گوگل 40 میلیون دلار جریمه شد!!

گوگل به دلیل تنظیمات اندرویدی که اعمال کرده بود، 60 میلیون دلار استرالیا (حدود 40 میلیون دلار به بالا) در استرالیا تحریم شده است که مربوط به حدود 5 سال قبل است، که – در حکم دادگاه سال 2021 – مشخص شد که مصرف کنندگان را در مورد جمع آوری داده های موقعیت مکانی خود گمراه کرده است.

کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا (ACCC) در اکتبر 2019 علیه گوگل و زیرمجموعه استرالیایی‌اش شکایت کرد و این غول فناوری را به دلیل ارائه اظهارات گمراه‌کننده به مصرف‌کنندگان در مورد جمع‌آوری و استفاده از داده‌های موقعیت مکانی شخصی آنها در تلفن‌های اندرویدی به دادگاه برد. بین ژانویه 2017 و دسامبر 2018.

در آوریل 2021، دادگاه متوجه شد که گوگل قانون مصرف کننده استرالیا را نقض کرده است، زیرا به برخی از کاربران اندروید اعلام کرد که تنظیم “تاریخچه موقعیت مکانی” تنها تنظیم حساب Google است که بر جمع آوری، نگهداری و استفاده از داده های شناسایی شخصی در مورد مکان آنها تأثیر می گذارد.

در واقع، تنظیم دیگری – به نام «فعالیت وب و برنامه» – همچنین Google را قادر می‌سازد تا داده‌های موقعیت مکانی کاربران اندروید را بگیرد و همانطور که ACCC امروز در یک بیانیه مطبوعاتی اشاره کرد، این به طور پیش‌فرض فعال بود. آکا، یک الگوی تیره کلاسیک. (در واقع گوگل الگوهای تاریک تو در تو را به شکلی که در زیر به تفصیل توضیح می دهیم، به صورت جمع اجرا کرده است.)

رگولاتور تخمین می زند که کاربران حدود 1.3 میلیون حساب Google در استرالیا ممکن است صفحه ای را مشاهده کرده باشند که دادگاه تشخیص داده است که قانون مصرف کننده را نقض کرده است.

جینا کاس-گوتلیب، رئیس ACCC، گفت: «این مجازات قابل توجهی که امروز توسط دادگاه اعمال شد، پیامی قوی به پلتفرم‌های دیجیتال و سایر کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک می‌فرستد که نباید مصرف‌کنندگان را در مورد نحوه جمع‌آوری و استفاده از داده‌هایشان گمراه کنند.» در یک بیانیه.

«Google، یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان، توانست داده‌های مکان جمع‌آوری‌شده را از طریق تنظیمات «فعالیت وب و برنامه» حفظ کند و این داده‌های حفظ‌شده می‌تواند توسط Google برای هدف‌یابی تبلیغات به برخی از مصرف‌کنندگان استفاده شود، حتی اگر آن مصرف‌کنندگان دارای « تنظیم سابقه موقعیت مکانی خاموش شد.»

او می‌گوید: «داده‌های موقعیت مکانی شخصی برای برخی از مصرف‌کنندگان حساس و مهم هستند، و برخی از کاربرانی که بازنمایی‌ها را دیده‌اند ممکن است در مورد جمع‌آوری، ذخیره‌سازی و استفاده از داده‌های موقعیت مکانی خود انتخاب‌های متفاوتی داشته باشند، اگر بازنمایی‌های گمراه‌کننده توسط Google انجام نشده باشد.» اضافه.

طبق ACCC، Google اقداماتی را برای اصلاح رفتار متخلف تا 20 دسامبر 2018 انجام داد، به این معنی که دیگر صفحه نمایش های گمراه کننده به مصرف کنندگان در کشور نشان داده نمی شود.

در زمان صدور حکم دادگاه در سال گذشته، گوگل اعلام کرد که با این یافته ها مخالف است و در حال بررسی درخواست تجدید نظر است. اما، در این صورت، تصمیم گرفت که توده ها را بگیرد.

(اگر تخلفات اخیراً رخ داده باشند، اینها آنقدر دردناک نیستند: ACCC خاطرنشان می کند که اکثر رفتارهای تحریم شده قبل از سپتامبر 2018 رخ داده است که قبل از افزایش قابل ملاحظه حداکثر مجازات برای نقض قانون مصرف کننده است – از 1.1 میلیون دلار به ازای هر تخلف به – از آن زمان – بالاتر از 10 میلیون دلار، 3 برابر ارزش هر گونه منفعت به دست آمده یا، در صورت عدم تعیین ارزش، 10 درصد از گردش مالی.)

دادگاه همچنین به Google دستور داده است که اطمینان حاصل کند که خط‌مشی‌هایش شامل تعهد به رعایت و الزامات آموزش کارکنان خاصی در مورد قانون مصرف‌کننده کشور و همچنین پرداخت سهمی در هزینه‌های ACCC است.

برای اظهار نظر در مورد تحریم با گوگل تماس گرفته شد. یکی از سخنگویان شرکت این بیانیه را برای ما ارسال کرد:

می‌توانیم تأیید کنیم که توافق کرده‌ایم موضوع مربوط به رفتار تاریخی را از سال 2017 تا 2018 حل و فصل کنیم. ما سرمایه‌گذاری زیادی برای ساده‌سازی اطلاعات مکان برای مدیریت و درک آسان با ابزارهای صنعت اول مانند کنترل‌های حذف خودکار انجام داده‌ایم، در حالی که میزان داده‌های ذخیره‌شده را به میزان قابل توجهی به حداقل رسانده‌ایم. همانطور که نشان داده‌ایم، متعهد به ایجاد به‌روزرسانی‌های مداوم هستیم که کنترل و شفافیت را به کاربران بدهد و در عین حال مفیدترین محصولات ممکن را ارائه کنیم.

الگوهای تیره در داخل الگوهای تیره

بیانیه مطبوعاتی ACCC شامل چند صفحه نمایش است که اعلان‌های Google را به کاربران اندروید نشان می‌دهد که دادگاه آنها را گمراه‌کننده تشخیص داد – که شامل سه نسخه از صفحه تنظیمات وب و فعالیت Google است که به مصرف‌کنندگانی که یک حساب Google در دستگاه خود راه‌اندازی می‌کنند نشان داده می‌شود که کلمه «» را ذکر نمی‌کند. مکان” اصلا.

در عوض، در یکی – که بین 30 آوریل 2018 و 19 دسامبر 2018 ظاهر شد – Google به مصرف‌کنندگان دستور می‌دهد که این تنظیمات «جستجوهای شما، سابقه مرور Chrome و فعالیت‌ها را از سایت‌ها و برنامه‌هایی که از سرویس‌های Google استفاده می‌کنند ذخیره می‌کند»، قبل از اینکه آنها را وادار به حفظ یک پیش‌نمایش کنند. -گزینه “ذخیره وب و فعالیت من در حساب Google من” (معروف به شرکت در ردیابی Google) با پیشنهاد: “این به شما نتایج جستجو، پیشنهادات و شخصی سازی بهتری در سرویس های Google می دهد.” اما هیچ جا توضیح نمی دهد که کاربر موافقت می کند مکان ردیابی شود.

اگر کاربران اندروید تصمیم بگیرند که «سابقه موقعیت مکانی» را خاموش کنند – یعنی از طریق یک تنظیم کاملاً مجزا که در واقع آنها را قادر به جلوگیری از ردیابی موقعیت مکانی Google نمی‌کند – همچنین می‌توان یک پنجره بازشو گیج‌کننده نشان داد که تصمیم آنها برای «مکث کردن سابقه موقعیت مکانی» را جویا می‌شود. “، همانطور که گوگل بیان کرد و به آنها هشدار داد که این تصمیم “عملکرد برخی از محصولات Google را در طول زمان محدود می کند”.

حتی نمی‌دانیم هدف از این کار چیست، زیرا این تنظیمات به مصرف‌کنندگان این امکان را نمی‌دهد که به طور کامل از جاسوسی Google در مکان خود جلوگیری کنند، بنابراین احتمالاً بیشتر برای گسترش FUD بوده است.

متن این اعلان با یک خط گیج‌کننده دیگر به پایان می‌رسد – به کاربر می‌گوید «به خاطر داشته باشید، توقف موقت این تنظیم هیچ‌یک از فعالیت‌های قبلی را حذف نمی‌کند» – و به او اشاره می‌کند تا تنظیمات بیشتری را نشان دهد که Google پیشنهاد می‌کند می‌توانند «این اطلاعات را در «مشاهده و مدیریت کنند». نقشه تاریخچه موقعیت مکانی شما». احتمالاً این کار برای فرستادن آنها به یک سوراخ خرگوش بیهوده بوده است – در حالی که توجه آنها را از تنظیمات وب و فعالیت که Google در آن تنظیمات ردیابی موقعیت مکانی دیگری را پنهان کرده بود، جلب می کند.

سایر نسخه‌های تنظیمات Web & Activity که دادگاه بین اوایل سال ۲۰۱۷ تا اواخر سال ۲۰۱۸ کاربران اندروید را گمراه‌کننده تشخیص داد، شامل نسخه‌ای است که شامل پنج اقدام احتمالی کامل است که کاربر می‌تواند انجام دهد – انتخاب گسترده‌ای که بدیهی است قصد دارد آن‌ها را مبهوت کند تا «روشن» را رها کنند. تنظیم همانطور که هست، زیرا به شدت نامشخص است که هر چیز دیگری در صفحه نمایش به چه معناست.

«اگر از بیش از یک حساب به طور همزمان استفاده می کنید، ممکن است برخی از داده ها در حساب پیش فرض شما ذخیره شوند. در support.google.com بیشتر بیاموزید،» یک قطعه برجسته از چاپ کوچک مرموز Google را اجرا می کند – بدون اینکه در واقع URL مورد نظر را ابرپیوند کند تا مشتری را به جایی که ممکن است در واقع «بیشتر بیاموزد» ارسال کند (یا، خوب، به سرعت متوجه شود که چیزی وجود ندارد. چیزهای زیادی برای یادگیری و مطمئناً هیچ کلید خاموشی وجود ندارد).

به نظر می رسد این تکه چاپ کوچک عمدتاً برای محافظت از مصرف کنندگان از خواندن توضیحات واقعی عملکرد تنظیمات وب و فعالیت – تنظیمی که به یاد داشته باشید، به طور پیش فرض روی “روشن” است – محافظت می کند – زیرا این اطلاعات بسیار برجسته در زیر آن (و بالای یک) مدفون شده است. تیک باکس چشم نوازتر). اما حتی در اینجا نیز گوگل واضح نیست: باز هم، اصلاً از کلمه “مکان” استفاده نمی کند. تنها یک ارجاع غیرمستقیم به «نقشه‌ها» در فهرستی وجود دارد که «جستجوهای سریع‌تر» و «تجربه‌های سفارشی‌شده» را پیش‌زمینه می‌کند تا مصرف‌کنندگان را وادار به موافقت کند.

به نظر می رسد با استفاده از نام محصول محبوب Maps خود به عنوان جایگاهی برای مکان، به کاربران اندرویدی پیشنهاد می دهد که اگر بخواهند از Maps استفاده کنند، این تنظیم را روشن کنند – به جای اینکه مشخص کند این تنظیمات به توانایی آن در ردیابی اشاره دارد. مکان آنها

همان صفحه تنظیمات همچنین شامل یک علامت از پیش علامت‌گذاری شده در کنار متن بیشتر است که می‌گوید: «شامل سابقه مرور کروم و فعالیت از وب‌سایت‌ها و برنامه‌هایی که از سرویس‌های Google استفاده می‌کنند» — بنابراین Google ظاهراً تنظیمات ردیابی را جدا می‌کند، احتمالاً به عنوان پشتیبان. در صورتی که یکی از این تنظیمات از قبل چک شده علامت نخورد – بالا بروید، به این معنی که حداقل می تواند داده ها را از طریق دیگری بگیرد.

پس از آن، نوشته‌های کوچک دیگری وجود دارد که در زیر عنوان ساده «داده‌های این دستگاه» قرار می‌گیرد، که می‌خواند: «کنترل گزارش فعالیت برنامه از این دستگاه». با این حال، این متن فوراً از نظر بصری به تنظیماتی که کاربر قادر به تعامل با آن است پیوند داده نمی شود – بنابراین هر کسی که به آن نگاه می کند ممکن است تصور کند که اصلاً به گزینه ای اشاره نمی کند و از روی آن بگذرد.

با فاصله هوا در زیر، به سمت پایین صفحه، یک گزینه ابرپیوندی برای “مدیریت فعالیت” وجود دارد. این متن پررنگ‌تر است – با حروف تمام. همینطور چشم را می کشد. با این حال این حتی چیست؟ چرا کاربر باید برای خاموش کردن ردیابی، همانطور که این گزینه دلالت دارد، وارد جهنم زیرمنوی تازه گوگل شود؟ مطمئناً آنها فقط می توانند سوئیچ “روشن” را در بالای صفحه تنظیمات برای انجام این کار تغییر دهند…

مطمئناً همه چیزهایی که در این کیک لایه‌ای الگوی تیره پخته می‌شود، مصرف‌کننده را از هرگونه درک واقعی درباره داده‌هایش دور می‌کند تا آن‌ها دست از کار بکشند و ردیابی پیش‌فرض را ادامه دهند. واقعاً یک استاد کلاس در طراحی فریبنده دستکاری.

یک راه اندازی مجدد بزرگ؟

در حالی که بیانیه امروز گوگل در مورد تحریم ACCC به دنبال این است که تمام موارد گمراه کننده ردیابی موقعیت مکانی را در گذشته نشان دهد، این شرکت با تحقیقات مداوم در مورد اقدامات مشابه در اتحادیه اروپا – که از فوریه 2020 باز است – روبرو است – جایی که ممکن است در قلاب باشد. اگر مشخص شود که مقررات عمومی حفاظت از داده‌های بلوک را نقض کرده است، جریمه قابل‌توجه‌تری می‌گیرند (زیرا مجازات‌ها می‌توانند تا 4 درصد از گردش مالی سالانه جهانی را افزایش دهند).

سازمان‌های ناظر مصرف‌کننده در اتحادیه اروپا در نوامبر ۲۰۱۸ شکایت‌هایی را درباره ردیابی موقعیت مکانی فریبنده Google ثبت کردند. بنابراین Google همچنان می‌تواند ادعا کند که این کار ادامه دارد – هر نتیجه‌ای که باشد.

پیش‌نویس تصمیم DPA ایرلند، که رهبری تحقیقات را بر عهده دارد، در سال جاری انتظار می‌رود – اگرچه تصمیم نهایی می‌تواند تا سال 2023 گرفته شود زیرا باید توسط شبکه DPAهای بلوک بررسی شود و در مورد هر گونه اجرا توافق حاصل شود.

اما موارد دیگری نیز وجود دارد – اوایل تابستان امسال، گروه‌های حقوق مصرف‌کننده اروپایی مجموعه جدیدی از شکایت‌ها را علیه گوگل ارائه کردند – غول تبلیغاتی را به طراحی فریبنده در مورد فرآیند ایجاد حساب متهم کردند که به گفته آنها کاربران را به موافقت با پردازش گسترده و تهاجمی داده‌هایشان سوق می‌دهد.

شکایات نشان می‌دهد که گوگل به چند کلیک دیگر نیاز دارد تا به کاربران اجازه دهد از ردیابی آن در مقابل استفاده از کلیدهای داده‌هایشان انصراف دهند… بنابراین به علاوه چا تغییر درست است؟

سرعت پرشتاب اجرای قانون حریم خصوصی اروپایی نشان می‌دهد که Google می‌تواند انتظار فضل چندین ساله را قبل از رسیدن هر گونه سفارش اصلاحی داشته باشد – در این میان مصرف‌کنندگان را در معرض دید قرار می‌دهد.

اما اصلاحات سخت‌تری در افق وجود دارد: قانون‌گذاران اتحادیه اروپا اخیراً موافقت کردند که ممنوعیتی را برای پلتفرم‌های آنلاین طراحی و استقرار رابط‌های فریبنده/دستکاری‌کننده و/یا گیج‌کننده در به‌روزرسانی پرچم‌دار آتی کتاب قوانین دیجیتال این اتحادیه لحاظ کنند.

قانون خدمات دیجیتال (DSA) به طور کلی در نظر گرفته شده است تا مسئولیت و پاسخگویی را در مورد خدمات دیجیتال از طریق راهبری کنترل کند.

در الگوهای تاریک، بسیاری از جزئیات متن DSA و تفسیر آن به وضوح بستگی دارد – و ممکن است هنوز فضایی برای پلتفرم‌های قدرتمند وجود داشته باشد تا راه‌هایی برای استفاده از شیوه‌های کوسه ماهیانه برای ربودن حقوق و نمایندگی مصرف‌کنندگان وجود داشته باشد. اما یکی از ویژگی‌های کلیدی قانون این است که مستلزم نقش فعال کمیسیون اروپا در اجرا (در برابر پلتفرم‌های بزرگتر – به اصطلاح VLOP) است.

این شامل توانمندسازی مجریان اتحادیه اروپا برای ورود و صدور رهنمودهایی در مورد بهترین عملکرد در زمینه هایی مانند طراحی رابط است. همراه با یک توانایی جدید برای برهنه کردن دندان در مقابل متخلفان تکراری – از آنجایی که این قدرت را می‌یابد تا VLOP‌ها را در صورت نقض قوانین DSA با جریمه‌های سنگین جریمه کند – بنابراین نادیده گرفتن برخی از مقررات متمرکز بر مصرف‌کننده اتحادیه اروپا می‌تواند ناگهان سخت‌تر شود. (DSA از سال آینده اعمال می شود.)

جریمه های نقض DSA می تواند تا 6٪ از گردش مالی سالانه جهانی را در بر بگیرد. بنابراین هزینه و خطر سرقت داده‌های افراد مطمئناً در حال افزایش است. اینکه آیا این کافی است که غول‌های ردیابی را برای تفکر مکث کنیم – یا آنچه واقعاً مورد نیاز است، مجبور به اصلاح معنادار مدل‌های تجاری متخاصم حریم خصوصی – باید دید.

نبرد NVIDIA برای تراشه های هوش مصنوعی

یک ویروس جدید به مودم ها حمله می کند!

کروز سواری بدون راننده !

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 9 =