رقص گوگل چیست؟

وب سایت ها، پست های وبلاگ، مقالات و صفحات وب جدید هر روز ایجاد می شوند. برای همگام شدن با این هجوم تقریباً مداوم محتوای وب، گوگل نیز دائماً در حال به روز رسانی و افزودن صفحات جدید به نتایج جستجوی خود است. این به‌روزرسانی‌ها منجر به Google Dance می‌شود: اصطلاحی که معمولاً در بین توسعه‌دهندگان وب و بازاریابان دیجیتال شناخته می‌شود.

Google Dance به پدیده پرش صفحات وب سایت در رتبه بندی اشاره دارد زیرا Google رتبه های خود را تنظیم می کند و صفحات را مجدداً ارزیابی می کند. رقص گوگل به عنوان “عامل رتبه بندی تصادفی” نیز شناخته می شود. هنگامی که یک وب سایت را ویرایش یا اضافه می کنید، انتظار تغییرات در SERP های گوگل طبیعی است. با این حال، اغلب اوقات، رقص Google باعث نوسانات می شود، حتی زمانی که چیزی تغییر نکرده باشد.

آموزش سئو رایگان !!

به صورت دقیقتر باید گفت

الگوریتم گوگل مرتباً در حال تنظیم رتبه صفحات در سایت خود است. با اضافه شدن صفحات جدید وب سایت و حذف یا از بین رفتن صفحات قدیمی، گوگل نتایج خود را به روز می کند.

گوگل به طور مداوم در صفحات می خزد، به دنبال به روز رسانی ها و ارزیابی ارزش و مرتبط بودن هر صفحه است. این به طور طبیعی منجر به نوسانات و تغییرات در نحوه ترتیب نتایج موتورهای جستجو می شود.

رقص گوگل چند وقت یکبار اتفاق می افتد؟

در زمان الگوریتم قدیمی گوگل، رقص گوگل تقریباً هر ماه یک بار رتبه بندی را تغییر می داد. با الگوریتم فعلی گوگل، وب سایت همیشه در حال به روز رسانی و تجزیه و تحلیل محتوای وب است، بنابراین نوسانات نسبت به گذشته کمتر چشمگیر است.

Google Dance همچنان رتبه‌بندی را تغییر می‌دهد، و هر زمان که وب‌سایت خود را تغییر می‌دهید، باید نوساناتی را پیش‌بینی کنید. برخی گزارش داده اند که بیشترین تغییرات در روزهای دوشنبه رخ می دهد، اما رتبه بندی گوگل می تواند هر روز تغییر کند.

چرا رقص گوگل مهم است

رقص Google مهم است زیرا می تواند بر رتبه وب سایت شما تأثیر بگذارد و در نتیجه از طریق جستجوهای ارگانیک در Google ترافیک بیشتری به صفحه شما وارد کند. نکته مهم در مورد Google Dance این است که اغلب تغییرات موقتی هستند: در حالی که Google صفحات را دوباره می خواند و رتبه بندی مجدد می کند، وب سایت شما ممکن است تغییرات کوچکی را در موقعیت های جستجوی Google تجربه کند.

این نوسانات طبیعی است و نباید باعث وحشت شود. اگر به دلیل نوسانات جزئی Google Dance بلافاصله سعی کنید با وب سایت خود دستکاری کنید، ممکن است اوضاع را بدتر کرده و بر رتبه شما در Google تأثیر منفی بگذارد.

رقص گوگل و سئو

اگر وب‌سایت شما توسط متخصصان سئو بهینه‌سازی می‌شود، گوگل متوجه ایجاد تغییرات می‌شود. گاهی اوقات وقتی گوگل روش های سئو را تشخیص می دهد، به طور موقت تاثیر منفی بر وب سایت شما می گذارد و رتبه آن را پایین تر می آورد.

در پتنت الگوریتم گوگل، به وضوح بیان می‌کند که «رتبه یک سند ممکن است در ابتدا در پاسخ به تغییر مثبت در اطلاعات مبتنی بر پیوند کاهش یابد. پس از مدتی، رتبه سند ممکن است به مقدار جدید حالت پایدار (هدف) خود برسد.

گوگل تشخیص می دهد که یک تغییر مثبت لزوماً منجر به افزایش سریع رتبه نمی شود و در واقع ممکن است برعکس عمل کند. نمودار ارائه شده نشان می دهد که چگونه لینک سازی مثبت می تواند باعث افت رتبه گوگل و به دنبال آن افزایش مداوم شود.

نکته کلیدی در اینجا صبر است: اگر به آن زمان بدهید، Google به آهستگی به اقدامات خوب سئو کلاه سفید پاداش می دهد. اگر به یک جهش منفی در نتایج موتور جستجوی Google خود بیش از حد واکنش نشان دهید، Google ممکن است فعالیت شما را علامت گذاری کند زیرا تشخیص می دهد که در حال فریب دادن سیستم برای رسیدن به صفحه یک هستید.

سئوی خوب زمان می برد. اجازه ندهید رقص گوگل استراتژی های سئوی شما را تضعیف کند: نوسانات را کم کم بگیرید و به اجرای شیوه های سئوی باکیفیت ادامه دهید و رتبه گوگل شما به آرامی بالا می رود.

8 روش دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بهترین وب سایت های فریلنسری برای کسب درآمد دلاری

راز سئو چیست؟

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − پنج =