seo errors

مشکلات سئو + بهترین روش رفع آن

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) برای وب سایت ها ضروری است. گوگل وب سایت ها را بر اساس عوامل مختلف ارزیابی می کند تا صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) را بهبود بخشد و سایت های کاربر پسند را در نتایج جستجو ارتقا دهد. از طرف دیگر، سایت های با کیفیت پایین در پایین صفحه ظاهر می شوند.در این پست میخوایم به رفع مشکلات سئو بپردازیم

گوگل از الگوریتم‌هایی برای فیلتر کردن پایگاه داده خود استفاده می‌کند و آن را برای کاربران نهایی ارزشمندتر می‌کند. بنابراین، اجرای صحیح سئو برای صاحبان سایت بسیار مهم است. این شامل استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سفید در کمپین‌هایشان می‌شود.

اگر شما نیز با مشکلات سئو دست و پنجه نرم می کنید و نیاز به رفع آنها در اسرع وقت دارید، در جای مناسبی هستید اوشن سئو به شما کمک میکند

در این پست، ما قصد داریم در مورد رایج ترین مشکلات سئو و راه های رفع آنها بحث کنیم. نکات ما حول محور خزیدن و نمایه‌سازی، سئوی درون صفحه و محتوا می‌چرخد، زیرا اینها مهم‌ترین زمینه‌ها برای بهبود هستند. بیا شروع کنیم!

مشکلات سئو خزیدن و نمایه سازی (Crawling and Indexing)

پس از ساخت یک وب سایت، مرحله بعدی قابل مشاهده کردن آن برای موتورهای جستجو است. گوگل از خزنده وب خود برای مرور سیستماتیک وب سایت شما و فهرست کردن آن در پایگاه داده گوگل استفاده می کند. بنابراین این بدان معناست که اگر ربات گوگل نتواند آنها را کشف یا بخزد، وب سایت ها در نتایج جستجو ظاهر نمی شوند.

مشکلات فنی زیادی وجود دارد که می تواند باعث مشکلات خزیدن در سایت شما شود. در زیر برخی از مشکلات رایج وجود دارد که باید برای رفع این مشکل حل کنید:

  • خطاهای سرور
  • لینک های Nofollow
  • لینک های خراب داخلی
  • نقشه های سایت نامناسب
  • تغییر مسیرهای اشتباه
  • پروتکل انتقال ابرمتن (HTTP)

مشکلات سئو برای ایندکس کردن وب سایت شما در گوگل

معمولاً وقتی کنسول جستجوی Google وب سایت خود را تأیید می کنید، وب سایت خود را برای Google قابل مشاهده می کنید. اما اگر Googlebot به دلیل مشکلات خاصی نتواند وب سایت شما را به طور کامل خزیده و فهرست کند، چه اتفاقی می افتد؟

این نکات را دنبال کنید:

  • فایل robots.txt را به دایرکتوری ریشه وب سایت خود اضافه کنید (یعنی yourdomain.com)
  • مطمئن شوید که از تگ های nofollow و noindex به درستی استفاده می کنید.
  • نقشه سایت XML را به وب سایت خود اضافه کنید و آن را به کنسول جستجوی Google ارسال کنید.
  • از Google PageSpeed Insights برای بررسی و بهبود سرعت بارگذاری استفاده کنید.
  • از کنسول جستجوی گوگل برای شناسایی و رفع خطاهای خزیدن استفاده کنید. به کنسول جستجوی گوگل بروید و به بخش Crawl بروید. در اینجا، می توانید بررسی کنید که آیا هر یک از صفحات وب سایت شما دارای خطای 404 است یا خیر.
  • اگر وب سایت شما بر روی HTTP اجرا می شود، آن را به HTTPS تبدیل کنید تا سایت خود را ایمن کنید.

همچنین باید بررسی کنید که آیا همه صفحات وب شما ایندکس شده اند یا خیر. برای انجام این کار، سایت:yourwebsite.com را در گوگل جستجو کنید. سپس، می توانید این مراحل را دنبال کنید:

  • کنسول جستجوی گوگل را باز کنید.
  • به ابزار بازرسی URL بروید.
  • همه URL ها را در نوار جستجو جایگذاری کنید تا فهرست شوند.
  • بعد از اینکه گوگل URL ها را بررسی کرد، روی دکمه “درخواست نمایه سازی” کلیک کنید.
مشکلات سئو برای ایندکس کردن وب سایت شما در گوگل

محتوای تکراری

محتوای تکراری مشکل رایجی است که امروزه اکثر وب مسترها با آن مواجه هستند. این مشکل زمانی ظاهر می شود که گوگل محتوای مشابهی را در یک وب سایت یا چندین وب سایت کشف کند. به همین دلیل، گوگل نمی تواند تصمیم بگیرد که کدام صفحه منبع اصلی محتوا باشد و کدام صفحه را در نتایج جستجو فهرست کند.

مشکلات محتوای تکراری به دلایل مختلفی مانند ناوبری وجهی، URL های سازگار با موبایل، شناسه های جلسه، URL های پارامتری، URL های سازگار با چاپ، محلی سازی و غیره رخ می دهد.

همانطور که قبلاً گفته شد، مشکلات محتوای تکراری ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود. بنابراین، هیچ راه حل عمومی برای مسائل محتوای تکراری وجود ندارد. ما به شدت توصیه می کنیم که یک ممیزی کامل سایت را برای یافتن محتوای تکراری در سایت انجام دهید. همچنین می توانید از ابزار وب مستر Screaming Frog برای یافتن مشکلات محتوای تکراری استفاده کنید.

بهینه سازی URL

URL های بهینه شده برای کاربران و موتورهای جستجو مفید هستند. URL های دوستدار SEO یک صفحه وب را برای کاربران بالقوه و موتورهای جستجو توصیف می کنند. با این حال، ساختار ضعیف و URL های بد، دسترسی خزنده ها و فهرست بندی آنها را دشوار می کند. ساختار استاندارد URL شامل پروتکل، زیر دامنه، دامنه ریشه، TLD، اسلاگ و نام صفحه به ترتیب است.

URL های بهینه سازی ضعیف می توانند چندین مشکل ایجاد کنند:

  • URL های تکراری برای صفحه اصلی
  • نسخه های www و غیر www URL ها، URL های پویا که به همان صفحه منتهی می شوند
  • از دست دادن رتبه
  • کاهش ترافیک

راه هایی برای رفع مشکلات بهینه سازی URL

اطمینان حاصل کنید که سایت شما دارای URL های کوتاه، توصیفی و غنی از کلمات کلیدی است. هدف اصلی بهینه سازی URL باید خوانایی آن باشد.

در زیر مراحل زیر برای بهینه سازی سیستمی URL سایت شما برای سئو آورده شده است:

  • ابتدا ساختار URL ها را طبق دستورالعمل های سئو اصلاح کنید و آن را در سراسر سایت یکنواخت نگه دارید. به عنوان مثال، وب سایت های وبلاگ محور باید ساختار URL متفاوتی در مقایسه با یک وب سایت تجارت الکترونیک جهانی یا یک سایت شبکه اجتماعی داشته باشند.
  • هنگامی که ساختار URL سایت خود را اصلاح کردید، گام بعدی انتخاب کلمه کلیدی در هر صفحه است.
  • برای اطمینان از ایمنی داده های کاربر، از HTTPS به جای HTTP برای وب سایت خود استفاده کنید. HTTPS ایمنی را افزایش می دهد و اعتبار بیشتری به سایت شما می بخشد. علاوه بر این، گوگل وب‌سایت‌هایی با پروتکل‌های HTTPS را ترجیح می‌دهد و به احتمال زیاد این سایت‌ها را بالاتر از سایت‌های ناامن رتبه‌بندی می‌کند.
  • طول URL ها را کاهش دهید و کلمات را با استفاده از خط فاصله جدا کنید. همیشه از حروف کوچک برای URL ها استفاده کنید تا خزنده ها بتوانند به راحتی آنها را بخوانند و به آنها دسترسی داشته باشند. هر زمان که URL های سایت خود را به روز می کنید یا صفحات جدیدی اضافه می کنید، همیشه از تغییر مسیرهای 301 برای جلوگیری از خطاهای 404 و لینک های شکسته استفاده کنید.
  • از زیرپوشه ها به جای زیر دامنه ها استفاده کنید زیرا این امر بر سئوی شما تأثیر می گذارد. همچنین از نگه داشتن پوشه های غیر ضروری در ساختار URL سایت خود اجتناب کنید.

طراحی بر اساس کاربران موبایل

ممکن است با مشکلاتی در مورد سازگاری با موبایل مواجه شوید و با خطا مواجه شوید. این بدان معناست که صفحه شما برای موبایل مناسب نیست. این به دلایل متعددی اتفاق می افتد، مانند فایل های robots.txt محدود، طراحی وب غیر پاسخگو، سرعت بارگذاری پایین و ساختار ضعیف سایت. راجب بهبود سایت روی موبایل در این پست حسابی توضیح دادیم.

راه هایی برای رفع مشکلات بهینه نبودن سایت در موبایل (mobile friendly) :

  • در ابتدا می توانید به کنسول جستجوی گوگل بروید تا خطاهای قابلیت استفاده از موبایل را در بخش قابلیت استفاده از موبایل کشف کنید.
  • هنگام طراحی، دستگاه های تلفن همراه را در نظر بگیرید
  • داده های ساختار یافته Schema.org را پیاده سازی کنید.
  • از ابزار Google PageSpeed Insights برای پیدا کردن صفحاتی که سرعت بارگذاری سایت شما را کاهش می دهند، استفاده کنید.
  • از کش مرورگر برای کاهش زمان بارگذاری صفحات موبایل خود استفاده کنید.
  • از کش وب برای بهبود عملکرد وب سایت خود، کاهش بار سرور و بهبود تجربه کاربر استفاده کنید.
  • پس از انجام بهینه‌سازی موبایل، از تست سازگاری تلفن همراه گوگل برای تعیین اینکه آیا وب‌سایت شما برای موبایل به خوبی بهینه شده است یا خیر، استفاده کنید.

Canonicalization (هم نوع خواری)

Canonicalization برای بهبود عملکرد سئو سایت مهم است. تگ های Canonical به مدیر وب سایت اجازه می دهد تا موتورهای جستجو را در مورد URL های خاصی که اصلی هستند مطلع کند. از مشکلاتی که اغلب به دلیل صفحات با محتوای تکراری به وجود می آیند جلوگیری می کند. وقتی تگ های متعارف قرار داده نمی شوند یا به درستی اضافه نمی شوند، موتور جستجو نمی تواند نسخه اصلی صفحات را تعیین کند.

راه هایی برای رفع مشکلات متعارف سازی:

  • وب سایت هایی که از hreflang استفاده می کنند باید URL هایی داشته باشند که از طریق تگ های متعارف به خودشان ارجاع می دهند.
  • همیشه یک برچسب متعارف برای صفحه اصلی خود اضافه کنید که به URL صفحه اصلی اشاره دارد.
  • هنگامی که صفحه بندی سایت خود را انجام می دهید، مطمئن شوید که هر صفحه از طریق canonical به خود اشاره می کند.
چگونه سئوی فنی را بهبود بخشیم و از مشکلات احتمالی جلوگیری کنیم

برای دستیابی به رتبه های بالاتر در SERP ها ، بهبود جنبه های خاص SEO کافی نیست. سئو فنی بسیار فراتر از فهرست بندی یا طراحی وب کاربر پسند است. وب مسترها برای به دست آوردن مزایای بلند مدت باید تمام فرآیندهای سئو فنی را از نظر اخلاقی انجام دهند.

برای بهبود سئوی فنی سایت خود باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1. معماری سایت
  2. ساختار URL
  3. نقشه سایت XML
  4. Structured data
  5. محتوای تکراری
  6. 301 تغییر مسیر
  7. جاوا اسکریپت
  8. Canonical tags
  9. استفاده از https

توصیه می کنیم هنگام ایجاد معماری سایت، ساختار URL و سایر عناصر سایت، دستورالعمل ها و قوانین سئو را دنبال کنید. همچنین، همیشه تجزیه و تحلیل و ممیزی عمیق را برای کشف و رفع مشکلات وب سایت یک بار برای همیشه انجام دهید. اما اگر برای هرکدام از موارد گفته شده دچار مشکل شده اید میتوانید از واتس اپ (چت آنلاین سرویس 24/7)یا شبکه های اجتماعی باما در ارتباط باشد.

توسعه و تجارت الکترونیک چیست؟

SQL چیست؟

الگوریتم های گوگل

سئو چیست

آموزش کسب درآمد از وبسایت

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + سیزده =