4 نکته برای گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجو

این راز نیست که Google Analytics ابزار بسیار مفیدی برای ردیابی عملکرد کلی سایت شما است. از منبع ترافیک گرفته تا جستجوها در سایت شما، این امکان وجود دارد که در مورد میزان “سالم” وب سایت خود اطلاعاتی کسب کنید. خوشبختانه، Google هر دو Analytics و Search Console را برای اطمینان از حداکثر کارایی و استفاده از همه منابع ارائه می دهد. در زیر دو نکته در مورد ردیابی اهداف و کلمات کلیدی در Google Analytics و Search Console وجود دارد که ممکن است بازی بازاریابی ورودی شما را تغییر دهد.

اهداف را تعیین کنید

اهداف در گوگل آنالیتیکس نرخ تبدیل وب سایت شما را ردیابی می کنند و بینش بازاریابی جدیدی را ارائه می دهند. اگر مبتدی هستید، این دو هدف شروعی عالی برای پیگیری هستند.

1)تعدادی از صفحات: اگر تا به حال فکر کرده اید که یک بازدیدکننده چند صفحه در وب سایت شما مرور می کند، این هدف برای شما مناسب است. به عنوان مثال، در حین فروش در وب سایت خود، تعداد بازدید از صفحه را روی 10 تنظیم کنید تا تعداد افرادی که واقعاً وب سایت شما را به طور کامل مرور می کنند، ردیابی کنید.

2)تعامل کاربر: راه دیگر برای ردیابی تعامل، زمان صرف شده در وب سایت است. شما می توانید مناسب ترین زمان را برای ارزیابی تعیین کنید. آیا کاربر 30 ثانیه در حال تعامل است یا بیش از 5 دقیقه درگیر می ماند؟ با تنظیم مدت زمان و شرایط بازدید خود شروع کنید. (برای وب سایت ما، بیشتر از 7 دقیقه است)

ردیابی عملکرد کلمات کلیدی

برای دریافت کمک بیشتر از Google Analytics در ردیابی کمپین های SEO خود، حساب Google Search Console را اضافه کنید. این ابزار رایگان از Google وضعیت نمایه سازی وب سایت شما و آمار مفیدی را در مورد کلمات کلیدی ارائه می دهد. با کنسول جستجو می توانید کشف کنید که چه پرس و جوهایی ترافیک را به صفحه شما می آورند و چه چیزی را می توان در استراتژی کلی کلمه کلیدی خود بهبود بخشید.

search analytics

نگاهی دقیق به کلیک‌ها، تأثیرگذاری‌ها، CTR و میانگین موقعیت بیندازید. به راحتی تشخیص دهید که آیا کلمه کلیدی دم بلند شما نرخ کلیک پایین و موقعیت بالایی دارد یا خیر. بهترین چیز در مورد این ابزار این است که می‌توانید صفحه وبلاگ خاص خود را ردیابی کنید و مستقیماً ببینید کلمات کلیدی از این پست وبلاگ چگونه رتبه‌بندی می‌شوند. برای انجام این کار، ابتدا روی Pages کلیک کنید، به آدرس پست وبلاگ خود بروید و روی Queries کلیک کنید. آیا یکی از این نکات را از Google Analytics یا Search Console امتحان کرده اید؟

تنظیم رویداد نوع هدف سفارشی

اگر می‌خواهید رویدادی در هنگام اخراج به عنوان هدف ثبت شود، باید یک هدف سفارشی تنظیم کنید و نوع رویداد را انتخاب کنید. وقتی جزئیات شرایط رویداد را پیکربندی می‌کنید، باید جزئیات ارسال شده را بدانید. هر فیلد باید با آنچه رویداد در چهار قسمت (دسته، اقدام، برچسب، ارزش) ارسال شده مطابقت داشته باشد. باید مطمئن شوید که نوع تطابق صحیح را انتخاب کرده‌اید («برابر با»، «با شروع می‌شود»، «عبارت منظم»، «بیشتر از» و «کمتر از»).

کار با رویدادهای موجود که پیکربندی نکرده‌اید

گاهی اوقات لازم است اهدافی را برای رویدادهایی تنظیم کنید که توسط شخصی غیر از شما یا سیستم مدیریت محتوای شما (CMS) مانند وردپرس پیکربندی شده است. با این حال، از آنجایی که شما رویداد سفارشی را خودتان ایجاد نکرده‌اید، دقیقاً نمی‌دانید چه چیزی در چهار قسمت ارسال می‌شود. برای یافتن جزئیات آنچه ارسال می شود و برای چه اقدامی می خواهید به کجا مراجعه کنید؟ اینجاست که باید از مهارت های فنی خود برای نظارت بر رویدادها استفاده کنید، زیرا رویدادها را در مرورگر خود فعال می کنید.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 1 =