5 اشتباه در سئو

5 اشتباه در سئو

5 اشتباه در سئو :مواقعی وجود داشت که تعداد کلمات کلیدی در یک صفحه برای رتبه بندی جستجو بیشترین اهمیت را داشت. خیلی وقت پیش بود. موتورهای جستجو به طور مداوم الگوریتم های رتبه بندی را بهبود می بخشند. ترفندهایی که حداقل یک سال پیش کارآمد هستند، کارآمدتر نیستند.

پیروی از تمام روندهای سئو به اندازه کافی دشوار است زیرا آنها خیلی سریع در حال تغییر هستند. همچنین ممکن است ایجاد تعادلی که وب سایت خود را هم برای افراد و هم برای ربات های موتور جستجو بهینه می کند، چالش برانگیز باشد. با در نظر گرفتن این حقایق، تعجب آور نیست که حتی بازاریابان با تجربه و صاحبان مشاغل در مسیر خود مرتکب اشتباهاتی می شوند.

در این پست، به 5 اشتباه رایج سئو که می توانستید مرتکب شوید اشاره می کنم و راه های اصلاح آنها را بیان می کنم.

5 اشتباه در سئو
5 اشتباه در سئو

کلمات کلیدی اشتباه

اگرچه اکثر مردم از قبل می‌دانند که کیفیت کلمات کلیدی مهمتر از کمیت آنها است، اما اکثر افراد ناباور هنوز با کلمات کلیدی مرتبط هستند. جمع آوری تمام عبارات کلیدی ممکن کافی نیست. در اینجا برخی از اشتباهات رایج افراد در استفاده از کلمات کلیدی وجود دارد:

بی ربط بودن کلمات کلیدی

عدم انجام تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی اولین و بزرگترین اشتباه سئو است. اگر کلمات کلیدی شما با هدف وب سایت شما مرتبط نیستند، منتظر رتبه بندی خوب نباشید. با استفاده از کلمات کلیدی نامربوط، به مشتریان یا مشترکین بالقوه خود دسترسی نخواهید داشت. برای هدف قرار دادن مخاطبان خود، عبارات کلیدی دقیق تری را انتخاب کنید.

به عنوان مثال، اگر مصالح ساختمانی را می فروشید و سایت دیگری وبلاگی درباره ساخت خانه باشد، اهداف شما و همچنین کلمات کلیدی متفاوت خواهد بود. با داشتن یک وب سایت تجاری، از عباراتی مانند «فروشگاه اینترنتی مصالح ساختمانی»، «لیست قیمت سیمان»، «سفارش آنلاین مصالح ساختمانی» و غیره استفاده خواهید کرد. خانه بسازم، «چگونه خانه بسازم»، «آیا می توانم خانه بسازم» و غیره.

حال سعی کنید کلمات موضوعی را از این عبارات حذف کنید. «فروشگاه آنلاین»، «لیست قیمت» و «سفارش آنلاین» برای یک سایت تجاری و «چگونه» و «می‌توانم» برای یک سایت اطلاعاتی باقی می‌مانند. اینها عباراتی هستند که باید با کلمات کلیدی موضوعی خود استفاده کنید.

عدم پیگیری کلمات کلیدی پرطرفدار

هرگز در موضوعات تصادفی محتوا ایجاد نکنید. اگر می خواهید یک پست جدید بنویسید، بررسی کنید که آیا موضوع آن به اندازه کافی محبوب است یا خیر. برای این منظور می توانید از Google Trends استفاده کنید. کلمه ای را که بهتر از همه موضوع را توصیف می کند در قسمت جستجوی آن وارد کنید:

حجم جستجو برای برخی از کلمات کلیدی ممکن است بسته به فصل یا کشوری که محتوای خود را برای آن ایجاد می کنید تغییر کند. اگر مردم به دنبال ژاکت های پشمی در سریلانکا نباشند، تعجب نکنید. تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی پرطرفدار نه تنها ممکن است به شما کمک کند دیده شدن خود را افزایش دهید، بلکه بررسی کنید که آیا محصول، خدمات یا اطلاعاتی که ارائه می دهید مورد تقاضا است یا خیر.

سطح دشواری کلمه کلیدی بالا

این عامل برای کسانی که به تازگی وارد طاقچه شده اند بسیار مهم است. اکثر مردم فکر می کنند که هر چه حجم جستجوی کلمه کلیدی بیشتر باشد، شانس بیشتری برای دریافت ترافیک بالایی دارند. به یاد داشته باشید که اگر شما یک بازیکن جدید در بازار هستید، این قانون کار نمی کند.

اگر کلمه ای به اندازه کافی محبوب باشد، برخی از مارک های بزرگ قبلاً در مورد این موضوع نوشته اند. بنابراین، شما باید تلاش زیادی کنید تا سایت خود را به بالاترین سطح برسانید. در ابتدای راه، چیزهای خیلی بیشتری برای نگرانی دارید. شروع به انتخاب کلمات کلیدی با سطح دشواری کلمه کلیدی کم یا متوسط کنید. شما باید این پارامتر را در نظر بگیرید تا سال ها برای کسب رتبه بالا تلاش نکنید.

البته، خودتان آن را تخمین نمی زنید. چندین ابزار SEO مانند Serpstat و Moz وجود دارد که این داده ها را برای شما ارزیابی می کنند.

توجه داشته باشید که اعداد بالاتر از 50 به این معنی است که رقابت برای شما بسیار سخت خواهد بود.

کلمات کلیدی پر کردن

استفاده از کلمات کلیدی هدف در هر جمله بهترین ایده نیست. این نه تنها تجربه ضعیف کاربران را ارائه می دهد، بلکه هیچ سودی برای رتبه بندی شما ندارد. این اشتباه ساده ممکن است استراتژی سئوی شما را خراب کند.

پر کردن کلمات کلیدی باعث می شود محتوای شما غیر طبیعی و هرزنامه به نظر برسد. بیایید ببینیم که گوگل چه چیزی را “پر کردن” در نظر می گیرد

برچسب های عنوان و توضیحات متا نامربوط

اول از همه، تگ‌های عنوان و توضیحات متا بیت‌هایی از کد HTML هستند که توسط موتورهای جستجو هنگام خزیدن وب‌سایت شما در نظر گرفته می‌شوند. این عناصر اطلاعاتی را در مورد محتوای صفحه شما ارائه می دهند و می توانند به شما در بهبود رتبه خود به راحتی کمک کنند. در اینجا چگونه در یک کد به نظر می رسد:

روندهای سئو: آنچه برای سال 2018 باید بدانید<</p>

<meta name=“description” content=”سئو دائماً در حال تغییر است و همه ما سخت تلاش می‌کنیم تا به همین ترتیب ادامه دهیم. برای اینکه به شما برتری بدهیم، در اینجا روندهای کلیدی سئو وجود دارد که مطمئناً برای سال 2018 مهم هستند.

ثانیا، داده های داده شده در تگ های عنوان و توضیحات متا، قطعه نشان داده شده در SERP را تشکیل می دهند. این بر تصمیم کاربران در مورد بازدید یا عدم بازدید از صفحه شما تأثیر می گذارد. در اینجا روشی است که مردم آن را می بینند:

عدم استفاده از عنوان و توضیحات متا مرتبط نیز ممکن است باعث بدتر شدن عوامل رفتاری شود. چه مفهومی داره؟ بیایید تصور کنیم که «iphone xs» را جستجو می‌کنید که می‌خواهید ویژگی‌ها و اخبار مربوط به آن را بدانید. موتورهای جستجو نتایج اطلاعاتی و تجاری را به شما نشان می دهند:

شما فقط صفحاتی را باز خواهید کرد که دارای هدف اطلاعاتی هستند، زیرا قصد ندارید چیزی بخرید. اگر برخی از وب‌سایت‌های فروش گوشی‌های هوشمند هدف تجاری خود را در قطعه خود مشخص نکرده باشند، ممکن است از آن بازدید کنید و اطلاعات لازم را پیدا نکنید. در این صورت، زمانی که در یک وب سایت سپری می کنید بسیار کوتاه خواهد بود. ربات موتور جستجو متوجه می شود که در حال خزیدن در وب سایت است و تصمیم می گیرد که صفحه مربوط به سؤال جستجو نیست. در این صورت صفحه جایگاه خود را در نتایج جستجو از دست خواهد داد.

آیا در راه درست هستید؟

برای اطمینان از اینکه در انجام تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی برای عنوان، h1 و متن صفحه خود هیچ اشتباهی در SEO مرتکب نشده اید، می توانید آن را با Serpstat Text Analytics بررسی کنید. برای انجام این کار، با خوشه‌بندی کلمات کلیدی شروع کنید: یک پروژه ایجاد کنید و URL صفحه‌ای را که می‌خواهید تجزیه و تحلیل کنید پیوست کنید > همه کلمات کلیدی را که در صفحه خود استفاده می‌کنید اضافه کنید > یک موتور جستجو و منطقه را انتخاب کنید > یک نوع خوشه‌بندی را انتخاب کنید > روی Finish کلیک کنید. وقتی نتیجه آماده شد، پروژه را باز کرده و روی Start text analysis کلیک کنید. نتایج آن پیشنهادات خودکاری را برای بهینه سازی متا تگ ها و متن صفحه به شما ارائه می دهد:

برچسب های عنوان و توضیحات متا نامربوط
برچسب های عنوان و توضیحات متا نامربوط

بهینه سازی فنی (seoTechnical Optimization)

آیا مطمئن هستید که عنکبوت های جستجو در سایت شما می خزند و محتوای شما را به درستی ایندکس می کنند؟ اگر ممیزی فنی سئو را انجام ندهید، هیچ پایه ای برای رتبه بندی خوب ندارید. من عواملی را که صاحبان وب سایت اغلب در نظر نمی گیرند، دنبال می کنم.

سرعت پایین وب سایت

در فرآیند طولانی جمع آوری کلمات کلیدی و بهبود محتوای خود، می توانید به سادگی از یک عامل مهم مانند سرعت صفحه چشم پوشی کنید. این اشتباه سئو می تواند عواقب مختلفی را به دنبال داشته باشد.

اول از همه، زمانی که کاربران شما باید منتظر بمانند تا صفحه وب شما بارگذاری شود، به سرعت صفحه شما بستگی دارد. اگر افراد برای مدت طولانی منتظر بمانند، قبل از اینکه حتی صفحه شما را ببینند به نتایج جستجو باز می گردند.

ثانیاً، گوگل اعلام کرد که از سال 2010 فاکتور رتبه بندی سرعت صفحه را در نظر می گیرد. صاحبان وب سایت با تجربه در حال حاضر هشت سال است که از این داده ها استفاده می کنند. البته هیچ وقت برای شروع دیر نیست.

ضروری است که هر بار که اطلاعات اضافی مانند تصاویر، فیلم ها و اسناد را به صفحه خود اضافه می کنید، این پارامتر را بررسی کنید. می‌توانید تجربه کاربری وب‌سایت خود را با ابزار جستجوگر تجربه صفحه ما آزمایش کنید یا از PageSpeed Insight Google برای تجزیه و تحلیل سرعت وب‌سایت خود استفاده کنید.

بهینه سازی فنی (seoTechnical Optimization)
بهینه سازی فنی (seoTechnical Optimization)

نادیده گرفتن معماری سایت

تعداد و کیفیت صفحات جستجوی عنکبوت در یک جلسه به ساختار سایت شما بستگی دارد. اگر آن را بهینه نکنید، ربات های جستجو چگونه باید مهم ترین و با کیفیت ترین محتوا را پیدا کنند؟

در اینجا چند فاکتور وجود دارد که باید برای سازماندهی معماری سایت خود در نظر بگیرید:

  • فایل robots.txt. با خزیدن در سایت شما، روبات های جستجوگر به هر جایی که مجاز باشند می روند. شما می توانید این فرآیند را کنترل کنید. این فایل را ایجاد کنید تا موتورهای جستجو را از فهرست کردن صفحاتی که نمی‌خواهید سایت شما برای آنها رتبه‌بندی شود، مسدود کنید.
  • نقشه سایت. این فایل به شما کمک می کند تا ساختار واضحی از وب سایت خود را برای خزنده ها ارائه دهید تا عناصر کلیدی سایت شما را برجسته کنند.
  • مطالب خود را به صورت منطقی گروه بندی کنید.
  • ساختار URL با URL شما می توانید سلسله مراتب منطقی صفحات خود را برای موتورهای جستجو نشان دهید تا ساختار سایت خود را بهتر درک کنند.
  • لینک های داخلی این پیوندها زمانی مهم هستند که می‌خواهید دید پست‌های قدیمی‌تان را که به صورت موضوعی مرتبط با پست‌های جدیدتان هستند، بهبود ببخشید. به صفحات یک دسته پیوند دهید. به کاربران شما اجازه می دهد بین منابع مختلف سایت شما جریان پیدا کنند.

تصاویر بهینه نشده

بدون بهینه سازی تصاویر خود، فرصت های عالی برای بهبود رتبه خود را از دست می دهید. اول از همه، اندازه آنها را محدود کنید، نه اینکه سرعت صفحه خود را کاهش دهید. استفاده از فرمت jpg برای عکس ها و png برای گرافیک بسیار راحت است.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید متن Alt-image است. آن را اضافه کنید تا به موتورهای جستجو کمک کنید تا آنچه را که روی تصاویر شما نشان داده شده است درک کنند. با توجه به این اقدام، تصاویر شما در نتایج جستجوی مرتبط رتبه بندی می شوند.

چگونه با سئو کسب درآمد کنیم؟

محتوای تکراری

ممکن است متوجه نشده باشید، اما این امکان وجود دارد که وب سایت شما حاوی محتوای تکراری باشد. چیست؟ این همان محتوایی است که در بیش از یک صفحه از وب سایت شما وجود دارد. هنگام مواجهه با چنین محتوایی، موتورهای جستجو نمی توانند تصمیم بگیرند که کدام صفحات را فهرست کنند. در نتیجه، این محتوا در نتایج جستجو نشان داده نخواهد شد.

برای شناسایی این صفحات می توانید از Siteliner استفاده کنید. دامنه خود را در قسمت جستجو وارد کنید و آماده شوید تا بفهمید سایت شما حاوی محتوای تکراری است یا خیر.

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی مرتبط با محتوای تکراری، این صفحات را حذف کنید. اگر به دلایلی نمی توانید آنها را حذف کنید، می توانید:

  • از تغییر مسیر 301 به صفحات با محتوای اصلی استفاده کنید.
  • برچسب “rel canonical” را در صفحه اصلی خود قرار دهید.

یکی از این اقدامات به شما کمک می کند نسخه صفحه اولویت بندی شده را برای موتورهای جستجو شناسایی کنید تا آن را فهرست کنند.

موبایل دوست نبودن (Mobile-Friendly)

اگرچه تعداد افرادی که از دستگاه های تلفن همراه برای جستجو استفاده می کنند روز به روز در حال افزایش است، به هیچ وجه همه صاحبان وب سایت نسخه های تلفن همراه سایت خود را ایجاد نمی کنند.

مردم تقریباً هر بار که می خواهند کالا یا اطلاعاتی را جستجو کنند از تلفن های هوشمند خود استفاده می کنند. مشاهده نسخه دسکتاپ یک سایت در دستگاه تلفن همراه بسیار پیچیده است. برای اینکه بیشتر بازدیدکنندگان بالقوه خود را از دست ندهید، در اسرع وقت وب سایت خود را برای موبایل سازگار کنید.

مهم‌ترین نکته، از جولای 2018، گوگل سرعت صفحه موبایل را هنگام رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها برای نتایج جستجوی تلفن همراه در نظر می‌گیرد. بنابراین، مطمئن شوید که بهینه سازی سرعت صفحه موبایل دومین کاری است که پس از بهینه سازی نسخه دسکتاپ خود انجام می دهید.

برای تست «موبایل دوستی» سایت خود، Mobile-Friendly Test را اجرا کنید.

بهینه سازی سایت در موبایل

محتوای با کیفیت پایین

محتوای کپی شده نه تنها به راحتی شناسایی می شود بلکه توسط موتورهای جستجو جریمه می شود. برای بهبود رتبه سایت خود و جذب بازدیدکنندگان جدید، محتوای منحصر به فرد و با کیفیت ایجاد کنید.

همیشه به یاد داشته باشید که وب سایت خود را برای افراد اجرا می کنید، نه برای روبات های جستجوگر. برای اینکه کاربران پس از ورود به صفحه شما در آن بمانند، این نکات را دنبال کنید:

  • ساختار محتوا.
  • از تصاویر بصری استفاده کنید
  • به املای خود دقت کنید
  • محتوای مرتبط با کلمات کلیدی که انتخاب کرده اید ایجاد کنید.
  • منحصر به فرد بمانید

محتوای قدیمی نیز برای کسب و کار شما مفید نیست. اگر از تمایلات فعلی و علایق مخاطب آگاه نباشید، محتوای مورد نظر مشتریان خود را ایجاد نخواهید کرد. خوشبختانه ابزارهای مختلف سئو مانند AnswerThePublic و Serpstat وجود دارند که با آن مقابله می کنند. کلمه کلیدی مرتبط با موضوع خود را وارد کنید و تمام سوالات رایج جستجو را کشف کنید. این سوالات ایده های جدیدی را برای محتوای شما در اختیار شما قرار می دهد.

محتوای با کیفیت پایین
محتوای با کیفیت پایین
نادیده گرفتن تحلیل رقابتی

برخی از افراد این مرحله از بهینه سازی سایت را نادیده می گیرند. با انجام تجزیه و تحلیل رقابتی، فرصتی را برای جلوگیری از اشتباهاتی که دیگر بازیگران بازار مرتکب شده اند از دست می دهید. با تجزیه و تحلیل رقبای خود، می توانید چیز جدیدی برای پیاده سازی در استراتژی خود پیدا کنید.

اول از همه، مشخص کنید که رقبای شما چه کسانی هستند. بازار دائماً در حال رشد است، بنابراین رقبای امروز شما مانند دیروز نیستند. با Serpstat، Ahrefs یا SEMrush بروید تا رقبای خود را ردیابی کنید.

با استفاده از این ابزار، می توانید داده های مهمی مانند:

  • کلمات کلیدی که استفاده می کنند.
  • سایت هایی که از آنها بک لینک دریافت می کنند.
  • نمونه هایی از متا تگ های آنها.
  • ساختار سایتی که ایجاد می کنند.
  • منابع اصلی ترافیک آنها.

توجه داشته باشید که هرگز نباید از رقبای خود کپی کنید. اطلاعاتی که دریافت کردید باید به شما کمک کند تا ایده هایی برای بهبود استراتژی بازاریابی خود داشته باشید.

ارزیابی نکردن نتایج

آخرین اما نه کم‌ترین… هنگامی که تمام اشتباهات را اصلاح کردید و سئوی خود را توسعه دادید، هرگز نباید ارزیابی نتایج خود را فراموش کنید. روندها دائماً در حال تغییر هستند، بنابراین همیشه به بررسی تحلیل های خود و بهینه سازی وب سایت خود ادامه دهید. همچنین، توجه داشته باشید که برخی از اشتباهات فنی ممکن است در طول زمان رخ دهد.

هرگز تحقیق در مورد راه هایی که استراتژی خود را بیشتر و بیشتر کارآمد می کند، متوقف نکنید. برای شما در راه بازاریابی اینترنتی آرزوی موفقیت دارم!

توسعه و تجارت الکترونیک چیست؟

چگونه یک وب سایت کوچک برای رتبه بالاتر در گوگل بدست آوریم

سئو چیست؟ آموزش به زبان ساده

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =