نکات ضروری سئو برای مبتدیان

چه صاحب یک کسب و کار کوچک باشید یا یک شرکت فورچون 500 را اداره کنید، سئو تاثیر زیادی بر موفقیت کسب و کار شما دارد. استراتژی سئوی شما تعیین می کند که مشتریان هدف شما چقدر راحت می توانند شما را پیدا کنند. با توجه به اینکه سئو اصلا کار راحتی نیست اما میتونیم نکاتی رو بهتون بگیم

کلیدواژه های اولیه و ثانویه مرتبط را هدف قرار دهید

تحقیق کلمات کلیدی پایه و اساس هر استراتژی خوب SEO است. اگر می دانید چگونه از کلمات کلیدی به طور موثر استفاده کنید، می توانید محتوایی تولید کنید که افراد بیشتری را به وب سایت خود جذب کند. اولین قدم این است که کلمات کلیدی اصلی و ثانویه صفحه خود را شناسایی کنید.

کلمه کلیدی اصلی شما تمرکز اصلی محتوای شما است. شما فقط باید یک کلمه کلیدی اصلی را در هر صفحه انتخاب کنید. باید با تمرکز صفحه، هویت برند، محصولات و خدمات شما مرتبط باشد.

کلمات کلیدی ثانویه شما از موضوع اصلی پشتیبانی می کنند. احتمالاً چندین مورد از اینها را خواهید داشت. اغلب، آنها نسبت به کلمه کلیدی اصلی ریزتر هستند و موضوعات فرعی را نشان می دهند که در طول مقاله پوشش می دهید. سعی کنید آنها را به طور طبیعی در محتوای خود بگنجانید، اما اگر مناسب نیستند آنها را مجبور نکنید.

محتوای اصلی با کیفیت بنویسید

اگر می‌خواهید کاربران سایت شما را پیدا کنند و به آن بازگردند، به محتوای باکیفیتی نیاز دارید که اصلی، جامع و همیشه سبز باشد.

محتوای اصلی دیدگاه و تخصص منحصر به فرد شما را به مخاطب نشان می دهد و آنها را قادر می سازد تا با شما ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این، الگوریتم های موتورهای جستجو، به ویژه گوگل، برای شناسایی محتوای منحصر به فرد طراحی شده اند. کسانی که سئو خوب را انجام می دهند و محتوای اصلی قابل اعتماد منتشر می کنند احتمالاً جستجوها را افزایش می دهند.

در حالت ایده آل، محتوای شما باید جامع باشد. این بدان معناست که محتوایی که منتشر می کنید به هر چیزی که کاربر ممکن است بخواهد در مورد آن موضوع بداند پاسخ می دهد. صفحات جامع به موتورهای جستجو نشان می دهد که شما در آن موضوع یک مرجع هستید.

ابزار قالب محتوای سئو می تواند به شما در نوشتن محتوای جامع تری کمک کند. محتوای رقیب با رتبه بالا را برای کلمه کلیدی مورد نظر شما تجزیه و تحلیل می کند و به شما می گوید که چه ویژگی هایی را باید هدف قرار دهید تا عملکرد خوبی داشته باشید.

در نهایت، محتوای همیشه سبز دارای ارزش بلندمدتی است که همچنان مرتبط بوده و در یک دوره طولانی ترافیک ایجاد می کند. بازاریابی درونگرا هدیه ای است که به دادن ادامه می دهد، زیرا در حالی که تمرکز شما در جای دیگری است به نتایج ادامه می دهد.

هنگام ایجاد محتوای همیشه سبز، به این فکر کنید که چه موضوعاتی بدون نیاز به به روز رسانی های قابل توجه، ارزش بلندمدتی را برای خوانندگان شما به ارمغان می آورد. سعی کنید از اخبار فصلی، اخبار فوری یا داستان های داده های حساس به زمان خودداری کنید. بعید است که این صفحات در طول زمان مرتبط باقی بمانند.

آخرین آپدیت سئو برای نمایه سازی تلفن همراه (mobile-first indexing)

محتوای خود را برای موتورهای جستجو قالب بندی کنید و قطعه های ویژه را هدف قرار دهید

اگر می خواهید محتوایی که می نویسید عملکرد خوبی داشته باشد، مطمئن شوید که به سؤالاتی که مخاطبان می پرسند پاسخ می دهید. یکی از راه های انجام این کار، هدف قرار دادن قطعه های برجسته است.

تکه‌های ویژه در بالای صفحه نتایج جستجو در Google ظاهر می‌شوند. آنها برای پاسخ به سؤال کاربر بدون نیاز به ترک صفحه طراحی شده اند. آنها بسیار قابل مشاهده، مفید هستند و احتمالاً ترافیک ارگانیک را جذب می کنند زیرا قبل از نتایج شماره گذاری شده ظاهر می شوند. همچنین ممکن است آنها را به عنوان ویژگی های SERP ببینید.

این موقعیت ها بسیار مورد توجه بازاریابان دیجیتال است. برای برنده شدن در یکی، باید محتوای خود را برای هدف قرار دادن آنها بهینه کنید. استراتژی هایی که برای هدف قرار دادن قطعه های برجسته استفاده می کنید می تواند محتوای شما را برای خوانندگان مفیدتر کند و سئوی شما را بهبود بخشد، حتی اگر برنده قطعه مورد نظر نباشید.

اطمینان حاصل کنید که محتوای شما سوال مورد نظر در قطعه را تا حد امکان واضح و مختصر می پرسد و پاسخ می دهد. به هر حال، مطالعات نشان می‌دهد که محتوایی که سؤالی را مطرح می‌کند، احتمالاً یک قطعه برجسته دارد.

آموزش نوشتن توضیحات صفحه شما (meta data)

عنوان صفحه و توضیحات متا خود را بهینه کنید

عنوان صفحه و توضیحات متا شما ممکن است اولین چیزی باشد که مخاطبان شما می بینند. کاربران ممکن است تصمیم بگیرند که آیا روی صفحه شما کلیک کنند یا صرفاً بر اساس این موارد رد شوند. این قدرت زیادی برای کلمات کم است، بنابراین مطمئن شوید که آنها تأثیرگذار هستند.

به طور معمول، از هر پلتفرمی که برای میزبانی وب سایت خود استفاده می کنید، راه آسانی برای ویرایش عنوان صفحه و توضیحات متا ارائه می دهد. به عنوان مثال، وردپرس دو کادر با عنوان “عنوان SEO” و “متا توضیحات” را ارائه می دهد.

در اینجا چند نکته برای یادآوری وجود دارد:

  • توضیحات متا خود را زیر 160 کاراکتر نگه دارید
  • کلمه کلیدی مورد نظر خود را درج کنید
  • ارتباط دهید که صفحه شما در مورد چیست و چه چیزی آن را منحصر به فرد می کند
  • اطمینان حاصل کنید که عنوان و توضیحات متا شما برای هر صفحه منحصر به فرد است
از URL های کوتاه و توصیفی استفاده کنید

بهبود ساختار URL شما می تواند به طور قابل توجهی بر سئوی صفحه شما با تلاش نسبتا کمی تأثیر بگذارد. یک URL تمیز می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا صفحه شما را درک کنند و ظاهر کاربرپسندتری در SERP به شما می دهد.

بهترین از همه، انجام این کار نسبتاً آسان است، حتی برای مبتدیان سئو

یک URL موثر باید:

  • از کلمات کلیدی استفاده کنید: در صورت امکان، سعی کنید کلمه کلیدی اصلی خود را وارد کنید
  • خوانا باشد: زمانی که بازدیدکننده شما URL را می خواند، درک موضوع صفحه برای آنها باید آسان باشد
  • مختصر باشید: URL های کوتاه تر (حدود 60 کاراکتر) ترجیح داده می شوند. این به این دلیل است که بسیاری از موتورهای جستجو نمی توانند URL های طولانی تر را پردازش کنند و در نتیجه ممکن است رتبه شما را پایین بیاورند.

ایجاد بک لینک از وب سایت های معتبر سایت

بک لینک ها یا لینک های خارجی که به سایت شما منتهی می شوند، یک فاکتور مهم رتبه بندی هستند. لینک هایی از منابع معتبر می توانند اعتبار سایت شما را افزایش دهند و سئوی سایت شما را در طول زمان بهبود بخشند. شما می توانید آن بک لینک ها را از طریق فرآیندی به نام لینک بیلدینگ به دست آورید.

اما چگونه می دانید که کدام منابع بک لینک را هدف قرار دهید؟ ساده است: ببینید رقبای شما بک لینک های خود را از چه کسانی دریافت می کنند. از ابزار Backlink Gap Tool برای مقایسه پروفایل بک لینک فعلی خود با رقبای خود و یافتن فرصت های جدید استفاده کنید.

برای استفاده از ابزار Backlink Gap:

  • دامنه خود و حداکثر چهار رقیب را وارد کنید و روی «یافتن مشتریان احتمالی» کلیک کنید.
  • از فیلترهای گزارش برای محدود کردن نتایج خود استفاده کنید. به عنوان مثال، ممکن است انتخاب کنید که فقط به بهترین فرصت ها با امتیاز اعتبار 80 یا بالاتر نگاه کنید.
  • فرصت‌های بک‌لینکی که علاقه‌مند به دنبال کردن آنها هستید را انتخاب کنید و برای ارسال آنها به پروژه ابزار Link Building روی «شروع توسعه» کلیک کنید. از ابزار Link Building برای تعقیب آنها بدون ترک سمروش استفاده کنید. اگر پروژه ابزار Link Building فعلی ندارید، از شما خواسته می شود که یکی را ایجاد کنید.

البته، این تنها راه برای تولید بک لینک نیست. در اینجا چند ایده دیگر وجود دارد:

  1. پیشنهاد نوشتن پست مهمان برای سایر رسانه ها را بدهید، به خصوص اگر اینفوگرافیک جالب یا چیز دیگری برای ارائه دارید.
  2. با ناشران تماس بگیرید تا هر گونه تحقیق یا داده اصلی را که برای محتوای خود در سایت جمع آوری کرده اید پوشش دهید.
  3. در فهرست راهنماهای صنعت فهرست شوید. ممکن است لازم باشد به انجمن‌های صنعتی حرفه‌ای، گروه‌های شبکه یا سازمان‌های تجاری بپیوندید تا بتوانید اعتبار بیشتری ایجاد کنید.

هر چیزی که به آرامی بارگیری می شود را حذف کنید یا ریساز کنید

زمان بارگذاری صفحه فقط بر تجربه کاربر تأثیر نمی گذارد. همچنین می تواند سئوی شما را تحت تاثیر قرار دهد. به هر حال، اگر یک صفحه خیلی آهسته بارگذاری شود، بعید است که کاربران در آن جا بمانند و نرخ پرش شما را افزایش دهند. زمان بارگذاری یک صفحه یکی از سه مورد اصلی وب و یک فاکتور رتبه بندی است.

اگر صفحه شما خیلی کند بارگذاری می شود، به دنبال عناصر صفحه باشید که ممکن است زمان بارگذاری شما را افزایش دهند. به عنوان مثال، آیا افزونه های غیر ضروری به صفحه خود اضافه شده است؟ سعی کنید آنها را حذف کنید تا سرعت صفحه شما افزایش یابد.

با استفاده از ابزار ممیزی سایت می توانید سایت خود را از نظر این و سایر عوامل بررسی کنید. ممیزی سایت بیش از 140 بررسی برای مسائل مختلف سئو دارد، از جمله زمان بارگذاری کند، اجرای HTTPS، نشانه گذاری ها، Core Web Vitals، لینک های شکسته، و موارد دیگر. از آن همراه با بینش PageSpeed استفاده کنید تا مطمئن شوید سایت شما به سرعت است.

درباره Core Web Vitals و نحوه بهبود سرعت صفحه خود در پست وبلاگ ما بیشتر بخوانید.

از ترکیبی از پیوندهای داخلی و خارجی استفاده کنید

استفاده از پیوندهای داخلی و خارجی به طور مؤثر می تواند باعث خزیدن ، تجربه کاربر و اعتبار شود. در حالت ایده آل ، این پیوندها باید به اطلاعات مفید و مرتبط منجر شوند.

لینک های داخلی کاربران را به سایر صفحات سایت شما هدایت می کند. آنها به خزنده‌های موتور جستجو کمک می‌کنند تا محتوای شما را پیدا کنند و کاربران را تشویق می‌کنند مدت بیشتری در سایت شما بمانند. برای مثال، می‌توانید بین پست‌های وبلاگ مرتبط ارتباط برقرار کنید تا به مخاطبانتان کمک کنید بدون اینکه سایت شما را ترک کنند، اطلاعات بیشتری در مورد موضوعی که در حال تحقیق هستند پیدا کنند.

رنگ های تاثیر گذار در سئوی سایت

گرافیک خود را بهینه کنید

مقاومت در برابر یک گرافیک رنگارنگ یا تصویری که جوهر یک موضوع را کاملاً به تصویر می کشد، دشوار است. اگر چنین تصاویری را برای وب سایت خود ایجاد می کنید، مطمئن شوید که بهینه شده اند. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • اندازه و قالب بندی: مطمئن شوید که از اندازه تصویر و نوع فایل استفاده می کنید که برای خوانندگان شما بهترین کار را دارد. اگر یک تصویر خیلی بزرگ باشد، می تواند سرعت صفحه شما را کاهش دهد. اگر نوع فایل پشتیبانی نشود، ممکن است تصویر اصلا بارگیری نشود.
  • دسترسی: همیشه متن جایگزین توصیفی را برای هر تصویر درج کنید. این نه تنها به دسترسی بیشتر سایت شما برای صفحه‌خوان‌ها کمک می‌کند، بلکه فرصت‌هایی را برای ادغام کلمات کلیدی پشتیبانی بیشتر ایجاد می‌کند. از قرار دادن عناصر متنی مهم در تصاویر خود اجتناب کنید، مگر اینکه راه دیگری برای دسترسی به آنها وجود داشته باشد.
  • زمینه: با قرار دادن آنها در کنار متن مرتبط در صفحه خود، زمینه را برای تصاویر خود فراهم کنید. در صورت امکان، سعی کنید مهمترین تصویر خود را نزدیک بالای صفحه قرار دهید.
  • پیوندها: نام های توصیفی و ساختارهای URL منطقی را برای همه تصاویر خود ایجاد کنید. این نه تنها به بهینه‌سازی آن‌ها برای جستجوی ارگانیک کمک می‌کند، بلکه اشتراک‌گذاری تصاویر شما را در سایت‌هایشان برای دیگران آسان‌تر می‌کند و به طور بالقوه به شما بک لینک می‌دهد.
  • تست: همیشه به یاد داشته باشید که صفحات خود را روی موبایل و دسکتاپ تست کنید. کاربران تمایل دارند بیشتر در تصاویر گوگل از موبایل جستجو کنند تا روی دسکتاپ، بنابراین بهینه سازی تصاویر شما برای موبایل می تواند مزایای بیشتری داشته باشد.

رقص گوگل چیست؟

8 روش دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بهترین وب سایت های فریلنسری برای کسب درآمد دلاری

سئو چیست

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =