون اجازه غیر قانونی است؟

به طور کلی، برای پیوند به وب سایت دیگری نیازی به مجوز ندارید. در حالی که در برخی از نقاط جهان برخی موارد مزاحم قانونی و الزامات ویژه وجود دارد، اکثر وب مسترها آزادند به هر چیزی که می خواهند پیوند دهند.

چگونه رسانه های اجتماعی به سئو کمک می کنند

سئو چیست و چه کمکی به کسب و کار می کند؟

آموزش سئو سایت موزیک

مشکلات سئو

توسعه و تجارت الکترونیک چیست؟

بهینه سازی سایت در موبایل

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 7 =